[...], dus kan eigenlijk alleen maar zeggen dat door slecht poetsen er bobbeltjes opkomen...
.
Dat is onzin, er zijn hier mensen die prima poetsen en toch bobbeltjes hebben gekregen.
Ja dat is idd onzin, daarom trekt het water ook niet in de neus waar nog was opzit, maar alleen in de looplijnen en na poetsen en een dikke regenbui trekt het daar ook niet in
Ik kan wel begrijpen dat er verschillende leer kwaliteiten in omloop zijn, maar zover ik weet heb ik er geen last van, heb een paar van 1jaar terug, van ½jaar en van 3 maanden (suede), allemaal hebben ze regen gezien, maar ik zie geen bobbeltjes... Ik heb ook schoenen van Boss, Tods & Redwood, maar daar komen toch ook geen bobbeltjes op het leer, terwijl ik die een stuk minder poets en de leerkwaliteit en prijs daarvan een stuk minder is.
Heel misschien komt het omdat Santoni het leer bewerkt en dat het daardoor wat meer vocht opneemt, maar dan vind ik het raar dat er sommige wel en sommige geen last ervan hebben.
Tenslotte leer is een natuur product en is geen plastic, dus ook niet waterafstottend, de bijenwas en cremes zijn ervoor om het tegen externe factoren te beschermen, maar dat moet je gewoon goed bijhouden. Bij koeien trekt het water ook deels in de huid en bij de mens ook omdat huid & leer ademt, dus het is logisch dat een onbehandeld product water opneemt.