Auteur Topic: Rome  (97599 keer gelezen)

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #165 Gepost op: 04 september 2014 - 14:48:06
Niet die, was een kleinere winkel met kelder in de binnenstad. Deze ziet er ook goed uit.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #166 Gepost op: 04 september 2014 - 19:02:32
Zit zelf ook in Trastevere XIII.

Iemand nog leuke adresjes voor lunch in de buurt? Eventuele activiteiten die je zeker moet doen naast de standaard dingen.?
Vond Ai Spaghettari onlangs daar wel leuk: familierestaurant met gezinnen en fijn terras.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #167 Gepost op: 04 september 2014 - 19:09:29
Nu is dit het topic er ook wel naar natuurlijk, dus wat dat betreft niet vreemd, maar mijn ervaring is dat gewoon je schoenen aantrekken en zonder plan de deur uit lopen vaak de mooiste ervaringen oplevert, zeker in een stad als Rome.
Nu, als het om restaurants gaat, deel ik je mening niet: Rome en ook een stad als Brussel (dat ik nog iets beter ken) barst het van de toeristenrommel waar je vaak voor veel te veel geld vooral troep krijgt; maar misschien hangt het er vanaf wat je belangrijk vindt.

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #168 Gepost op: 04 september 2014 - 19:54:13
Nu, als het om restaurants gaat, deel ik je mening niet: Rome en ook een stad als Brussel (dat ik nog iets beter ken) barst het van de toeristenrommel waar je vaak voor veel te veel geld vooral troep krijgt; maar misschien hangt het er vanaf wat je belangrijk vindt.
Juist een heerlijke stad om in te verdwalen en in afgelegen straatjes grandioos te eten in een klein trattoriaatje voor een paar tientjes. Mijn ervaring; zodra je je buiten de toeristische gebieden begeeft kan het bijna niet meer fout gaan. Maar ik heb op basis van wat ik zoal voorbij zie komen inderdaad niet de indruk dat jij en ik over het algemeen in hetzelfde soort restaurants komen Paul :)
Laatst bewerkt op: 04 september 2014 - 19:58:05 door Pan Am
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #169 Gepost op: 04 september 2014 - 21:33:45
Juist een heerlijke stad om in te verdwalen en in afgelegen straatjes grandioos te eten in een klein trattoriaatje voor een paar tientjes. Mijn ervaring; zodra je je buiten de toeristische gebieden begeeft kan het bijna niet meer fout gaan. Maar ik heb op basis van wat ik zoal voorbij zie komen inderdaad niet de indruk dat jij en ik over het algemeen in hetzelfde soort restaurants komen Paul :)
Bof: niet lang geleden heb ik in Rome inderdaad in een ***, ** en * restaurant gegeten, maar meer nog in gewone wijnbars. De Joodse wijk, die Bogart noemde, is inderdaad een wijk waar je gemakkelijker een goed en niet te duur restaurant vindt, maar Rome is al eeuwen toeristisch, ook op eetgebied, dus de kans op dure rommel is er veel groter dan op betaalbare kwaliteit.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #170 Gepost op: 04 september 2014 - 23:00:35
Bof: niet lang geleden heb ik in Rome inderdaad in een ***, ** en * restaurant gegeten, maar meer nog in gewone wijnbars. De Joodse wijk, die Bogart noemde, is inderdaad een wijk waar je gemakkelijker een goed en niet te duur restaurant vindt, maar Rome is al eeuwen toeristisch, ook op eetgebied, dus de kans op dure rommel is er veel groter dan op betaalbare kwaliteit.

Taverne Rossini vonden wij erg goed.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #171 Gepost op: 06 september 2014 - 09:24:02

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #172 Gepost op: 11 september 2014 - 21:37:22
Vandaag na enig zoeken aangekomen bij dar poeta. Volgens locals een van de beste pizzerias. Yeast vrije bodems en verse ingredienten. Flinterdun en heerlijk luchtige korst. Er stonden veel locals buiten. Binnen verrassend koel door de airco. Een echt houtoven maakt het feest compleet. Een kan huiswijn voor €4 (1 liter) en een dop buffelmozarella pizza a €8 zijn een steal maar wat je ervoor terugkrijgt bizar. Subliem.

Laatst bewerkt op: 11 september 2014 - 21:52:35 door Beginneling83
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #173 Gepost op: 11 september 2014 - 21:44:55
Ja, is lastig vinden.
Restaurant heet Dar Poeta.  :mrgreen:

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #174 Gepost op: 11 september 2014 - 21:49:57
ha. at vandezomer ook goddelijk in italie.
live and let die

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #175 Gepost op: 11 september 2014 - 21:53:08

Ja, is lastig vinden.
Restaurant heet Dar Poeta.  :mrgreen:

Ook geweest? Geen fancy dining maar wat een lekkere pizza!
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Rome
Reactie #176 Gepost op: 11 september 2014 - 21:57:46
Alle keren dat ik fancy dining deed in italy ben ik geripped..

Die kleine tratorias waren vaker een schot in de roos ;)

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #177 Gepost op: 11 september 2014 - 21:58:20
Ben het helemaal met je eens E. We worden nog eens vrienden 😜

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #178 Gepost op: 11 september 2014 - 22:40:00
Iemand (recent) ervaring met restaurant Santa Lucia, vlak naast de piazza Navona? Ik was er al tweemaal, maar het is nu alweer een tijd geleden. Heel mooi terras omringd door bomen. Niet speciaal goedkoop, maar lekker.

guest45

• Gast
Rome
Reactie #179 Gepost op: 11 september 2014 - 22:51:16
Wat is het voordeel van gistvrij deeg?

Pizza ziet er prachtig uit!