Auteur Topic: Rome  (97601 keer gelezen)

JV

• Bekijk profiel
Re: Rome
Reactie #120 Gepost op: 03 februari 2011 - 10:48:15
Een klein sartoriaal verslag van mijn verblijf in Rome de afgelopen dagen, waar mijn vrouw en ik onze trouwdag hebben herbeleefd.

Lattanzi Rome: Klein winkeltje met meneer met shawl en prada sneakers die erg vriendelijk was. Verbaasde zich erover dat ik Lattanzi kende. Mocht me een aanbieding doen van/voor wat betreft een bruine oxford. Met 500e korting toch nog 3200 euro. Un altro tempo. Vertelde dat hij na 20 jaar werken bij Lattanzi zelf 1 paar heeft die hij 10 jaar geleden van Silvio zelf heeft gekregen.

Rubbinaci Roma: Ook zo'n leuk klein winkeltje op een plek waar je hem niet verwacht. Shopkeeper zag eruit als een duitse binnenvaartschipper, maar de collectie is goed. Mooie rode das gekocht.

Boggi - Tegenvaller. Op zoek naar een jasje, maar de hulp was matig, en de pakken worden vooral gemaakt in Roemenie, Tunesie en andere plekken waar mijn hart niet sneller van gaat kloppen. Hing nog iets in de etalage, maar na een kort geblaft antwoord op de vraag wat voor maat het was, spoedde de dame in kwestie zich weer snel naar haar computerscherm. Geen aanrader dus.

Sermoneta handschoenen: Kleurrijk. That's all.

Cruciani & Bella, dassen: Helaas dicht op alle dagen. Erg jammer.

Battistoni. Must see met ultra nette heren die je te woord staan. Zoals eerder beschreven en gezien is het een prachtige (doch kleiner dan verwachte) winkel. Een winkel van het kaliber "als je moet vragen hoeveel het kost,....". Geen prijskaartjes, prachtige spullen.

Borrelli: Leuk winkeltje, vriendelijk personeel (gingen pas om 3 uur open, was er om 2, deur stond open, werd vooral gemaand om snel binnen te komen!). Riem gekocht, maar verder niets out-of-the-ordinary.

Davide Cenci: Grote winkel, teveel personeel. Leuke aanbiedingen. Schoenen gekregen van de vrouw.

Cosima Collonna: Slecht personeel. Kopen is gunnen en deze mensen gunde ik het niet. Dus dan maar geen jasje.

Mattioli: Briljant klein kleermakertje. Pochetje en handschoenen gekocht. Tussendeur staat open zodat je zo in het atelier kijkt waar een dame overhemden aan het naaien is. Heerlijke sfeer. Of ik toch geen overhemd wilde laten maken. Prossima volta.

Gammarelli: Eindelijk de befaamde kousen in de pocket. Winkeltje zit enigszins verstopt. Vriendelijke mensen, goed Engels.

Zijn nogal wat shirtmakers die ik heb overgeslagen, deels omdat het hoofddoel van de trip niet kleding was en deels omdat ik niet op zoek was naar shirts.

Wij verblijven zelf altijd in het Prati district. Een aanrader is het om in die buurt eens rond te kijken. Veel leuke winkels met goede aanbiedingen op goede RTW merken en een aantal kleermakers.

Zal in de aanschaffen sectie nog foto's plaatsen van de buit.
Laatst bewerkt op: 03 februari 2011 - 11:04:40 door JV
"The essence of the independent mind lies not in what it thinks, but in how it thinks" C. Hitchens

Mediaman

• Gast
Reactie #121 Gepost op: 03 februari 2011 - 13:08:59
Mooi verslag, dank. Geen foto's?

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 03 februari 2011 - 19:54:17
Leuk verslag!
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 03 februari 2011 - 20:04:06
Erg leuk verslag zeg.
Ben benieuwd naar de foto's
Niets zo veranderlijk als de mens

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 26 april 2012 - 15:13:53
Ik ga dit weekend naar Rome. Ben niet van plan heel veel geld uit te geven, maar weet er nog iemand kwalitatief goede outlets of leuke adresjes waar momenteel (mid-season) sale is?

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #125 Gepost op: 06 oktober 2012 - 21:42:27
Heren, vanaf morgen ben ik tm vrijdag op een congres te vinden in Rome. Helaas heb ik weining tijd om echt de stad in te gaan!
Wie heeft er een "one chance only" tip voor een leuke das, leren handschoenen of iets dergelijks?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 06 oktober 2012 - 22:44:11
Boggi kan leuk zijn.

Verder kan ik je Sartoria Ripense aanraden!
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

NY

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 07 oktober 2012 - 10:58:23
Sermoneta tegenover de Spaanse trappen, klein zaakje met heel veel handschoenen. Overigens daar in de buurt Via della Vita zit een goede italiaan.http://www.ristorantelife.it
Zeer de moeite waard. In de Via Condotti natuurlijk alle groet merken. Parallel aan de Via Condotti is de Via Borgognona daar o.a. Brunello C. Ook in deze straat http://www.eddymonetti.com ook de moeite waard.
Veel plezier.

Mediaman

• Gast
Reactie #128 Gepost op: 07 oktober 2012 - 12:22:39
Mijn ervaringen met Sermoneta (Milaan) zijn niet bepaald positief, slechte kwaliteit helaas.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 07 oktober 2012 - 12:36:18
Heren, vanaf morgen ben ik tm vrijdag op een congres te vinden in Rome. Helaas heb ik weining tijd om echt de stad in te gaan!
Wie heeft er een "one chance only" tip voor een leuke das, leren handschoenen of iets dergelijks?

Ik zou zeggen: lees de post van JV bovenaan deze pagina. Of, als je een toevallig een andere pagina-indeling hebt: klik.

Davide Cenci is volgens mij wel een aardige 1-stop-shop optie. Battistoni heeft schitterende dassen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #130 Gepost op: 07 oktober 2012 - 16:40:43
Mijn ervaringen met Sermoneta (Milaan) zijn niet bepaald positief, slechte kwaliteit helaas.

Zelfde ervaring heb ik ook, die van mij kwamen uit Milaan.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #131 Gepost op: 09 oktober 2012 - 01:01:14
Tnx...

In ieder geval vandaag even gelegenheid gehad om bij Borrelli een dasje te kopen.
Mooie winkel, erg vriendelijke en behulpzame heer aanwezig.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 27 juni 2013 - 11:10:58
Een weekend Rome in september. Wensen: goede locatie, goed bed, goed ontbijt en enige luxe zou wel lekker zijn. Topic lees ik straks nog wel een keer helemaal door.

Waar moet ik zijn? :P

Laatst bewerkt op: 27 juni 2013 - 11:24:26 door Mikey Fuoco

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 27 juni 2013 - 11:25:00
Wij gaan in augustus en zitten hier:

Hotel Quirinale - Via Nazionale 7
Tel. +39 06 4707827 - Fax +39 06 4820099
e-mail: booking@hotelquirinale.it - www.hotelquirinale.it

Be yourself no matter what they say

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 27 juni 2013 - 11:26:22
http://www.aldrovandi.com/en/13/welcome.aspx
dit beviel goed, door het park naar de spaanse trappen.
live and let die