Auteur Topic: Rok/Smoking  (318358 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rok/Smoking
Reactie #465 Gepost op: 13 november 2011 - 23:15:32
Toen ik bij SuitSupply op de site keek kon ik geen smokings ontdekken. Verkopen ze die alleen offline?

Onder 'Evening wear':
http://www.suitsupply.nl/shop/1.P1109A/Suit?subgroup=22

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #466 Gepost op: 18 november 2011 - 16:16:57
Heeft iemand ervaring met de 'combo-deal' van Suit Supply? Dus smoking, shirt, schoenen etc. bij elkaar. Heb net gebeld, schijnt 398 euro te kosten. Lijkt me een mooie prijs voor iets dat ik gemiddeld 1 keer per jaar zal dragen...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #467 Gepost op: 18 november 2011 - 16:22:47
Het pak is prima Ramone, ik vond de schoenen alleen echt niets. Die heb ik dus ook niet. Het shirt heb ik niet geprobeerd, want ik droeg gewoon een MTM-shirt eronder.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #468 Gepost op: 18 november 2011 - 16:23:32
Sergio postte, dacht ik, laatst dat hij beter was dan Oger.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #469 Gepost op: 18 november 2011 - 16:24:29
Geheel mee eens. De smoking van SuitSupply is duidelijk beter.

Zelfde pagina, O.

LP

• Bekijk profiel
Reactie #470 Gepost op: 23 november 2011 - 22:39:58
Ik heb net een eenknoops-smoking laten maken en zit met het volgende dilemma, cumberband, gilet of niets  :?: Cumberband heb ik uitgeprobeerd en vond ik maar niets. Zonder iets onder je vest komt je hemd te vaak naar boven vind ik waardoor het geheel niet meer strak is en kun je ook vaak een stuk van je hemd zien onder waar de vest geknoopt is. Dus mij leek de gilet het best, enkel ... ze kunnen alleen maar gilets maken in dezelfde stijl als voor een driedelig pak, maw geen smoking gilet die dieper uitgesneden is  en een satijnen omslag heeft. Worden dergelijke 'simpele' gilets (die je ziet zelfs met de vest toe) ook onder smokings gedragen of is het gewoon beter om dan verder te zoeken naar een smoking gilet in een kleur zo dicht mogelijk bij de smoking.  :-k

Mediaman

• Gast
Reactie #471 Gepost op: 30 november 2011 - 18:22:32
Altijd weer fraaie plaatjes van J.C.Leyendecker:

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #472 Gepost op: 01 december 2011 - 14:20:05
Toch opvallend dat smokingdrager bij uitstek James Bond het dan weer fout doet met zijn horloge.. (Geen Submariner hier?)

Maar goed, in hoeverre Mr. Bond het "fout" kan doen is maar de vraag.

Jullie meningen over een/twee split(ten) in een smokingjasje? Ik twijfel er een beetje over, maar ik kan me voorstellen dat vooral een Hollander (= fietser) wel gebaat is bij een split. Daarnaast is de smoking zelf ontstaan uit "het fout doen"/vooruitstrevendheid..
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #473 Gepost op: 01 december 2011 - 14:27:33
mijn smoking heeft geen split.
ik fiets nooit naar gelegenheden waar een smoking de dresscode is.
Be yourself no matter what they say

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #474 Gepost op: 01 december 2011 - 15:39:25
Toch opvallend dat smokingdrager bij uitstek James Bond het dan weer fout doet met zijn horloge.. (Geen Submariner hier?)

*Plaatje*

Nerd-modus:

Bond droeg een Rolex Submariner van '62 tot '74
Daarna een digitale Seiko van '77 tot '85
Toen ging hij terug naar de Rolex Submariner van '87 tot '89
En sinds P. Brosnan ('95 tot nu)) draagt Bond een Omega Seamaster Professional 300m.

Hij doet het misschien 'fout' maar Bond kan nou eenmaal niet zonder horloge, al is het om jurkjes open te ritsen.

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #475 Gepost op: 01 december 2011 - 16:21:47

Goed punt.

Nerd-modus:

Bond droeg een Rolex Submariner van '62 tot '74
Daarna een digitale Seiko van '77 tot '85
Toen ging hij terug naar de Rolex Submariner van '87 tot '89
En sinds P. Brosnan ('95 tot nu)) draagt Bond een Omega Seamaster Professional 300m.

Hij doet het misschien 'fout' maar Bond kan nou eenmaal niet zonder horloge, al is het om jurkjes open te ritsen.

Haha ok, bedankt voor de informatie! Nee wat mij betreft moet ie het gewoon blijven doen hoor..
"One should either be a work of art, or wear a work of art."

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #476 Gepost op: 01 december 2011 - 17:43:54

Bij mij komt dat heel af en toe voor.  ;)

Maar hoewel het dinner suit toendertijd vooruitstrevend en informeel was, heeft het nu de rok bij bijna alle formele gelegenheden vervangen. Ik zou daarom concluderen dat het een 'uniform' geworden is, zoals de rok dat ook eigenlijk is. Daarmee bedoel ik dat men een klein beetje spelingsruimte heeft met de details (of liever keuzeopties), maar dat het eigenlijk zoveel mogelijk klassiek zou moeten zijn.

Een smoking heeft nooit splitten gehad en indien deze ze nu wel zou hebben, zou men hiermee afwijken van het klassieke. Zoals CD al opmerkt heeft een smoking ze ook niet nodig. Men hoeft geen paard / fiets te berijden en de handen in de zakken steken zou men tijdens die gelegenheden toch ook moeten vermijden.

De origine van een smoking is niet eenduidig, zo wordt er in een van de vertellingen beweerd dat de uitvoering met piekrevers in feite een rokjas zonder staarten zou moeten voorstellen (hoewel dat toch meer aan een spencer / mess jacket doet denken, maar oke). Ook om die reden zou er dus geen split meer in zitten.

Daarmee is meteen het grootste minpunt geadresseerd van de SuSu smoking. De laatste keer dat ik er een gezien heb zag deze er prima uit ... alleen had het jasje zijsplitten. Dat vind ik persoonlijk jammer. Wellicht dat de 'M.A.T' er nog wel wat mee kan?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #477 Gepost op: 01 december 2011 - 17:58:04

Jullie meningen over een/twee split(ten) in een smokingjasje? Ik twijfel er een beetje over, maar ik kan me voorstellen dat vooral een Hollander (= fietser) wel gebaat is bij een split. Daarnaast is de smoking zelf ontstaan uit "het fout doen"/vooruitstrevendheid..

Etiquette vs. sponsordeal.

Lastig, lastig...

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #478 Gepost op: 02 december 2011 - 15:16:59
Je kunt je zijsplitten inderdaad prima laten dichtstukken als het je vreselijk stoort. Ik vind het persoonlijk net iets eleganter staan met splitten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #479 Gepost op: 04 december 2011 - 15:00:16
Kijk 'm glimmen. George Hamilton. Niemand herinnert zijn films, maar zijn iedereen herkent zijn zonnebankbruineoranje gezicht en 'Amerikaanse' tanden. Al decennia lang klant op Savile Row. Hieronder paar foto's uit de snelle jaren tachtig, spot het Cartier horloge en de pinkring.

Laatst bewerkt op: 04 december 2011 - 15:03:01 door Daedalus