Auteur Topic: Rome  (97591 keer gelezen)

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #90 Gepost op: 05 juli 2007 - 19:47:19
Zondag pakken il mio padre en ik het vliegtuig naar Rome, vooral voor wat kerken, maar ik eis ook flink shoppen. NU staan hier al aardig wat shopadressen, maar ik ben ook benieuwd naar bijzondere, leuke eetadressen...

Ons hotel zit 100m ten noorden van de Engelenburcht...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #91 Gepost op: 17 juli 2007 - 18:02:56
Net terug. Voor diegenen die er naar toe willen nog wat leuke adresjes:

Grisal aan de Monte Zebio verkoopt veel SF bekende merken. Caruso, Sartorio, Partenenopea, Barba etc.

Ontdekking: Mattioli (Via della Stelleta):

En iedere keer dat ik hier langs kom istie dicht: http://www.edoardocortese.com/ Ben nog steeds erg benieuwd.

Gorgone Charlot heeft ook een leuke collectie. En tijdens de saldi met goeie kortingen!

Prima winebar waar ik bij elk bezoek aan Rome wel een keer (of vaker) te vinden ben:

Wel altijd aan de "bar" kant.

Tenslotte: het lekkerste ijs haal je bij Giolitti en bij Della Palma.

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #92 Gepost op: 17 juli 2007 - 18:24:30
Is Della Palma die zaak bij t straatje bij t Pantheon, of is dat die ene kleine met die Aziaten en alles in mooie pannetjes?
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #93 Gepost op: 17 juli 2007 - 18:37:02
Mooie reportage Stromen.

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #94 Gepost op: 17 juli 2007 - 19:52:08
Citaat van: "Stromen"
Net terug. Voor diegenen die er naar toe willen nog wat leuke adresjes:

Grisal aan de Monte Zebio verkoopt veel SF bekende merken. Caruso, Sartorio, Partenenopea, Barba etc.

Ontdekking: Mattioli (Via della Stelleta):

En iedere keer dat ik hier langs kom istie dicht: http://www.edoardocortese.com/ Ben nog steeds erg benieuwd.

Gorgone Charlot heeft ook een leuke collectie. En tijdens de saldi met goeie kortingen!

Prima winebar waar ik bij elk bezoek aan Rome wel een keer (of vaker) te vinden ben:

Wel altijd aan de "bar" kant.

Tenslotte: het lekkerste ijs haal je bij Giolitti en bij Della Palma.

Inderdaad leuke rapportage. Zeg, zijn de prijzen een beetje gunstig in Rome (b.v. caruso)?
Do it
Do it right
Do it right now

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #95 Gepost op: 17 juli 2007 - 20:36:28
Della Palma is idd in de buurt van het Pantheon. Zeker geen klein zaakje btw.

Prijsniveau? Dat hangt ervan af. Santoni is ongeveer prijs als in NL.
En ja, sommige spullen zijn iets goedkoper in Italië. Ik zag Partenopea hangen voor 950 euro, Barba RTW voor 118 meen ik.

Hangt heel erg af van de normal economische regels (inkoopkracht, aantal verkooppunten etc) . Sartorio was 850, wat in NL ook zo is meen ik.
Caruso wordt maar op één plaats verkocht in Rome. Dus geen megaconcurrentie en prijsoorlogen dus.

Gnis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #96 Gepost op: 17 juli 2007 - 22:10:05
Della Palma is idd in de buurt van het Pantheon. Zeker geen klein zaakje btw.

Prijsniveau? Dat hangt ervan af. Santoni is ongeveer prijs als in NL.
En ja, sommige spullen zijn iets goedkoper in Italië. Ik zag Partenopea hangen voor 950 euro, Barba RTW voor 118 meen ik.

Hangt heel erg af van de normal economische regels (inkoopkracht, aantal verkooppunten etc) . Sartorio was 850, wat in NL ook zo is meen ik.
Caruso wordt maar op één plaats verkocht in Rome. Dus geen megaconcurrentie en prijsoorlogen dus.

Tnxs voor de info. Je hebt je wel vermaakt hoop ik?
Do it
Do it right
Do it right now

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #97 Gepost op: 17 juli 2007 - 22:25:10
Prima zelfs! Goed eten, goede wijnen zoals altijd eigenlijk. En de reden waarom ik er de 14e was, viel ook zeker niet tegen: het concert op Circo Massimo van Genesis. Samen met een kleine 300.000 andere bezoekers genoten van een prima optreden.

En de 14e begon ook de uitverkoop in Rome. Wel grappig om te zien dat de avond ervoor alle "saldi" stickers etc al op de ramen geplakt zijn, maar dat deze stickers afgeplakt zijn. En zelfs hele etalages zijn afgeplakt, omdat de uitverkoopprijzen al aangebracht zijn. Veel winkels sluiten de 13e eerder en openen de 14e later om zich op de uitverkoop voor te bereiden.

Helemaal gekkenhuis was het bij een Gucci winkel. Daar stonden 's ochtends op de 14e al een stuk of 100 mensen in de rij   :?

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #98 Gepost op: 01 april 2008 - 17:52:19
Wij gaan in mei met een groepje vrienden 4 dagen naar Rome.
Iemand leuke tips voor wat goedkopere authentieke restaurantjes en leuke bars/discotheken?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #99 Gepost op: 01 april 2008 - 18:05:40
Citaat van: "Mr.Barry"
Wij gaan in mei met een groepje vrienden 4 dagen naar Rome.
Iemand leuke tips voor wat goedkopere authentieke restaurantjes en leuke bars/discotheken?
Rome is een héél moeilijke stad om goed te eten, vind ik (meestal tref je dure en minderwaardige toeristententen). Het beste wat je kunt doen is natuurlijk ook daar (uitgebreider) lunchen.

Enkele, wat mij betreft aardige tips:

Al Grappolo d'Oro
Dal Toscano-al Girarrosto
Magutta

(Beste en duurste (?) restaurant is La Pergola in het Hilton Hotel met pràchtig uitzicht over Rome.)

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #100 Gepost op: 01 april 2008 - 19:31:05
Heb heerlijk gegeten in Rome bij :

Alberto Ciarla en Enotecca Ferrara beide in Trastevere

en bij St Teodoro achter het Forum Romanum
Where has all the glamour gone?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #101 Gepost op: 01 april 2008 - 19:54:49
Kleine nuancering heer Brussel, Rome is moeilijk om op 2 of 3 sterrenniveau te eten. Rome is juist zeer makkelijk om prima te eten. Zo lang je maar de toeristische buurten mijdt. Loop gewoon een wijk in en je struikelt over de prima restaurantjes. Begin in Trastevere. Toeristisch, maar wel meer dan voldoende authentiek voor de beginnende Rome ganger.

Edit: typo.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #102 Gepost op: 01 april 2008 - 20:20:41
Onze Paul heeft denk ik een iets ander niveau van voedingspatroon dan de meesten van ons :wink:

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #103 Gepost op: 01 april 2008 - 20:49:12
Loop gewoon een wijk in en je struikelt over de prima restaurantjes. Begin in Trastevere. Toeristisch, maar wel meer dan voldoende authentiek voor de beginnende Rome ganger.

Het eerste lijkt me toch ietwat overdreven.
Het tweede is tegenstrijdig: ik zou niemand aanraden om in Trastevere zo maar een toeristenval in te lopen, en die kans is daar misschien nog wel groter dan ergens anders.

Citaat van: "Mikey"
Onze Paul heeft denk ik een iets ander niveau van voedingspatroon dan de meesten van ons

Maar ik geef een beetje toe: mijn stijl van eten is misschien wat hoog voor het SF  :D.

In ieder geval heb ik het altijd ernstig gevonden dat in de hoofd- én grootstad van Italië, dat geacht wordt de basis van dé moderne (=post-Renaissancistische) keuken te zijn, er eigenlijk maar in één restaurant op topniveau gegeten kan worden, en bovendien de chef daar nota bene een... Duitser is!

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Rome
Reactie #104 Gepost op: 01 april 2008 - 21:41:34
Kleine nuancering heer Brussel, Rome is moeilijk om op 2 of 3 sterrenniveau te eten. Rome is juist zeer makkelijk om prima te eten. Zo lang je maar de toeristische buurten mijdt. Loop gewoon een wijk in en je struikelt over de prima restaurantjes. Begin in Trastevere. Toeristisch, maar wel meer dan voldoende authentiek voor de beginnende Rome ganger.

Edit: typo.

De laatste keer dat ik er was vond ik het ook niet echt eenvoudig een goed restaurant te vinden zonder de extreme toeristenprijzen. In Firenze daarentegen kun je bijna blind ieder zaakje binnen lopen dat buiten de geijkte paden zit.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors