Bedankt voor de reacties tot nu toe! Op
wikipedia staat een plaatje van collar studs, en die lijken heel erg op 1 van mijn frutsels. Ik moet daar dus alleen nog een tweede van vinden.
Nuttige suggesties, Don! De rechter twee schijfjes hebben inderdaad schroefdraad, maar de studs die je daar in moet draaien zitten er niet bij. Maar deze werken dus op dezelfde manier als
deze studs waar jij naar linkte Ik denk dat die 2 voor het hemd bedoeld zijn, en dan de parelmoeren knoopjes voor het vest. De speldjes die jij noemde lijken mij er inderdaad perfect voor. Het vest heeft een gesp aan de achterkant, dus ik kan die knoopjes er in zetten en dan het vest aan (laten) snoeren.
Verder zaten er inderdaad geen manchetknopen bij, maar die heb ik zelf al wel. Hoor je bij een enkele manchet de stof met de binnenkant tegen elkaar te doen (zoals bij een dubbele manchet), of met de buitenkant tegen binnenkant (overlappend, zoals bij een enkele manchet met een knoopje)?
Het is een gala van een heel brave studenten(sport)vereniging, dus ik ben niet bang dat mijn kleding kapot gezooid gaat worden

.
Ik heb er ook een hele mooie wollen broek bij, hoog model, met fishtail achterkant met knoopjes voor de bretels etc., maar die broek heeft geen galons

. Ik heb ook een broek die wel een (enkele) galon heeft, maar die is verder vrij karig (polyester, laag model, etc.) . Ik ga dus maar voor de mooie broek, maar snapt iemand waarom je als kleermaker in hemelsnaam een galabroek zou maken zonder galon? Is dat ooit uit de mode geweest ofzo?
En nog zoiets, ik ben op mijn zoektocht ook een rokjas tegen gekomen zonder zijden revers. Is er ooit een moment geweest waarop zijden revers niet nodig/gebruikelijk waren op een rokjas? Op oude plaatjes (tekeningen) kon ik niet altijd goed zien of het rever glanzend was of niet. Het is verder wel een mooie rokjas, dus ik snap niet waarom daar geen gladde revers op zitten.