Auteur Topic: Santoni  (1766425 keer gelezen)

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2940 Gepost op: 27 april 2007 - 19:37:04
Stond daar ook "fatte a mano" in? Ik heb een paar suede chukka's uit de goedkoopste lijn van Santoni. Wel bruin leer aan de binnenkant, maar het "label" is anders, want geen fatte a mano.
esus saves, George Nelson withdraws!

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel X
Reactie #2941 Gepost op: 27 april 2007 - 21:19:09
Citaat van: "Alboreto"
Stond daar ook "fatte a mano" in? Ik heb een paar suede chukka's uit de goedkoopste lijn van Santoni. Wel bruin leer aan de binnenkant, maar het "label" is anders, want geen fatte a mano.

correct!!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2942 Gepost op: 27 april 2007 - 21:20:26
Ongeacht wat het blijven mooie schoenen.

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2943 Gepost op: 27 april 2007 - 21:23:41
zooltje dit zooltje dat wat doen we toch moeilijk  :lol:   je moet er toch op lopen
Tribula

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2944 Gepost op: 28 april 2007 - 09:34:02
Even voor de duidelijkheid, ik heb alleen de choco/rode (bovenste foto in het eggie gezien bij SirMax. Althans, ik dacht dat die het was.

De zwarte komt van een Japanse site, de rode van en Russische.
Ik wil ze wel eens in het echt zien. Dus als iemand ze ergens in een winkel ziet staan, hoor ik het graag.

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2945 Gepost op: 11 mei 2007 - 19:19:34
Ben vanochtend naar Groningen geweest en nadat ik veel gelezen en gezien had van dit merk ben ik ook maar op aanschaf overgegaan.
Vooral de slanke, lange leest en het zich later ontwikkelende patina speelden een belangrijke rol om Santoni te prefereren boven Crockett and Jones. Qua pasvorm zit de schoen uitstekend.

De schoen, foto is helaas van ongelooflijk slechte kwaliteit, maargoed:
http://imgcash3.imageshack.us/img91/5562/santonisfrq4.jpg
(even klikken, de foto resized zichzelf niet)

Betere foto, aan de voet:

Ik kreeg ook nog een leuk boekje mee met daarin de Santoni modellen:

Dat boek ernaast is overigens nog eens hetzelfde boekje :D
Ik kreeg er eentje bij Van Arendonk, omdat ik vrij enthousiast aan het vertellen was over schoenen denk ik. Later heb ik er bij Hans Diderich nog eentje gekregen, omdat ik daar dus deze Santoni's heb gekocht (grote collectie hebben ze daar aan Santoni's!). Ik heb een half uur met de verkoper gepraat en ik werd erg goed geholpen en als koning behandeld, terwijl dat bij bepaalde winkels nog weleens anders gaat, wellicht vanwege het feit dat ik 17 jaar ben.

Ik heb overigens nog potjes créme en wax gekocht. Deze waren vrij goedkoop, 6 en 7 euro resp. Ik lees hier veel over Saphir en LCA, zijn deze middelen noodzaak of zijn deze ook voldoende?
Ze zijn namelijk wel van The Royal Treatment, en ik heb zelf wel een redelijk hoge pet op van Danny na het lezen van de verhalen hier en in de Quote plus het gesprek met de verkoper.

Ik heb trouwens nog een vraag, waar kan ik Santoni schoenspanners kopen? En ik zie dat bijvoorbeeld Sergio Van Bommel schoenspanners gebruikt in Santoni schoenen, is dat niet vreemd omdat de modellen van beide makers erg verschillen?

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2946 Gepost op: 11 mei 2007 - 19:53:23
Nogmaals mooie schoenen. Om even te reageren:

Citaat
om Santoni te prefereren boven Crockett and Jones.
Santoni heeft idd langere, spitsere leesten dan C&J, maar deze laatste doet geenzins onder voor Santoni wat kwaliteit betreft.

Over wat noodzaak is. Voor het poetsen gebruik ik zelf louter een middel op basis van bijenwas, de wax dus. Dat zou (en heb ik zelf ook bevonden) een beter resultaat geven dan creme, en is ook nog eens beter voor het leder en patina voor zover ik begrepen heb.

Citaat
waar kan ik Santoni schoenspanners kopen?
Nergens volgens mij. Kijk bv. eens naar Seeadler, hoewel deze de spitsere leesten niet geheel opvullen. (gebruik de zoekfunctie bv. voor de schoenspanner topics, daar staat een hoop in qua tips).

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2947 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:03:48
Ik weet dat ik Crockett and Jones geenszins onder doet voor Santoni, maar als de leerkwaliteit ongeveer gelijk is, ga ik daarna af op uiterlijke kenmerken.
Na hoeveel maal dragen poets je je schoenen eigenlijk, Bontius?
Bedankt trouwens, ik ga de topics eens doorlezen betreffende schoenspanners.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2948 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:12:57
Mwa, ik ben zelf een beetje een schoetpoetsleek.  :)  Het verschilt bij mij nogal, meestal poets ik ze als visueel "aangedaan" lijken. Normaliter na een week. Als ik ze 3 dagen achter elkaar aan heb gehad, zijn er naderhand vaak plaatsen die ik met wax onder handen wil nemen.

Heb je trouwens ook een borstel (belangrijk) en poetsdoek? Hoewel zich voor dat laatste veel dingen lenen.

Huey

• Gast
Santoni - Deel X
Reactie #2949 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:14:17
Citaat van: "Rutger Jan"
Ik weet dat ik Crockett and Jones geenszins onder doet voor Santoni, maar als de leerkwaliteit ongeveer gelijk is, ga ik daarna af op uiterlijke kenmerken.
Na hoeveel maal dragen poets je je schoenen eigenlijk, Bontius?
Bedankt trouwens, ik ga de topics eens doorlezen betreffende schoenspanners.

Santoni en C&J zijn naar mijn mening kwalitatief echt niet te vergelijken. C&J vind ik echt vele malen beter. Qua styling moet je gewoon zelf kiezen wat je mooi vindt natuurlijk. Maar bij C&J heb je véél meer schoen voor je geld.

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2950 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:18:19
Ik heb je nare ervaringen met Santoni gelezen, Huey. Dat had ik ook wel meegenomen in m'n beslissen, maar toch hecht ik wel veel waarde aan het uiterlijk van de schoen en die vond ik erg mooi bij dit model. Die suede monks van C&J zijn eigenlijk de enige die ik mooi vind, de rest vind ik ietwat degelijk.

Citaat van: "Bontius"
Mwa, ik ben zelf een beetje een schoetpoetsleek.  :)  Het verschilt bij mij nogal, meestal poets ik ze als visueel "aangedaan" lijken. Normaliter na een week. Als ik ze 3 dagen achter elkaar aan heb gehad, zijn er naderhand vaak plaatsen die ik met wax onder handen wil nemen.

Heb je trouwens ook een borstel (belangrijk) en poetsdoek? Hoewel zich voor dat laatste veel dingen lenen.

Ja, een borstel + nylonkous heb ik inmiddels.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2951 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:19:17
Slechte ervaringen met Santoni, Huey?  :D

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2952 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:20:51
ieder z'n smaak, toch? CJ maakt ook wel degelijk slanke leesten (die 348 is echt niet bouwvakker-compatible), maar is qua uiterlijk idd wat conservatiever. Of tijdlozer, if you wish.

Rutger Jan, ik gebruik ook poetsspullen van the royal treatment, uitstekend spul als je 't mij vraagt.

zie ik nu pas: ik zit over de 500 posts! Gusto here I come...;)
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Huey

• Gast
Santoni - Deel X
Reactie #2953 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:24:55

Alleen maar.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2954 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:26:20

Wie niet. Ook mijn ervaring met Santoni is op z'n best wisselend te noemen. Wel 100% tevreden met mijn CJs en Church's. Nadeel daarvan is dat ze er wat saai uitzien als je de rest van de week Santoni draagt.