Auteur Topic: Ogér  (1127244 keer gelezen)

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #1965 Gepost op: 15 september 2009 - 18:06:53
Ik neem de informatie die Advocatus verstrekt direct voor waar aan, ik twijfel alleen aan de juistheid van de informatie van de goede man van Oger. Het is natuurlijk niet voor niets dat in dit prijssegment eigenlijk alleen maar met vlieseline wordt gewerkt. Tenminste als het gaat om Europese productie, Oger heeft aangegeven dat hun pakken in Portugal worden gemaakt. Een full canvas verwerking is veel lastiger, kost meer tijd om te maken en dus geld.

Gelijmd canvas kan ik me geen voorstelling van maken, volgens mij laat canvas zich helemaal niet verlijmen. Full canvas betekend dat er bepaalde delen met de hand moeten worden genaaid, dat gaat namelijk niet met een machine. Voor €650 euro retail zie ik dat niet gebeuren.

Ik moet denken aan mijn onderschrift.

Zodra ik teruggebeld word door de heer van Oger zal ik uitgebreid navraag doen en verslag uitbrengen! Ik vermoed dat ofwel de heer die ik eerder gesproken heb ofwel ik een aspect van de zaak enigszins misgevat heeft/heb, waarbij ik zelf graag het boetekleed aantrek. Mijn kennis over het onderwerp is hoogstwaarschijnlijk een stuk minder groot dan die van de heer van Oger.

Enfin, uitgebreid verslag volgt na telefoontje!

(OT: overigens, wellicht is er iemand die de vraag per PM zou willen beantwoorden; maar hoe zit het met gebruik van vlieseline/canvas in de Suit Supply MtM lijn?)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1966 Gepost op: 15 september 2009 - 18:09:03
Je kunt die vraag het beste stellen in het SuitSupply topic. In de MTM pakken die ik van hun heb zit geen vlieseline, maar daar komen dan wel chinese handjes aan te pas.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1967 Gepost op: 15 september 2009 - 19:07:02
Ligt het aan mij of is die mailing nou niet bepaald geoptimaliseerd om te bekijken op de computer.
Wat is dat Limited Edition nou eigenlijk, gewoon DFS (zonder extra's?) maar dan wat minder ingekocht; en daarmee dus ongetwijfeld 'exclusiever' en dus duurder.
Pagina 16: Shirt; maakt Cantarelli ook shirts of is dat van een ander merk? Huge bd. Hoe heet zo'n motief?

Hier kan ik denk ik wel wat info over geven: De mailing is waarschijnlijk de versie die afgedrukt is. In verband met de byzondere print(op een bepaald moment zijn er een aantal paginas naast elkaar afgedrukt, in het boekje vouwen deze open) staat dit in de pdf ook naast elkaar, dit maakt het wellicht lastiger om op de pc te kijken. Boekje, die vandaag of morgen bezorgd zal worden is prima te lezen :)
Aangaande de dfs limited: maakwijze is ook hoogwaardiger, en zijn qua design byzonder. Goed alternatief voor diegene die de stijl van Tom Ford waardeert, maar iets minder wil besteden.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Mediaman

• Gast
Reactie #1968 Gepost op: 15 september 2009 - 20:57:08
In de FD Persoonlijk van afgelopen zaterdag met Jacques van Gils zegt hij dat ze pakken maken voor Oger. Weet iemand daar meer over? De RED-lijn wellicht?

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1969 Gepost op: 15 september 2009 - 22:11:13
In de FD Persoonlijk van afgelopen zaterdag met Jacques van Gils zegt hij dat ze pakken maken voor Oger. Weet iemand daar meer over? De RED-lijn wellicht?

Is Oger coorporate, niet de Oger stores.
Quotidie potest esse ultimo die

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1970 Gepost op: 16 september 2009 - 16:22:23
Zodra ik teruggebeld word door de heer van Oger zal ik uitgebreid navraag doen en verslag uitbrengen! Ik vermoed dat ofwel de heer die ik eerder gesproken heb ofwel ik een aspect van de zaak enigszins misgevat heeft/heb, waarbij ik zelf graag het boetekleed aantrek. Mijn kennis over het onderwerp is hoogstwaarschijnlijk een stuk minder groot dan die van de heer van Oger.

Enfin, uitgebreid verslag volgt na telefoontje!

(OT: overigens, wellicht is er iemand die de vraag per PM zou willen beantwoorden; maar hoe zit het met gebruik van vlieseline/canvas in de Suit Supply MtM lijn?)

Vandaag met dhr. Vlaming gesproken, hij heeft me uitgelegd dat er 'geen pak is in deze prijsklasse met zoveel handgemaakte onderdelen', nu neem ik dit soort uitspraken altijd enigszins met een korreltje zout. Ik vroeg hem naar de constructie van het pak, en hij kwam met het enigszins ambigue antwoord dat 'voor 198 euro meerprijs worden de knoopsgaten volledig handgemaakt en vindt u geen vlieseline in het pak terug, daar kan ik heel kort over zijn'. Hij refereerde aan een Caruso MtM-pak waarbij voor dit soort details ongeveer 250 euro meerprijs in rekening wordt gebracht en vertelde ook nog dat dergelijke handgemaakte opties op een Zegna-pak op een meerprijs van 1000 euro zouden komen te staan. Ik realiseer me volledig dat de meneer buitengewoon goed geschoold was in marketingpraatjes, maar als ik zijn enige concrete bewering eruit filter: [voor 198 euro meerprijs geen vlieseline en handgemaakte knoopsgaten], ziet het er toch meer dan aantrekkelijk uit.

Heb vervolgens de meer dan stoute schoenen aangetrokken en heb besloten een afspraak te maken om twee pakken aan te laten meten! Aanstaande zondag is het zover. Ik zal jullie vanzelfsprekend op de hoogte houden en zal na zondag uitgebreid verslag over THE RED line uitbrengen.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #1971 Gepost op: 16 september 2009 - 16:47:01
Binnenkort me Red shirt ophalen bij ze.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #1972 Gepost op: 16 september 2009 - 16:54:32
........
....
Heb vervolgens de meer dan stoute schoenen aangetrokken en heb besloten een afspraak te maken om twee pakken aan te laten meten! Aanstaande zondag is het zover. Ik zal jullie vanzelfsprekend op de hoogte houden en zal na zondag uitgebreid verslag over THE RED line uitbrengen.

Prachtig zo'n live verslag!
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1973 Gepost op: 16 september 2009 - 17:47:33
Binnenkort me Red shirt ophalen bij ze.

Ligt het aan mij of is de startprijs van een THE RED shirt (à €148) ietwat eh stijl? Kan je me meer vertellen over de meerwaarde van een THE RED shirt t.o.v. een SuSu-MtM shirt of - aangezien de prijs van een THE RED nog hoger is dan de startprijs aldaar - een shirt van dhr. Ettemadi?

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #1974 Gepost op: 16 september 2009 - 18:06:09
Advocatus. Hoe moet ik dat vergelijken? Heb geen van de bovengenoemde shirts in bezit. Kan moeilijk vergelijken dan.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1975 Gepost op: 16 september 2009 - 18:11:30
[..] Hij refereerde aan een Caruso MtM-pak waarbij voor dit soort details ongeveer 250 euro meerprijs in rekening wordt gebracht en vertelde ook nog dat dergelijke handgemaakte opties op een Zegna-pak op een meerprijs van 1000 euro zouden komen te staan.[...]

In dat Caruso-pakket zitten zeker geen handgemaakte (handomzoomde) knoopsgaten. Wel 'werkende', maar dat is iets heel anders.
Laatst bewerkt op: 16 september 2009 - 18:13:06 door Carwo

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1976 Gepost op: 16 september 2009 - 19:00:14
Advocatus. Hoe moet ik dat vergelijken? Heb geen van de bovengenoemde shirts in bezit. Kan moeilijk vergelijken dan.

Zou ik je dan mogen vragen wat je doorslaggevende argumenten zijn geweest om een THE RED shirt aan te schaffen? En, zou je misschien kunnen beschrijven welke punten gemeten worden en hoe de shirts in elkaar worden gezet? Ik ben erg benieuwd en zou graag wat vergelijkingsmateriaal (op schrift) hebben om te kunnen vergelijken met de informatie die andere SF'ers in shirt-topics hebben gemaakt.

Is het misschien nodig dit in het subforum voor shirts voort te zetten?
In dat Caruso-pakket zitten zeker geen handgemaakte (handomzoomde) knoopsgaten. Wel 'werkende', maar dat is iets heel anders.

Nee, dhr. Vlaming vertelde dat die details wel optioneel te bestellen zijn, maar dat de meerprijs daarvan de meerprijs voor dat soort details op een THE RED suit enorm overstijgt. Klopt die informatie voor zover jij kan beoordelen, Carwo?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1977 Gepost op: 16 september 2009 - 19:08:09
Zou ik je dan mogen vragen wat je doorslaggevende argumenten zijn geweest om een THE RED shirt aan te schaffen? (...)

Heb nog steeds een waardebon van ze liggen. Ga maar een shirt op maat van de nieuwe red line laten aanmeten. (...)

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1978 Gepost op: 16 september 2009 - 19:17:35

Begrijp ik, maar dan moet er toch nog wel een reden zijn om een THE RED shirt aan te laten meten? Hij had wellicht ook een leuke jeans kunnen kopen? Je doet iets toch niet alleen omdat de gelegenheid zich toevallig in de vorm van een waardebon voordoet? Mocht dat wel zo zijn geweest, tsja. Dan hoop ik dat er iemand anders zijn visie op THE RED shirt kan geven...!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1979 Gepost op: 16 september 2009 - 19:29:13
[...]
Nee, dhr. Vlaming vertelde dat die details wel optioneel te bestellen zijn, maar dat de meerprijs daarvan de meerprijs voor dat soort details op een THE RED suit enorm overstijgt. Klopt die informatie voor zover jij kan beoordelen, Carwo?

Ik ben dhr. Vlaming geloof ik al een paar keer kwijt in de beschrijvingen van de mogelijkheden van de roodpakken.

Wat Caruso betreft: ik heb dat detailpakket in mijn mtm-pakken, als ik me niet vergis, maar handgemaakte knoopsgaten zijn volgens mij niet mogelijk bij Caruso.