@ Samuel, Die bedoel ik 
Sorry, ik lees je bericht nu pas. Wat wil je precies weten? Kort samengevat is de 8100 op het gebied van multimedia waardeloos; trage media browser, slappe foto camera en audio speler. Internet browsen kan, maar is ook erg traag.
Voor deze mogelijkheden heb ik echter geen telefoon. Ik wil met mijn telefoon kunnen bellen, sms'en en push email ontvangen. Dit doet de BB 8100 als de beste. Ik heb er 8 email accounts aanhangen en ontvang met een minimale vertraging al mijn email verkeer. Ik kan nu zonder problemen de zaak en computer verlaten en toch op de hoogte blijven van mogelijke problemen en/of aanbiedingen.
Ik denk dat je moet kijken waar je telefoon voor wilt gebruiken. Hecht je weinig waarde aan het hele push email gebeuren? Kijk dan verder. Boeien trendy gadget je weinig en wil je overal en altijd je email ontvangen? Dan is de BB de telefoon voor jou.
Ik ben btw wel benieuwd naar de push mail mogelijkheden van de iPhone 3g. Als ik mijn abbo over een paar maanden kan verlengen ga ik daar eens naar informeren.