Auteur Topic: Rome  (97602 keer gelezen)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #105 Gepost op: 02 april 2008 - 10:30:33
Da's in Rome ook zo hoor. Nu ken ik de stad wat beter, dus dat helpt.

Trastevere is alweer over zijn toeristische hoogtepunt heen. Het is te duur geworden voor het niveau "backpack" toeristen en ook de Amerikaanse uitwisselingsstudentes zoeken het nu in andere buurten. Maar er is voldoende kwaliteit te vinden.

Maar het is ook een smaakkwestie. Ik eet veel liever een eigengemaakte, simpele pasta in een klein restaurant met TL verlichting waar authentiek gekookt wordt door een Romeinse "mama" van 140 kilo dan tussen de bejaarden met bontjassen in zo'n bushokje aan de Via Veneto.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Rome
Reactie #106 Gepost op: 02 april 2008 - 11:20:04
Hear, hear!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #107 Gepost op: 06 juli 2008 - 15:19:36
Citaat van: "[url
http://men.style.com/fashion/blogs/sartorialist/2007/06/battistoni_rome.html[/url]"]

Battistoni

Battistoni is arguably the most important men's clothing store in Rome. Opened in 1946, it has made its name by offering exceptionally high-quality men's clothing and furnishings--plus life-long service that its customers have come to depend on. Though the clothing is fantastic (if a little safe for anyone under 40), what really stood out to me was the art collection housed in the store and how unpretentiously yet dramatically it set the tone for the entire space.

The fitting/measurement room with one of the more dramatic sulpture pieces front and center.

You gotta love a trad store with rad art.

The main entrance

Like most traditional Italian clothing stores, Battistoni lets you have any collar style you like, as long as it's button-down, spread, or slightly-more spread.

I love how they keep photos of Luciano Visconti tucked in the corner of a mirror, as if they just picked them up at the photomat and can't wait for him to pop in and see them.

Battistoni

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rome
Reactie #108 Gepost op: 30 december 2009 - 19:34:59
Binnenkort bliksembezoekje aan Rome; waarschijnlijk maar één middag de tijd om mooie dingen te bekijken/in te slaan. Maatwerk out of the question.

Lekker eten en drinken zit wel goed dankzij reisgenoten, maar ben nog benieuwd naar de onmisbare adresjes op kledinggebied (en dan liefst de zaakjes die uniek zijn voor Rome, dus niet per se verkooppunten voor internationale merken als Brioni/Caruso/Borrelli etc.). Zal in ieder geval naar aanleiding van tips in dit topic Battistoni en Caleffi bekijken voor shirts, Ezio Pellicano voor dassen, en ben ook wel benieuwd naar de plaatselijke Rubinacci-winkel.

Iemand anders nog tips? Dank alvast.

grardy

• Bekijk profiel
Wie heeft er tips voor schoenenzaken in Rome?
Reactie #109 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:46:19

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:50:37
Lekker eten en drinken zit wel goed dankzij reisgenoten.
Daar ben ik natuurlijk wel benieuwd naar, want eerlijk gezegd vind ik het héél erg moeilijk om in Rome goed te eten; ik ga in ieder geval àltijd naar La Pergola in het Hilton: mooi gelegen en zéér goed eten én prachtige wijnkaarten.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #111 Gepost op: 10 januari 2010 - 08:31:53
Binnenkort bliksembezoekje aan Rome; waarschijnlijk maar één middag de tijd om mooie dingen te bekijken/in te slaan. Maatwerk out of the question.

Lekker eten en drinken zit wel goed dankzij reisgenoten, maar ben nog benieuwd naar de onmisbare adresjes op kledinggebied (en dan liefst de zaakjes die uniek zijn voor Rome, dus niet per se verkooppunten voor internationale merken als Brioni/Caruso/Borrelli etc.). Zal in ieder geval naar aanleiding van tips in dit topic Battistoni en Caleffi bekijken voor shirts, Ezio Pellicano voor dassen, en ben ook wel benieuwd naar de plaatselijke Rubinacci-winkel.

Gatto!    Via Salandra 34, Tel.: (+39) 064741450
Laatst bewerkt op: 10 januari 2010 - 08:35:36 door Migliore
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 20 februari 2010 - 22:52:22

*kick* Niemand tips verder? Kan ik me niet voorstellen.

Mediaman

• Gast
Reactie #113 Gepost op: 20 februari 2010 - 22:59:37
Lattanzi Rome: Via Bocca di Leone, 59 (angolo Condotti) Tel. +39 066786119

Rubbinaci Roma: 00186 Roma - Via della Fontanella di Borghese, 33 Tel: +39 06 68892943

Boggi -Alberto Sordi 27-28 C/O Galleria, 00100

Merola Gloves: Via Trionfale, 5637 - 00136 Roma Tel. +39 06 6791961

Sermoneta handschoenen: Piazza di Spagna, 61, 00187 Rome Italy

Cruciani & Bella, dassen: Piazza Di San Lorenzo In Lucina 34, 00186 Roma (RM) Hier foto's: http://www.styleforum.net/showpost.php?p=2536895&postcount=42

Campanile 1885: http://www.campanile1858.com/

Kijk ook voor een jas van Sealup. Als ik het goed lees verkopen ze dat hier: http://www.styleforum.net/showpost.php?p=2536984&postcount=43
Laatst bewerkt op: 20 februari 2010 - 23:34:06 door Mediaman

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 20 februari 2010 - 23:00:25
Merci.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 20 februari 2010 - 23:23:09

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 21 februari 2010 - 09:25:15
Mooie winkel maar erg duur...
En ik vond dat ze een beperkte keuze aan schoenen hadden. Trickers, C&J en Tod's maar meer ook niet !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #117 Gepost op: 21 februari 2010 - 11:40:24
ik vind Rome niet echt een winkelstad. Op de grote merken en een paar kleermakers na is er weinig te beleven op dat gebied. Rome is koeltoer!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 21 februari 2010 - 11:50:22
Daar heb je gelijk in Sergio, voor de winkels hoef je inderdaad niet echt naar Rome.
Veelal op toeristen gerichte zaken en de goede zaken die er zitten zijn direct zeer prijzig en hebben dus een beperkt aanbod (zie boven).
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 21 februari 2010 - 19:58:36
Wij zijn er ook voor de koeltoer. Winkelen zal er waarschijnlijk helemaal niet van komen. Toch bedankt heren.