Tweede stop was Pauw op de Van Baerle. Mijn eerste keer binnen in deze zaak. Ik vroeg naar de aanwezigheid of anders op zijn minst het bestaan van een paar zwarte lage opanca's. De verkoper deelde mij mede de opanca lelijk te vinden. Meneer was net terug van de beurs en geen Italiaan droeg een opanca-schoen. Het zou moeilijk zijn een Santoni-verkoper met een dergelijk museumstuk in de collectie te vinden. Terwijl de verkoper zijn eigen - wel hipper dan hippe - Santoni-waar oppakte om dit aan te prijzen bedankte ik hem voor zijn service en stond weer buiten. Mijn eerste en meteen ook de laatste keer binnen bij Pauw dus. 
Enkel omdat de verkoper een andere mening heeft over Opanca dan jij?
Opanca heeft in deze tijden nauwelijks tot geen functie meer en is daarom meer een "mode" verschijnsel. Pauw zit niet zo in de "mode".
Santoni maakt voor zover ik weet geen opanca meer..
7715 uit de lente/zomer collectie heeft een opanca, bij Oger staan ook zat schoenen met opanca.
De 7715 heeft een echte opanca, dus geen dubbele zool zoals die Santoni hierboven of Magnanni....
Ik heb de 7715 zien staan bij H&H met Opanca & bij La Porta zonder Opanca, de laatste versie kost 125 euro minder, dus eigenlijk is het een beetje overdreven om zo'n schoen te kopen, want het verzolen is volgens mij vrijwel onmogelijk.... en dan sta je daar met je dure Opanca Santoni...