Auteur Topic: [Projecten] Nieuw pak  (177837 keer gelezen)

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
[Projecten] Nieuw pak
Gepost op: 29 juli 2010 – 14:29:57
<Edit> De bedoeling van dit topic is dus je beginnende projecten te bespreken. En natuurlijk het verdere verloop ervan, het liefst tot en met het eindresultaat. Oftewel: wat heb je in gedachten, welke overwegingen en hoe wordt het uiteindelijk gerealiseerd.</edit>

Goed, ik trap af.

Tijd voor een nieuw projectje. Een los jasje of, afhankelijk van de stof, een casual pak. Waar het jasje dus ook los van te dragen is. Iets van 330gr, halfgevoerd, opgestikte zakken, echt casual dus.

Ik neig nu naar iets in bruin. Ik heb al een min of meer effen bruin pak, maar die is vrij donker. En ik wil iets met meer structuur.

Of wellicht een geheel andere kleur, groen bijvoorbeeld. Het mag wel een beetje spannend zijn.
Zoiets is wel aardig

In groen!


Maar dit is spannender:
Los jasje dan hè, want in een pak wordt wat overdreven.

D'r moet dus een behoorlijke hoeveelheid contrast in zitten. Is nog best lastig te bepalen...
Iemand nog een briljant idee?





Laatst bewerkt op: 29 juli 2010 – 22:09:19 door Stromen

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2010 – 15:12:16
Donkerbruine (niet al te grote) visgraat is echt veelzijdig, vind ik: los, maar ook als pak niet op de verkeerde manier opvallend. Groen wordt te boswachterig als pak, denk ik, maar die kleur was misschien ook al bedoeld voor een los jasje. Houndstooth is ook leuk, maar die zou ik pas na de visgraat doen. Enfin: voorspelbaar antwoord van een bruinevisgraatpakbezitter...

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2010 – 15:26:52
Achteraf had ik dat bruine pak van me in visgraat moeten bestellen. Maar goed, da's achteraf.

Ik denk overigens dat het eerst een los jasje wordt. Pakken heb ik in principe genoeg. En op m'n lijstje staan nog een aantal casual pakken....
Of eerste één of twee simpele RTW casual jasjes en gelijk aan een nieuw formeel pak beginnen.

Danm, lastig.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2010 – 15:36:04
Ik zou denk ik voor de groene gaan. De andere 2 vind ik ook mooi maar de bruine wat te grauw en de onderste zou voor mij iets te opvallend zijn, zou ik misschien 1of 2 keer in een seizoen dragen.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2010 – 15:52:14
Deze stoffen zijn wat design voorbeelden, gewoon om m'n punt te maken. Het liefst kijk ik naar totaalplaatjes, dus van een pak/jasje in z'n geheel. Of, in een combi met hemd/das etc.

Uit een stoffenboek kiezen is en blijft lastig.

Carwo, had jij niet een jasje in houndstooth?

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Stoffen
Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2010 – 15:53:20
Veilige keuze, en misschien gemakkelijker te combineren met de bestaande garderobe, is de bruine visgraat, as Carwo says. Maar de dogtooth is erg gaaf en brengt je gelijk meer opties om de garderobe nog breder te maken. Lastig, lastig.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mediaman

  • Gast
Re: Stoffen
Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2010 – 16:29:24
Zijn de plaatjes van de stoffen 1:1? Ik vind een jasje in de houndstooth wel een stuk dat een combinatie kan maken. Hierdoor valt het meer op dan een jasje in de twee andere stoffen, die overigens prachtig zijn.

Feeling bold or basic? That's the question.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2010 – 16:33:58
Nah, dat valt op zich wel mee. Het is meer wat ik op welk moment en door wie/wat laat maken. Ik heb nu >10 formele pakken in grijs en blauw, van 220gr tot 370gr, 2 casual pakken en een paar losse jasjes. Het gaat me nu juist om verbreding.

Wat ik in m'n hoofd heb zijn een een formeel pak in midgrijs flannel met witte streep. En een midblauwe versie hiervan, maar wellicht dat dat een casual pak wordt. Ik heb er eens een foto-tje van voorbij zien vliegen op .net dacht ik.

Verder nog een casual pak in melkchocobruin met blauwe streep (linnen of linnenblend).
Dus dan neig ik naar zo'n houndstooth jasje. Een mooi contrast qua kleu en weving met de rest dus.

Of ik laat dezehttp://threedifferent.com/online-clothes-sales/men/Boglioli/13990/1/Clothing/Jackets/35/1/Boglioli-jacket-man.asp opsturen en begin met de flannels.


Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2010 – 16:36:11
Stromen, heb je al een pak in een glen check? Kan ook best spannend zijn als er veel contrast in zit.

Mediaman

  • Gast
Re: Stoffen
Reactie #9 Gepost op: 29 juli 2010 – 16:47:20
Dan heb je al zeer uitgebreide garderobe en dan vind ik het vreselijk moeilijk zo niet onmogelijk om te zeggen wat complementair zou zijn. Met als één van de redenen dat mijn eigen garderobe niet het zelfde niveau heeft, not even close.

Wat ik wel denk te lezen obv van jouw opsomming is een oververtegenwoordiging van formele pakken, iets bolds zou dan wel passen. Eens met Velponi dat een jasje/pak in een glen check ook een spannende optie is.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2010 – 16:59:22
Glen check staat op de reservelijst. Of eigenlijk, een PoW met blauwe overcheck.


Zoiets dus. Ik voel me er nu nog net iets te jong voor. Maar komt gegarandeerd, want ik vind het wel mooi.
Eerst bovenstaand lijstje afwerken  :wink:







NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2010 – 17:17:01
Deze stoffen zijn wat design voorbeelden, gewoon om m'n punt te maken. Het liefst kijk ik naar totaalplaatjes, dus van een pak/jasje in z'n geheel. Of, in een combi met hemd/das etc.

Uit een stoffenboek kiezen is en blijft lastig.

Carwo, had jij niet een jasje in houndstooth?

Yep, Corneliani rtw:






Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2010 – 17:31:47
Juistem, die bedoelde ik inderdaad. Smakelijk stofje.

Of een iets donkerder variant:
Alleen op het jasje letten aub, de rest is op z'n zachtst gezegd twijfelachtig.

En blauw flannel met streep, wat ook op m'n lijst staat:




Kunnen we trouwens niet beter een afsplitsing van dit topic maken? Iets met "Nieuw pak projecten" ofzo?
Laatst bewerkt op: 29 juli 2010 – 17:35:10 door Stromen

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Stoffen
Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2010 – 17:44:17
En blauw flannel met streep, wat ook op m'n lijst staat:

http://i499.photobucket.com/albums/rr355/yfyf-org/YFYF-2010-03-27-re.jpg

Ja, die is geweldig.


Kunnen we trouwens niet beter een afsplitsing van dit topic maken? Iets met "Nieuw pak projecten" ofzo?

Heb ik ook al eens geopperd.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Stoffen
Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2010 – 17:45:40
Dat jasje met houndstooth (en de combinatie werkt ook voor mij), hulde!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.