Auteur Topic: [Projecten] Nieuw pak  (201717 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #405 Gepost op: 18 april 2011 - 17:16:47
Iets anders dan dat kon ik ook niet verzinnen. Als het maar goed zit bij de eigenaar...

Als ik een plaatje tegenkom...

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 18 april 2011 - 21:47:24
Ik ben morgen voor wat fittings, waaronder drie items met ruiten, in Londen. Ik zal van de gelegenheid gebruik maken nog eens te vragen hoe het nu precies zit met pattern matching.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #408 Gepost op: 18 april 2011 - 21:56:36
Dankje, Carwo. Waar ik zelf niet helemaal uitkom is die wedge cut waardoor de patronen op de onderarm niet verlopen, wat bedoelt de kleermaker daarmee?

Wat ik er als welwillende amateur uit opmaak is dat de doorlopende frontdart de 'schuldige' is. Als je naar de rechterkant van het jasje (links voor de kijker) kijkt zie je dat die naad er voor zorgt dat de stof aan de linkerkant van die naad 'naar onder toe steeds verder naar binnen wordt getrokken'. De horizontale lijnen van de ruit lopen daardoor naar links toe een beetje naar beneden. Zelfde euvel in behoorlijk heftige mate bij het onderste gunclub-jasje van nsm op sf.net (het 2e jasje in de post)

http://www.styleforum.net/showthread.php?t=232831http://www.styleforum.net/showpost.php?p=4268362&postcount=1

Zou interessant zijn om eens te zien of dit ook zo is met ruitenjasjes van Rubinacci. Die gebruikt ook de lang doorlopende front dart (net als bijvoorbeeld Gennaro Solito). Staan ongetwijfeld foto's ergens op sf.net
Laatst bewerkt op: 18 april 2011 - 23:33:29 door C&A
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #409 Gepost op: 19 april 2011 - 13:34:25
Misschien dat ik komend weekend even tijd kan maken voor het uitzoeken van een nieuwe stof voor een pak. In Juli zou ik het kunnen ophalen dus wat dat betreft is de timing oke.

Ik wil een zakelijk correct pak. Qua stof weet ik niet zo goed wat ik wil. Een vier seizoenen 280 gram of iets lichter mag ook.
Wat ik altijd al wil is een pak met een pow- of glen check. Van vinden van jullie van onderstaande scabal:

Wil de stof even in het echt bekijken, vind hem voor nu iets te donker. Onderstaand een lichtere stof maar ook minder zakelijk correct in mijn ogen:

Geen check maar wat ik ook mooi vind:

Moet een twee-knoops SB worden met klep zakken. Geen ticketpocket, 4 kissing buttons, normale revers. Voor de broek een knoopgulp en een omslag welke iets hoger is dan normaal. Ik dacht aan 4,5 / 5 cm??

Feedback is welkom heren!

HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #410 Gepost op: 19 april 2011 - 14:21:24
Ik ben nog een beetje een groentje met dit soort dingen, maar ik vind die bovenste stof wel erg mooi. Die daar onder is ook leuk, maar idd niet erg zakelijk. Voor iets zakelijks zit ik ook een beetje te twijfelen over de hogere omslag, dat heeft voor mij toch nog snel iets casuals, maar dat kan je misschien beter aan iemand anders vragen.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 19 april 2011 - 17:12:42
Misschien dat ik komend weekend even tijd kan maken voor het uitzoeken van een nieuwe stof voor een pak. In Juli zou ik het kunnen ophalen dus wat dat betreft is de timing oke.

Ik wil een zakelijk correct pak. Qua stof weet ik niet zo goed wat ik wil. Een vier seizoenen 280 gram of iets lichter mag ook.
Wat ik altijd al wil is een pak met een pow- of glen check. Van vinden van jullie van onderstaande scabal

[plaatjes]

Moet een twee-knoops SB worden met klep zakken. Geen ticketpocket, 4 kissing buttons, normale revers. Voor de broek een knoopgulp en een omslag welke iets hoger is dan normaal. Ik dacht aan 4,5 / 5 cm??

Volgens mij maken beide ruitjesstoffen niet echt een 'correct pak' in elk geval weinig chique. Ik vind die hele iele ruitjes snel iets goedkoops hebben. Zeker als het patron wordt gecombineerd met een lichte stof. Zou of gaan voor een glen check [PoW zonder de gekleurde overruit] waarbij ik voor een wat grotere ruit zou kiezen. Bijvoorbeeld de W Bill rechts in het onderstaande plaatje [via http://www.permanentstyle.co.uk/2011/03/prince-of-wales-at-henry-poole-part-1.html].

Of ik zou kiezen voor een stof met een grotere windowpane ruit. Zoals bijvoorbeeld onderstaand Smith & Co stofje van Dantes.

Dantès is naar Londen geweest voor fittings en een nieuwe commissie.

Tweede pakje (nog niet gesneden) een 12oz grijs met blauwe ruit botany woolen:

Maar er zijn ook vergelijkbare stoffen van andere huizen, bijvoorbeeld in de classics bunch en de frontier bunch van Harrisons. Die laatste komt redelijk in de buurt van jouw gewenste gewicht, nl. 300 gram. Zou zelf bij een wollen stof niet veel lager in gewicht gaan. (Iets) zwaardere stoffen leveren doorgaans mooier eindresultaat op. En zeker als je een ¾ seizonenpak wil zou ik toch eerder rond de 12 oz  (340 gram) kijken.

Vind verder het grijze pak van Phatguido nogal glimmerig. Niet mijn ding. Oogt snel goedkoop. Als je een beetje glans niet erg vind zou ik niet kijken naar 100% wol zoals op het plaatje volgens mij, maar naar wol/mohair mix. Die kun je ook in redelijk lichte kwaliteit krijgen. Kijk een naar de cape kid bunch van Harrisons. Er staan ook plenty mohair mengingen op de site van Scabal trouwens. Is wel meer een pak voor de zomer en mooie lente en herfstdagen.

4 seizoenenpak is volgens mij ook wel heel lastig. Je zult toch al snel uitkomen bij 3 seizoenen: winter + koudere lente- en herfstdagen, of zomer en warmere lente- en herfstdagen.

Benieuwd waar je mee thuis komt!

[attachment deleted by admin]

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #412 Gepost op: 19 april 2011 - 17:19:09
Thanks, goede info!

Zelf had ik onderstaande nog gevonden, lijkt op die van Dantes:

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 19 april 2011 - 17:28:51
Thanks, goede info!

Zelf had ik onderstaande nog gevonden, lijkt op die van Dantes:

[plaatje]

Graag gedaan. Idd mooi, veelzijdig, klassiek patroon. Minder saai dan effen. En minder oubollig dan de meeste PoW's en glen plaids.

Mediaman

• Gast
Reactie #414 Gepost op: 20 april 2011 - 07:50:58
Gisteren kreeg ik de digitale nieuwsbrief van Scabal, wellicht dat deze Heroic bunch wat moois heeft.

Heroic bunch
Fabrics are always at the heart of Scabal’s products, and many new ranges have been introduced for this Spring-Summer season. This collection is taking an upbeat view, with more confi dent styles and brighter summer colours.

With “Heroic”, it’s back to basics with this 280g revival from the 1960s when Scabal brought out the first-ever Super 100’s. This time, no special finishes, no new effects, just an honest good quality. The designs of the “Heroic” bunch, that contains 61 different articles, are more colourful with fancy checks and strongly contrasting stripes.

Fancy checks ga je veel zien deze zomer!  :wink:

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #415 Gepost op: 20 april 2011 - 09:08:24
Voor de broek een knoopgulp en een omslag welke iets hoger is dan normaal. Ik dacht aan 4,5 / 5 cm??

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #416 Gepost op: 20 april 2011 - 09:09:32
Fancy checks ga je veel zien deze zomer!  :wink:

:) en daarna blijven ze denk ik voor lange tijd in de kast hangen!

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #417 Gepost op: 20 april 2011 - 09:10:49

Omslag van 4,5 cm lijkt mij redelijk normaal. Half centimetertje erbij kan mi nog prima, al hou ik het zelf op 4,5.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #418 Gepost op: 20 april 2011 - 09:12:21
Omslag van 4,5 cm lijkt mij redelijk normaal. Half centimetertje erbij kan mi nog prima, al hou ik het zelf op 4,5.

Is ook enigszins afhankelijk van je lichaamslengte lijkt me. Een omslag van 5.5cm geeft een heel ander beeld bij iemand met hele korte benen dan bij iemand met benen zo lang als een giraf, dunkt me.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #419 Gepost op: 20 april 2011 - 09:21:39
Heb voor mezelf ook 4,5 als ik me niet vergis. Ooit berekend via mijn klepzakregel.