Auteur Topic: [Projecten] Nieuw pak  (201713 keer gelezen)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #360 Gepost op: 10 april 2011 - 22:13:53
Ziet er mooi uit, Punt. Benieuwd naar het eindresultaat.

Wat het verspringen van het patroon betreft, als ik naar mijn jasjes kijk zie ik dat de ruit bijna naadloos overgaat. Misschien is het bij individuele patronen een stuk moeilijk.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 11 april 2011 - 09:47:19
Dan doe ik ook maar kleine duit in het zakje. Broek ontbreekt. Is 12/13 oz Moxon mid grey sharkskin. Aanpassingen to.v. mijn eerste pak van Gianni:

- Geen shirt shouder maar kleine rolino (schouder blijft volledig ongevoerd);
- Schouder ietsje verlengd, bovenarm iets ruimer, borst en taille iets ruimer;
- Knopen aan voorzijde 1 cm verlaagd;
- Broek iets hoger en met 1 bandplooi.

Mocht Nexus weer fotos gaan nemen van het eindresultaat, dan post ik ze hier.

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 11 april 2011 - 10:18:31 door C&A
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 11 april 2011 - 09:48:23
Nog fototje van de rug. Niet gefotografeerd, raf blauwe Smith & Co Woolens wol & cashmere 12/13 oz. Wel fototje van het stofje

[attachment deleted by admin]
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 11 april 2011 - 10:05:12
Nieuw opgestarte projectjes: iets lichter dan navy Drapers wol + cashmere pak en beige (neigend naar groen) ongevoerd linnen jasje met 3 patch pockets.

Projectjes die op stapel staan. Covert coat. Groen/bruine Harissons met groen fluwelen kraag. En db van mid grijze Harissions flannel. Start voor beide gepland voor 2e helft van deze zomer. Fototjes van de stof zal ik binnenkort posten.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 11 april 2011 - 10:21:47
Mooi C&A. 2,5 knoops of niet? Dit is ook wel een mooie schouder inderdaad, misschien volgende keer maar eens kijken.

The man with style, is the man who can smile

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 11 april 2011 - 10:25:48
Mooi C&A. 2,5 knoops of niet? Dit is ook wel een mooie schouder inderdaad, misschien volgende keer maar eens kijken.

Dank je.

Ja, 2,5 net als bij vorige pak. rever-rol komt volgens mij nog iets lager dan nu bij prova. Dat was in elk geval wel zo bij het eerste pak.

Mocht ik kiezen voor rolino, dan gaat Gianni de schouder van het eerste pak ook aanpassen.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 11 april 2011 - 17:05:51
Kan ik je niet vertellen, het is nog een prova, dus geen idee of ze gaan matchen. Mijn kennis houd hier op, misschien een wat ervaren bespoker?

Net even gespiekt op Vanita blog: http://3.bp.blogspot.com/_EJ8Kjqd32po/TGEfhMSTjHI/AAAAAAAAAok/WVQ7bkD_k48/s1600/IMG_2986.JPG

Ik meen me te herinneren dat we hierover al eens eerder een discussie hebben gehad, ik denk in het 'Bespoke' topic.. :twisted:
Kijk daar maar eens, dan weet je meteen hoe ik erover denk, als 'ervaren bespoker'. ;-)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 11 april 2011 - 18:03:16
Tsja, het lijkt mij persoonlijk knap lastig om voor- en achterkant te matchen (ik kan me niet herinneren dat de discussie in het bespoke-topic zover reikte). Zakken en mouwen lijken me nog wel haalbaar. Hoppa, twee centen.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 11 april 2011 - 18:13:35
Ik meen me te herinneren dat we hierover al eens eerder een discussie hebben gehad, ik denk in het 'Bespoke' topic.. :twisted:
Kijk daar maar eens, dan weet je meteen hoe ik erover denk, als 'ervaren bespoker'. ;-)

Ahh gevonden :) vinden jullie het erg als ik deze beerput gesloten laat :shock:? Lekker makkelijk, maar ik ben tevreden met de eerste prova.
Respect the beard

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 11 april 2011 - 18:13:50
Mijn Caruso-glenplaid is prachtig gematcht. Verder heb ik er geen verstand van en interesseert het me ook weinig.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 11 april 2011 - 18:18:38
Tsja, het lijkt mij persoonlijk knap lastig om voor- en achterkant te matchen (ik kan me niet herinneren dat de discussie in het bespoke-topic zover reikte). Zakken en mouwen lijken me nog wel haalbaar. Hoppa, twee centen.

Jij bent dan ook geen kleermaker. Die laatste lukt het wel, mits ie enig niveau heeft.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 11 april 2011 - 18:30:40
Jij bent dan ook geen kleermaker. Die laatste lukt het wel, mits ie enig niveau heeft.

Ben blij dat je weer bent teruggekomen, maar niet zo lelijk doen, straks moet ik nog huilen :)

Respect the beard

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #372 Gepost op: 11 april 2011 - 19:06:39
'k Dacht je even een hart onder de riem te steken, Punt, maar heb toch even gecheckt: mijn niet-al-te-dure MTM glen plaid loopt achterlangs ook gewoon mooi door.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #373 Gepost op: 11 april 2011 - 19:17:41
En ik zie net dat bij mij de achterste naad vanuit de heupzak (daarvoor zit nog een dart vanuit de heupzak) ook verspringt, net als bij Punt. De naad daar weer achter, vanuit de zijsplit, matcht wel, ook net als bij Punt. Volgens mij is het kiezen of delen daar, omdat dat stuk stof niet recht is (tenzij je voor een andere constructie kiest, zoals de kleermaker van Dantès misschien doet).

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #374 Gepost op: 11 april 2011 - 19:24:18
En ik zie net dat bij mij de achterste naad vanuit de heupzak (daarvoor zit nog een dart vanuit de heupzak) ook verspringt, net als bij Punt. De naad daar weer achter, vanuit de zijsplit, matcht wel, ook net als bij Punt. Volgens mij is het kiezen of delen daar, omdat dat stuk stof niet recht is (tenzij je voor een andere constructie kiest, zoals de kleermaker van Dantès misschien doet).

Dit snap ik niet zo goed, C. Een opgestikte heupzak wordt er toch opgestikt?

Edit: wacht even, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt: het is de keuze tussen de vents laten matchen, óf de voor- en achterkant. Juist?

Edit2: nee toch niet, want ik zie geen vents bij Punt op de foto...
Laatst bewerkt op: 11 april 2011 - 19:30:02 door Swann