Auteur Topic: GSM  (834299 keer gelezen)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: GSM
Reactie #735 Gepost op: 26 november 2008 - 19:13:33
Ziet er ook goed uit, Marijn. Ik ga even zoeken.

Edit: gezocht... Wel een stuk duurder, zie ik (heb alleen nog op de Nokia-site gekeken). Moet ik nog op verschillende Bluetooth-standaarden letten? Ik moet namelijk iets anders voor in de auto (nu een ouderwetse carkit, maar daar kunnen die nieuwe toestellen geloof ik niet op); Bluetooth leek me dan voor de hand liggen.

Je hebt een bluetoothcarkit nodig, deze is compatible met alle devices waar bluetooth in zit.
Quotidie potest esse ultimo die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #736 Gepost op: 26 november 2008 - 19:16:00
Oké. En hoe zit het dan met opladen en bereik? De telefoon die ik nu heb, zet ik gewoon in z'n houder en dan wordt hij opgeladen en gebruikt hij de antenne van de auto (haaienvinnetje op dak).

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #737 Gepost op: 26 november 2008 - 19:20:10
Oké. En hoe zit het dan met opladen en bereik? De telefoon die ik nu heb, zet ik gewoon in z'n houder en dan wordt hij opgeladen en gebruikt hij de antenne van de auto (haaienvinnetje op dak).

Je hebt een losse universele houder nodig en eventueel een car adapter.
Bereik is meestal 50meter

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #738 Gepost op: 26 november 2008 - 19:21:21
Is dat haaienvinnetje niet van je GPS? In iedergeval, de bluetooth verkort de levensduur van je batterij aanzienlijk. Hier moet je wel rekening mee houden. Voordeel is wel dat je je telefoon in je tas kan laten en hij toch overschakelt op je carkit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #739 Gepost op: 26 november 2008 - 19:24:41
Is dat haaienvinnetje niet van je GPS? In iedergeval, de bluetooth verkort de levensduur van je batterij aanzienlijk. Hier moet je wel rekening mee houden. Voordeel is wel dat je je telefoon in je tas kan laten en hij toch overschakelt op je carkit.

Nee, is voor de telefoon. Ik heb dus al een stroom- en antennekabel naar de houder lopen; kan ik daar nog iets mee?

Wat is een car adapter, Bachelor?

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #740 Gepost op: 26 november 2008 - 19:27:58
Nee, is voor de telefoon. Ik heb dus al een stroom- en antennekabel naar de houder lopen; kan ik daar nog iets mee?

Wat is een car adapter, Bachelor?

oplader voor je gsm, die je in de sigarettenaansteker stopt:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #741 Gepost op: 26 november 2008 - 19:34:06
oplader voor je gsm, die je in de sigarettenaansteker stopt:

Ah oké, maar dan hangt er weer een losse kabel in de auto. Kan ik die kabel die nu naar m'n houder loopt niet gebruiken? En hoe zit het met de antenne? En de Parrot? (Ben even het overzicht kwijt.)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #742 Gepost op: 26 november 2008 - 19:38:56
Ah oké, maar dan hangt er weer een losse kabel in de auto. Kan ik die kabel die nu naar m'n houder loopt niet gebruiken? En hoe zit het met de antenne? En de Parrot? (Ben even het overzicht kwijt.)

Je hebt in principe alleen die BT carkit nodig, die caradapter is alleen om je gsm op te laden.
Meeste gsm's houden het enkele dagen vol met BT aan.

Is die parrot draadloos (BT) of met een kabel die je in je gsm stopt?

Aan die antenne heb je niets ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #743 Gepost op: 26 november 2008 - 19:52:05
Je hebt in principe alleen die BT carkit nodig, die caradapter is alleen om je gsm op te laden.
Meeste gsm's houden het enkele dagen vol met BT aan.

Kan ik m'n huidige houder verruilen voor een geschikte houder voor m'n nieuwe telefoon (liefst dus zo dat ik de stroomvoorziening daar kan gebruiken)? Ik stel me zo voor dat ik de (nog te kopen) BT-telefoon in m'n zak houdt bij korte ritten, maar in de houder zet bij lange ritten, zodat de telefoon dan ook meteen wordt opgeladen. Maar die Parrot heeft ook stroom nodig; waar laat ik dat ding dan?

Citaat
Is die parrot draadloos (BT) of met een kabel die je in je gsm stopt?

Draadloos, vanwege de wens om 'm op korte ritten niet in een houder te hoeven stoppen? (Ik heb dus ook nog geen Parrot.)

Citaat
Aan die antenne heb je niets ;)

Ah, da's duidelijk.

(In elk geval alvast bedankt voor het meedenken! Misschien moet ik gewoon even langs bij een carkitbedrijf, maar het is sowieso handig/prettig om er al iets vanaf te weten.)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #744 Gepost op: 26 november 2008 - 20:03:53
Kan ik m'n huidige houder verruilen voor een geschikte houder voor m'n nieuwe telefoon (liefst dus zo dat ik de stroomvoorziening daar kan gebruiken)? Ik stel me zo voor dat ik de (nog te kopen) BT-telefoon in m'n zak houdt bij korte ritten, maar in de houder zet bij lange ritten, zodat de telefoon dan ook meteen wordt opgeladen. Maar die Parrot heeft ook stroom nodig; waar laat ik dat ding dan?

Draadloos, vanwege de wens om 'm op korte ritten niet in een houder te hoeven stoppen? (Ik heb dus ook nog geen Parrot.)

Ah, da's duidelijk.

(In elk geval alvast bedankt voor het meedenken! Misschien moet ik gewoon even langs bij een carkitbedrijf, maar het is sowieso handig/prettig om er al iets vanaf te weten.)

Graag gedaan ;)

Zij kunnen je inderdaad het beste adviseren omdat er nu al het een en ander is ingebouwd, misschien dat het herbruikt of aangepast kan worden.

Mediaman

• Gast
Reactie #745 Gepost op: 26 november 2008 - 20:48:19
Graag gedaan ;)

Zij kunnen je inderdaad het beste adviseren omdat er nu al het een en ander is ingebouwd, misschien dat het herbruikt of aangepast kan worden.

@Carwo, ik neem dat als je haaievinnetje hebt, je rijd in een BMW. Zo ja, informeer bij de dealer naar deze optie:
http://www.bmw.com/com/en/owners/navigation/iphone/introduction.html

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #746 Gepost op: 26 november 2008 - 22:29:16
Volgens mij alleen als je gebruik maakt van Cydia.

Wat is Cydia
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #747 Gepost op: 26 november 2008 - 22:35:14
@Carwo, ik neem dat als je haaievinnetje hebt, je rijd in een BMW.

Thanks, Mediaman, maar geen BMW. Saabje.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #748 Gepost op: 26 november 2008 - 22:36:54
@Timothy: link

Edit: BiteSMS biedt deze mogelijkheid aan, en is gewoon verkrijgbaar in de Appstore.
Laatst bewerkt op: 26 november 2008 - 22:42:25 door Mr.Barry

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #749 Gepost op: 26 november 2008 - 22:41:48
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra