Ben vanochtend naar Groningen geweest en nadat ik veel gelezen en gezien had van dit merk ben ik ook maar op aanschaf overgegaan.
Vooral de slanke, lange leest en het zich later ontwikkelende patina speelden een belangrijke rol om Santoni te prefereren boven Crockett and Jones. Qua pasvorm zit de schoen uitstekend.
De schoen, foto is helaas van ongelooflijk slechte kwaliteit, maargoed:
http://imgcash3.imageshack.us/img91/5562/santonisfrq4.jpg(even klikken, de foto resized zichzelf niet)
Betere foto, aan de voet:

Ik kreeg ook nog een leuk boekje mee met daarin de Santoni modellen:

Dat boek ernaast is overigens nog eens hetzelfde boekje

Ik kreeg er eentje bij Van Arendonk, omdat ik vrij enthousiast aan het vertellen was over schoenen denk ik. Later heb ik er bij Hans Diderich nog eentje gekregen, omdat ik daar dus deze Santoni's heb gekocht (grote collectie hebben ze daar aan Santoni's!). Ik heb een half uur met de verkoper gepraat en ik werd erg goed geholpen en als koning behandeld, terwijl dat bij bepaalde winkels nog weleens anders gaat, wellicht vanwege het feit dat ik 17 jaar ben.
Ik heb overigens nog potjes créme en wax gekocht. Deze waren vrij goedkoop, 6 en 7 euro resp. Ik lees hier veel over Saphir en LCA, zijn deze middelen noodzaak of zijn deze ook voldoende?
Ze zijn namelijk wel van The Royal Treatment, en ik heb zelf wel een redelijk hoge pet op van Danny na het lezen van de verhalen hier en in de Quote plus het gesprek met de verkoper.

Ik heb trouwens nog een vraag, waar kan ik Santoni schoenspanners kopen? En ik zie dat bijvoorbeeld Sergio Van Bommel schoenspanners gebruikt in Santoni schoenen, is dat niet vreemd omdat de modellen van beide makers erg verschillen?