Auteur Topic: Ogér  (1127158 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #1905 Gepost op: 04 september 2009 - 17:01:11
Voor 200 euro extra wordt de MtM Redsuit volledig hand gemaakt. Dat is incl. handgestikte werkende knoopsgaten en geen plak gebeuren. Lijkt onmogelijk maar toch is het zo.

Lijkt me ook. Zal ongetwijfeld kwaliteit zijn, maar zijn dan het hele binnenwerk, kraag, revers en lange naden handwerk? Of alleen die dingen die alleen meteen in het zicht springen?

Handgemaakt binnenwerk en dergelijke hebben Corneliani, Caruso en Canali ook niet.... niet dat dat geplakt is, maar er wordt veel machinaal gestikt/genaaid.
Laatst bewerkt op: 04 september 2009 - 17:03:35 door Daedalus

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #1906 Gepost op: 04 september 2009 - 17:09:19
Volgens de heer die over het maatwerk van Oger gaat is het volledig handwerk.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1907 Gepost op: 04 september 2009 - 17:11:04
Voor dat bedrag twijfel ik niet eens, het is volledig machinaal genaaid en mogelijk ook (deels) geplakt. Portugal is een land waar men veel plakt en maar deels met canvas werkt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1908 Gepost op: 04 september 2009 - 17:16:37
Men kan natuurlijk van alles verzinnen over de red line maar uiteindelijk gaat het wat krijg ik voor het geld.Overigens ziet de red line er niet verkeerd uit.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1909 Gepost op: 04 september 2009 - 18:57:45
Volgens de heer die over het maatwerk van Oger gaat is het volledig handwerk.

Full canvas; dat zou al heel wat zijn voor die prijs. Ik wil mijn verfijnde torntechniek er wel op loslaten.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #1910 Gepost op: 04 september 2009 - 20:43:48
Het gaat dan over de MtM en niet over uit het rek. Begint vanaf 498,- en dan 200 erbij voor het handwerk.

Maar ik denk dat Oger zichzelf meer in de vinger snijd dan anders door hierover naar de klant te liegen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1911 Gepost op: 04 september 2009 - 20:48:13
Ik vermoed dat je gewoon een iets te enthousiaste verkoper getroffen hebt die je te graag vertelde wat je horen wilde.

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #1912 Gepost op: 04 september 2009 - 21:02:36
Ik vermoed dat je gewoon een iets te enthousiaste verkoper getroffen hebt die je te graag vertelde wat je horen wilde.

Denk ik niet. Heb er niet eens naar gevraagd, dus kon hij mij niet vertellen wat ik wilde horen. De heer in kwestie doet de supervisie van het maatwerk bij Oger. Lijkt mij niet iemand die zomaar gaat liegen of uit pure enthousiasme onzin gaat vertellen. Maar goed ben niet hier om Oger te verdedigen. Dit is wat mij verteld is.En waarom zou Oger hierover moeten liegen. Om klanten te trekken. Denk eerder dat ze weglopen.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1913 Gepost op: 04 september 2009 - 21:07:29

Zat naast Harm toen de verkoper dit vertelde, hij is de man die al het maatwerk beheerd voor Oger Amsterdam.

Hij wist ook dat wie ik was, dus zou een beetje dom zijn om te liegen..
De persoon in kwestie wist heel goed waar hij het over had.

Werden overigens vriendelijk ontvangen en niets dan lof voor de service!
Quotidie potest esse ultimo die

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1914 Gepost op: 04 september 2009 - 21:15:28
Een volledig handgemaakt pak kost gewoon een werkweek om te vervaardigen. Zevenhonderd Euro? Ik geloof niet dat daar in Portugal een pak voor in elkaar gejast kan worden, tenzij ze een lading Chinese bootvluchtelingen gecharterd hebben en daar water, brood en onderdak hebben gegeven.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1915 Gepost op: 04 september 2009 - 21:17:40
is een vanaf prijs he
Quotidie potest esse ultimo die

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1916 Gepost op: 04 september 2009 - 21:22:13
Kosten minimaliseren Mikey, rijst!

Hoe zijn de stoffen? Bieden ze ook losse broeken/jasjes aan? En, hebben ze daar leuke stoffen voor, of zijn het alleen zakelijke pakken-bunches?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1917 Gepost op: 04 september 2009 - 22:23:15
Full canvas; dat zou al heel wat zijn voor die prijs. Ik wil mijn verfijnde torntechniek er wel op loslaten.
Ik ben altijd een voorstander geweest van de praktijk van chirurg Carwo.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1918 Gepost op: 04 september 2009 - 23:40:01
Een volledig handgemaakt pak kost gewoon een werkweek om te vervaardigen. Zevenhonderd Euro? Ik geloof niet dat daar in Portugal een pak voor in elkaar gejast kan worden, tenzij ze een lading Chinese bootvluchtelingen gecharterd hebben en daar water, brood en onderdak hebben gegeven.

Ik sluit me geheel bij je aan, een volledig handgemaakt pak met de bekende Oger marges is gewoon niet mogelijk voor dat geld. Het zal wel met de hand door de machine gehaald zijn. Daarnaast, laten we eerlijk zijn, 99,9% van de mensen kan het toch niet herkennen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1919 Gepost op: 05 september 2009 - 00:13:07
Kosten minimaliseren Mikey, rijst!

Hoe zijn de stoffen? Bieden ze ook losse broeken/jasjes aan? En, hebben ze daar leuke stoffen voor, of zijn het alleen zakelijke pakken-bunches?

Losse jasjes: ja, reken op zo'n 400 euro. Zeer leuke stofjes, zeker niet alleen zakelijk.

Losse broeken: dat konden ze (in R'dam) niet met zekerheid zeggen, maar ze 'dachten van wel'.