Auteur Topic: Santoni  (1766425 keer gelezen)

Huey

• Gast
Santoni - Deel X
Reactie #2955 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:27:46
Citaat van: "H_D"
ieder z'n smaak, toch? CJ maakt ook wel degelijk slanke leesten (die 348 is echt niet bouwvakker-compatible), maar is qua uiterlijk idd wat conservatiever. Of tijdlozer, if you wish.

Rutger Jan, ik gebruik ook poetsspullen van the royal treatment, uitstekend spul als je 't mij vraagt.

zie ik nu pas: ik zit over de 500 posts! Gusto here I come...;)

Ik vind de spullen van Danny echt top. Heb laatst weer voorraadje gehaald bij hem.

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2956 Gepost op: 11 mei 2007 - 20:28:25
Citaat van: "H_D"
ieder z'n smaak, toch? CJ maakt ook wel degelijk slanke leesten (die 348 is echt niet bouwvakker-compatible), maar is qua uiterlijk idd wat conservatiever. Of tijdlozer, if you wish.

Rutger Jan, ik gebruik ook poetsspullen van the royal treatment, uitstekend spul als je 't mij vraagt.

zie ik nu pas: ik zit over de 500 posts! Gusto here I come...;)

Jep, lees nu net een stukje van Huey die het boven Saphir plaatst, dus ik verwacht een leuke poetsbeurt tegemoet te gaan.
Bedankt voor de reacties.

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel X
Reactie #2957 Gepost op: 11 mei 2007 - 21:38:03
Citaat van: "marcos"
Citaat van: "Bontius"
Slechte ervaringen met Santoni, Huey?  :D

Wie niet. Ook mijn ervaring met Santoni is op z'n best wisselend te noemen. .

Ik heb 4 paar en ben over allemaal erg tevreden.... vooral de Goodyear modellen vind ik erg goed... maar ik draag ze gemiddeld 1x per maand gezien mijn ruime collectie
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2958 Gepost op: 11 mei 2007 - 21:47:28
Gefeliciteerd met je aankoop. Wat het patina betreft: het is juist zo dat zich dit bij C&J pas later ontwikkelt, terwijl het bij Santoni al af-fabriek aanwezig is. Na een paar jaar dragen zijn C&J schoenen qua patina ook erg mooi. De meeste Santoni's, ook die van jou, zijn Blake gemaakt. C&J is altijd (correctie: ze hebben ook een tweetal modellen met een Veldtschoenachtige constructie) goodyear gemaakt. Daarom zul je van de laatste schoenen langer plezier hebben. Je kunt ze vaker laten verzolen en ze zijn veel duurzamer. Maar zelf heb ik ook een zwak voor Santoni. Ik zou zeker eens een bezoekje brengen aan Sir Max. De Santoni's die zij verkopen zijn nl. net als C&J, wat ze ook voeren, wel goodyear gemaakt. Tot slot: zou je die bovenste foto van de schoenen kunnen resizen? Horizontaal scrollen is niet mijn favoriete bezigheid.
esus saves, George Nelson withdraws!

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2959 Gepost op: 11 mei 2007 - 22:03:02
Is het niet zo dat de creme en was van The Royal Treatment identiek zijn aan die van de Medaille d'Or lijn van Saphir? Ze ruiken en smeren in ieder geval wel hetzelfde! Ik kan me herinneren dat Danny veel gebruik maakt van de Medaille d'Or producten...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2960 Gepost op: 11 mei 2007 - 22:28:12
Citaat van: "Stromen"

Deze (maar dan met een heel medaillon) spookt ook nog door m'n hoofd...Dus als iemand weet daar die te vinden is....

Bij mij spookt deze ook door m'n hoofd, kvind deze(met volledig medaillon) echt om te kwijlen... Helaas peperduur...

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2961 Gepost op: 11 mei 2007 - 22:42:57
Ik heb vandaag bij Sir Max de nieuwe polish van Saint Crispin's gekocht.
Eduard heeft mij laten zien wat je er mee kunt doen. Ik heb deze glans en zachtheid nooit eerder bij een poetsmiddel gezien. Eduard had mij gebeld dat het was binnengekomen vandaag. Het ruikt heel lekker en zit in een soort kaviaar blikje. Ik heb meteen mijn eigen Saint Crispin's en Santoni's gepoetst en het is verbluffend wat het met het leer doet. Er komt meer diepte en leven in.

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2962 Gepost op: 11 mei 2007 - 22:56:27

Wie niet. Ook mijn ervaring met Santoni is op z'n best wisselend te noemen. Wel 100% tevreden met mijn CJs en Church's. Nadeel daarvan is dat ze er wat saai uitzien als je de rest van de week Santoni draagt.

Is ook een kwestie van wennen, al mijn Santoni's zijn in een dermate deplorabele staat dat ik alleen de C&J's en EG's nog draag   :lol:
Stemt rechts en haalt links in

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2963 Gepost op: 11 mei 2007 - 23:43:52
Citaat van: "Bart"

Wie niet. Ook mijn ervaring met Santoni is op z'n best wisselend te noemen. Wel 100% tevreden met mijn CJs en Church's. Nadeel daarvan is dat ze er wat saai uitzien als je de rest van de week Santoni draagt.

Is ook een kwestie van wennen, al mijn Santoni's zijn in een dermate deplorabele staat dat ik alleen de C&J's en EG's nog draag   :lol:
Ik begrijp dat echt niet. Ik heb (nog) met geen van mijn Santoni's problemen, ook niet dat watervlekgedoe. Ik schat dat jij, Huey ongeveer 2 keer zoveel paren Santoni hebt als ik en jij hebt met al jouw Santoni's gedonder gehad. De productiedata van mijn schoenen zullen ongeveer overeenkomen met die van de middelste en latere paren uit jouw collectie. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat alleen bepaalde kleuren problemen opleveren, maar ik kan me niet voorstellen dat al jullie paren precies dezelfde kleur hebben. Dus waarin zit het hem dan wel? En waarom heb ik met geen enkel paar problemen en jullie met elk paar?
esus saves, George Nelson withdraws!

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2964 Gepost op: 12 mei 2007 - 01:14:20
Simpel, kwaliteit is gewoon erg wisselend. Kijk maar eens wat er bij Oger staat, dat is volgens mij gewoon rommel. Ik heb nu ook een aantal leren Goodyears en daar ben ik erg tevreden over, zeker CJ nveau.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel X
Reactie #2965 Gepost op: 12 mei 2007 - 07:22:48
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Bart"

Ik begrijp dat echt niet. Ik heb (nog) met geen van mijn Santoni's problemen, ook niet dat watervlekgedoe. Ik schat dat jij, Huey ongeveer 2 keer zoveel paren Santoni hebt als ik en jij hebt met al jouw Santoni's gedonder gehad. De productiedata van mijn schoenen zullen ongeveer overeenkomen met die van de middelste en latere paren uit jouw collectie. Nu kan het natuurlijk zo zijn dat alleen bepaalde kleuren problemen opleveren, maar ik kan me niet voorstellen dat al jullie paren precies dezelfde kleur hebben. Dus waarin zit het hem dan wel? En waarom heb ik met geen enkel paar problemen en jullie met elk paar?

Ik snap dat dus ook niet, al klopt het wel wat men allemaal zegt.... Het is dus niet uit de lucht gegrepen, maar ook niet goed in één woord te omschrijven.
Ik heb slechts 1 paar, de 6140, en heb hier ook geen enkel probleem mee...
Al ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik alleen nog maar santoni's met goodyear maakwijze zal kopen (als ik een santoni kies, uiteraard).
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel X
Reactie #2966 Gepost op: 12 mei 2007 - 07:24:06
To cut !
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2967 Gepost op: 12 mei 2007 - 12:29:22
Citaat van: "K-mail"
Citaat van: "Stromen"

Deze (maar dan met een heel medaillon) spookt ook nog door m'n hoofd...Dus als iemand weet daar die te vinden is....

Bij mij spookt deze ook door m'n hoofd, kvind deze(met volledig medaillon) echt om te kwijlen... Helaas peperduur...

Is wel een aardig schoentje ja, zijn die niet 'gewoon' rond de 460e (gemiddelde prijs voor blakes)

Ik heb ook geen problemen gehad met mijn Santoni's, mijn blakes doen het nog prima (2 paar) en zien er nog als niet uit draag ze denk ik 2x in de week, mijn goodyears ben ik nog aan het inlopen, maar kan nou niet echt zeggen dat er iets met de kwaliteit v/h leer is.

C&J heb ik geen ervaring mee, maar qua looks zou ik meer richting EG gaan, die vind ik vele male mooier, maarja dat zie je ook aan de prijs....

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2968 Gepost op: 12 mei 2007 - 12:36:02
Het feit dat een aantal mensen slechte ervaringen hebben met een
bepaald merk, in dit geval Santoni, wil nog niet zeggen dat het merk
niet deugd, zeer zeker niet.

Alleen door de ervaringen die ik er zelf mee heb gehad, zal ik niet snel
een paar Santoni's aanschaffen, zeker omdat om ik nu C&J heb 'ontdekt'.

Wat wel opvallend is dat de kwaliteit van de goodyears kennelijk constant
is en de kwaliteit van de blakes erg wisselend is, ik vraag mij af of dit ook
bij de dealers bekend is.
Stemt rechts en haalt links in

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #2969 Gepost op: 12 mei 2007 - 14:16:23
Snap ik niet, heb beide maakwijzen van Santoni,
nooit problemen mee of gehad.
Net nog bij S&S in Maastricht geweest voor zwart suede monk straps,