Auteur Topic: Ogér  (1127162 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Oger
Reactie #1920 Gepost op: 05 september 2009 - 00:39:13
Zat naast Harm toen de verkoper dit vertelde, hij is de man die al het maatwerk beheerd voor Oger Amsterdam.

Hij wist ook dat wie ik was, dus zou een beetje dom zijn om te liegen..
De persoon in kwestie wist heel goed waar hij het over had.

Werden overigens vriendelijk ontvangen en niets dan lof voor de service!

Interessant, Borrelli en Attolini kopen we dus niet meer. Bij the RED meer handwerk voor minder geld.  :idea:

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Reactie #1921 Gepost op: 05 september 2009 - 10:25:30
Interessant, Borrelli en Attolini kopen we dus niet meer. Bij the RED meer handwerk voor minder geld.  :idea:

Zoals ik al eerder gezegd heb. Ik ben niet hier om de firma Oger te vertegenwoordigen c/q te verdedigen. Mocht je twijfels of bedenkingen hebben erover. Je weer ze te zitten dus wat let je.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1922 Gepost op: 05 september 2009 - 12:19:35
True.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1923 Gepost op: 05 september 2009 - 13:17:04
Het gaat dan over de MtM en niet over uit het rek. Begint vanaf 498,- en dan 200 erbij voor het handwerk.

Maar ik denk dat Oger zichzelf meer in de vinger snijd dan anders door hierover naar de klant te liegen.
Wat zijn de voordelen van het MtM programma t.o.v. Suitsupply? Met de 200 EUR erbij voor handwerk begrijp ik dat dat een bijzonder voordeel is op Suitsupply, maar 498 EUR is toch ook de prijs voor MtM Suitsupply spul?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1924 Gepost op: 05 september 2009 - 14:17:23
Knopen op de plaats waar ze horen?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1925 Gepost op: 05 september 2009 - 14:35:35
Dat was bij MtM SuSu toch ook al geen probleem meer? Maar indien ik me daar in vergis is dat zeker een streepje voor.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1926 Gepost op: 06 september 2009 - 18:39:00
Net bij Oger Rdam gekeken naar de Red collectie, het rtw materiaal vond ik niet écht heel bijzonder. Het instapmodel van 298 is een donkerblauw pak, de andere stoffen en kleuren waren gelijk al duurder, rond de 400. Benieuwd of ze veel klanten bij SuSu vandaan stelen hiermee.

Mediaman

• Gast
Reactie #1927 Gepost op: 06 september 2009 - 18:40:53
In het Mannen Mode themanummer van Elsevier een artikel over de geschiedenis van Oger en meer informatie over de Red Line.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1928 Gepost op: 06 september 2009 - 19:30:53
Vanmiddag ook maar eens kennis gemaakt met The Red Label in Rotterdam(Ruuddebruut niet gespot volgens mij) en in het kader van 'de donkere dagen komen er weer aan en mijn wintercollectie is nog wat te beperkt' maar een donkerblauw jasje en een lichtgrijze broek aangeschaft. Hiermee dus ook het antwoord op de vraag of losse broeken ook mogelijk zijn.

De stoffen zijn veelal afkomstig van Loro Piana en een leverancier waarvan de naam mij even ontschoten is en het aanbod is vrij goed. De opties zijn vrij standaard, al was het voor mij niet mogelijk om een DB-jasje op de goede lengte en de knopen op de juiste plaats te krijgen, waardoor ik uiteindelijk voor SB ben gegaan. Minpuntje wat dat betreft. Een ander minpunt geldt voor wat betreft de 200 euro meerprijs voor handwerk. Wanneer je voor een machinaal vervaardigd pak kiest zonder handwerk krijg je ook standaard een geplakt binnenwerk erbij. Een los binnenwerk is slechts mogelijk voor de 200 euro extra, terwijl bij de SuitSupply (al is daar nog enige discussie over) bij MTM standaard een ongeplakt binnenwerk wordt geleverd.

De prijzen zijn over het algemeen vrij redelijk. Net iets boven de SuitSupply, maar het aantal opties is wel groter. Exclusief de meerprijs beginnen de pakken zo rond de 300 à 400 euro en lopen op tot 1400 euro voor de stoffen uit de hoogste categorie. Hierbij komen uiteraard nog de paar tientjes extra voor de hoornen knopen en dergelijke, typisch Oger. Foto's volgen over een aantal weken.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1929 Gepost op: 06 september 2009 - 22:25:29
Heb je niet gezien inderdaad, toen ik er was was ik de enige klant binnen, toch een beetje sneu voor zo'n grote winkel. In de Elsevier stond dat Oger geraakt werd door de crisis.
Benieuwd naar de spullen die je besteld hebt, klinkt leuk in ieder geval :)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1930 Gepost op: 07 september 2009 - 10:04:20
Dus voor een beetje pak begin je dus bij 500-600 EUR. Hmm.

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1931 Gepost op: 07 september 2009 - 10:30:33
Dan is het dus eigenlijk weer gewoon DFS.

Bestaat dat eigenlijk nog DFS?

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1932 Gepost op: 07 september 2009 - 10:33:01

Jazeker.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1933 Gepost op: 07 september 2009 - 11:14:16
Dan is het dus eigenlijk weer gewoon DFS.

Maar dat is geen mtm.
This, madame, is Versailles.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1934 Gepost op: 07 september 2009 - 11:34:35
Dat was bij MtM SuSu toch ook al geen probleem meer? Maar indien ik me daar in vergis is dat zeker een streepje voor.

Wat ik mij heb laten vertellen bij SuSu: Inderdaad bij MTM geen probleem om te plaats van knoop te kiezen. Standaard is die inderdaad niet te doen..

Ook beweerde de verkoper dat het mogelijk was alle mogelijke soorten schouders te kunnen kiezen. Dit lijkt mij een beetje overdreven. Bij Tom Ford is dit zijn paradepaardje: Ook bij MTM schouders kunnen kiezen. Bij SuSu zal het denk ik meer een kwestie van meer of minder padding worden, en eventueel de plaatsing van de naden (meer naar voren of naar achteren). Maar een pagoda schouder lijkt mij niet echt een optie.

Ik denk dat de optie van 200 meer voor handwerk te vergelijken is met de optie van SuSu om voor de Italiaanse productie te kiezen. Dan krijg je ook meer handwerk. Maar ik heb mij laten vertellen veel minder opties dan hun Aziatische productie: Bij de Azie jongens kun je dus voor bijvoorbeeld 2.5 knoops kiezen, bij die Italiaanse productie niet.

Jammer dat Red MTM bij de instap modellen geplakt is. Zul je zien dat er nog een hoop mensen kiezen voor die optie, terwijl het die 200 euro meer echt wel waard is lijkt mij.

Loro Piana stofjes zijn prima, niets mis mee!
Laatst bewerkt op: 07 september 2009 - 11:39:32 door Confrère