Zit zelf ook in Trastevere XIII.Iemand nog leuke adresjes voor lunch in de buurt? Eventuele activiteiten die je zeker moet doen naast de standaard dingen.?
Nu is dit het topic er ook wel naar natuurlijk, dus wat dat betreft niet vreemd, maar mijn ervaring is dat gewoon je schoenen aantrekken en zonder plan de deur uit lopen vaak de mooiste ervaringen oplevert, zeker in een stad als Rome.
Nu, als het om restaurants gaat, deel ik je mening niet: Rome en ook een stad als Brussel (dat ik nog iets beter ken) barst het van de toeristenrommel waar je vaak voor veel te veel geld vooral troep krijgt; maar misschien hangt het er vanaf wat je belangrijk vindt.
Juist een heerlijke stad om in te verdwalen en in afgelegen straatjes grandioos te eten in een klein trattoriaatje voor een paar tientjes. Mijn ervaring; zodra je je buiten de toeristische gebieden begeeft kan het bijna niet meer fout gaan. Maar ik heb op basis van wat ik zoal voorbij zie komen inderdaad niet de indruk dat jij en ik over het algemeen in hetzelfde soort restaurants komen Paul
Bof: niet lang geleden heb ik in Rome inderdaad in een ***, ** en * restaurant gegeten, maar meer nog in gewone wijnbars. De Joodse wijk, die Bogart noemde, is inderdaad een wijk waar je gemakkelijker een goed en niet te duur restaurant vindt, maar Rome is al eeuwen toeristisch, ook op eetgebied, dus de kans op dure rommel is er veel groter dan op betaalbare kwaliteit.
Ja, is lastig vinden.Restaurant heet Dar Poeta.