Auteur Topic: Rome  (97596 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #135 Gepost op: 27 juni 2013 - 11:35:55

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rome
Reactie #136 Gepost op: 27 juni 2013 - 12:02:41
Thanks gents! Ik ga straks even op het gemak kijken.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 27 juni 2013 - 12:22:29

Tomas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 02 juli 2013 - 16:12:31
21 Hotel - De Junior Suite is een aanrader.

stefanvg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 23 juli 2013 - 23:33:04
We hebben net een fantatische huwelijksreis gehad in Rome. We verbleven er een week. Ik heb hier tevens wat info gehaald en wil toch een paar zaken toevoegen :

- Hotel Parco dei Principi : Dit is een hotel aan de Villa Borghese met uitgebreid binnen- en buitenzwembad, en een zeer goede SPA met massage, sauna, stoomruimte, ... Het is een aanrader voor een koppel zonder kinderen. De ligging is ook goed, omdat je door het park wandelt en je op 15 minuten aan de Spaanse trappen staat (ondergrondse tunnel van de metro met roltrappen is zeer handig).

Qua winkels hebben we Davide Sensi aangedaan. Ik heb er drie dassen en een paar Hogan schoenen gekocht. Maar zeer onvriendelijke bediening. Er stond in de reisgids dat je in deze winkels beter niet in vakantie outfit toekomt. De volgende shopping dag hebben we hier op gelet, en was het personeel overal een stuk vriendelijker. Het zijn trouwens solden in Rome vanaf 13 juli had ik hier ergens gelezen? Dat kwam ons zeer goed uit!

Bij Santoni een paar mooie schoenen gekocht (aan de Spaanse trappen).

Bij Dario Vis een paar unieke schoenen en een kostuum gekocht  http://www.dariovis.com/indexenglish.html Deze zaak is zeker aan te raden!

De vrouw heeft een handtas gekregen bij Veneta Bottega, twee jurken en een mooie lederen riem bij Max Mara en een jurkje bij Blugirl. Daarnaast vergeet ik nog een aantal kleine spulletjes denk ik. In deze winkels waren ze zeer behulpzaam.

Over het eten zijn we het echter roerend oneens met dit forum. Ristorantelife was het slechtste voedsel van de hele week. We hadden 2x de champagne menu. Het liep al mis bij de carpaccio van vis die warm was ipv ijskoud en niet vers was. Nadien volgden nog enkele teleurstellingen. Het was niet slecht, maar toch ondermaats voor een dergelijk restaurant. Er zat ook geen ziel in het eten. Daarom geef ik graag enkele adresjes mee die ik voorhand heb uitgezocht en zeer goed bleken te zijn :

- Cacio & Pepe : Een restaurantje in de Prati wijk. Je kan er maar vier soorten spaghetti eten, maar wat voor één!!! De meest vers gedraaide spaghetti met een bodem van olijfolie en met pecorino kaas en zwarte peper. Dit is dan ook de spaghetti cacio & pepe die je sowieso moet proberen in Rome. Dit restaurantje had de beste versie. Zoek hierbij zeker een restaurant waarbij ze de kaas niet geven als kaassaus, want die is veel minder lekker. Ga voor de geraspte pecorino met zwarte peper.

- Galeteria dei Pracchi : zeer lekker ijs!

- Pizzarium Bonci achter het Vaticaan : De Beste pizza van heel Rome. Opgelet, je kan hier enkel uithalen en ter plaatse op de stoep opeten. Reken hier op een file tot buiten in de zomermaanden.

- in de Travestere wijk vind je het authentieke gedeelte van Rome. Hier vind je nog een echte slagerij en broodwinkel, oude marktjes, ... we hebben hier de Rome food tour gedaan. Zeker een meerwaarde voor een langer verblijf in Rome : http://www.eatingitalyfoodtours.com/

- In het centrum zijn we is gaan eten op het dak van het First Hotel. Eten is eerlijk en lekker, maar je hebt hier vooral een fantastisch en romantisch uitzicht over het centrum van Rome! Zeer vriendelijke bediening hier ook!

- De uitschieter van lekker eten was de Taverna Rossini in de buurt van ons hotel. Dit restaurant zat vol Italianen. Dit merk je trouwens overal in de authentieke en goede restaurantjes. De tournedos Rossini is er een aanrader (vlees met ganzelever en truffel). Daarnaast is er de special calzone die niet te versmaden is. Dit adresje mag je niet aan je voorbij laten gaan als je in de buurt bent. Hier in deze buurt was trouwens ieder restaurantje goed met vers voedsel.

Een goede tip was nog om te gaan eten in een Trattoria ipv een Estoria of Ristorante. Dit is een oude familiezaak. Zo hebben we overal lekker gegeten, behalve in de tourist-trap Trattoria Pasquale aan het Colosseum.

Spijtig dat de Ristorantelive zo een tegenvaller was, op een voor de rest voortreffelijke week!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #140 Gepost op: 18 oktober 2013 - 10:14:13
Life zo slecht dan?
Hoorde er namelijk louter positieve verhalen over.
A.s zaterdag daar gereserveerd.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #141 Gepost op: 18 oktober 2013 - 11:24:51
Ik ben daar in januari geweest op nr 29 en ik had een zeer goede ervaring. Vooral de carpaccio van eendenborst was erg lekker. Ook werd er een heerlijke rode wijn geserveerd ( Amarone) . Bediening was subliem en sprak voor Italiaanse begrippen uitmuntend Engels.  Jammer dat je een teleurstellende ervaring had ik kan dit restaurant obv mijn ervaring enkel aanbevelen.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #142 Gepost op: 18 oktober 2013 - 11:50:42
Life bedoel je, B83?

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #143 Gepost op: 18 oktober 2013 - 11:57:06
Ja op de via della vita als ik het me goed herrinner.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #144 Gepost op: 18 oktober 2013 - 11:58:19
Ok, ja daar zitten ze.
Thx.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #145 Gepost op: 18 oktober 2013 - 12:01:00
en die Taverna Rossini ben ik ook geweest, vlakbij een kruispunt geloof ik. Dat was inderdaad ook echt hemels. Ik had daar een biisteccia a la griglia als ik het goed schrijf natural zonder iets, vet was subliem gerendered. Aanrader.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #146 Gepost op: 18 oktober 2013 - 12:02:03
We gaan eens kijken.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #147 Gepost op: 18 oktober 2013 - 12:03:23
En bij Life had ik het Astice menu. Ik houd erg van antipastas dus kan niks zeggen over het champagne menu.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #148 Gepost op: 18 oktober 2013 - 12:07:04
En dan nog een carpaccio van eendeborst erbij? :)
Denk zelf aan het tartufo menu.
Zal wel een verslagje maken.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #149 Gepost op: 18 oktober 2013 - 12:13:54
ze wisselen deels de menus. Bij mij was dit onderdeel van de antip.