[...], dus kan eigenlijk alleen maar zeggen dat door slecht poetsen er bobbeltjes opkomen...
.
Dat is onzin, er zijn hier mensen die prima poetsen en toch bobbeltjes hebben gekregen.
Ja dat is idd onzin, daarom trekt het water ook niet in de neus waar nog was opzit, maar alleen in de looplijnen en na poetsen en een dikke regenbui trekt het daar ook niet in
Hoe weet jij nou waar het wel en niet intrekt? Je hebt er zelf geen last van gehad. Bij mij zit het juist vol op de neus. Geen pan, die schoenen trek ik ook gewoon niet meer aan.
Net als een paar Santoni's waar er gewoon een 'deuk' in de neus is gekomen zonder dat er gekke dingen gebeurd zijn. Er is niemand op gaan staan en er is ook niets op gevallen.
Bij mij ook een paar bobbeltjes voor op de neus

, terwijl ik de Medaille d'Or was overal gelijkmatig had aangebracht.
Een paar druppels regen waren al genoeg om bobbeltjes te laten verschijnen op mijn nieuwe Santoni schoenen.
Het heeft absoluut niets te maken met poetsen, dit blijkt ook uit de ervaringen van andere mensen hier op het forum die hun schoenen met regelmaat redelijk "vakkundig" behandelen.
Ik weet niet wat de echte reden is. Het is in ieder geval zeker dat het iets te maken heeft met het leer...