Auteur Topic: Santoni  (1766423 keer gelezen)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3030 Gepost op: 22 juni 2007 - 18:36:09
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Aero"
Citaat van: "foto010101"
[...], dus kan eigenlijk alleen maar zeggen dat door slecht poetsen er bobbeltjes opkomen...
.

Dat is onzin, er zijn hier mensen die prima poetsen en toch bobbeltjes hebben gekregen.

Ja dat is idd onzin, daarom trekt het water ook niet in de neus waar nog was opzit, maar alleen in de looplijnen en na poetsen en een dikke regenbui trekt het daar ook niet in  :roll:

Hoe weet jij nou waar het wel en niet intrekt? Je hebt er zelf geen last van gehad. Bij mij zit het juist vol op de neus. Geen pan, die schoenen trek ik ook gewoon niet meer aan.

Net als een paar Santoni's waar er gewoon een 'deuk' in de neus is gekomen zonder dat er gekke dingen gebeurd zijn. Er is niemand op gaan staan en er is ook niets op gevallen.

Die deuk in de neus heb ik al vaker gezien bij santoni, geeft de schoen direct een heel goedkope uitstraling. Weet iemand hoe dit komt?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3031 Gepost op: 22 juni 2007 - 19:04:41
[...], dus kan eigenlijk alleen maar zeggen dat door slecht poetsen er bobbeltjes opkomen...
.

Dat is onzin, er zijn hier mensen die prima poetsen en toch bobbeltjes hebben gekregen.

Ja dat is idd onzin, daarom trekt het water ook niet in de neus waar nog was opzit, maar alleen in de looplijnen en na poetsen en een dikke regenbui trekt het daar ook niet in  :roll:

Hoe weet jij nou waar het wel en niet intrekt? Je hebt er zelf geen last van gehad. Bij mij zit het juist vol op de neus. Geen pan, die schoenen trek ik ook gewoon niet meer aan.

Net als een paar Santoni's waar er gewoon een 'deuk' in de neus is gekomen zonder dat er gekke dingen gebeurd zijn. Er is niemand op gaan staan en er is ook niets op gevallen.

Bij mij ook een paar bobbeltjes voor op de neus :(, terwijl ik de Medaille d'Or was overal gelijkmatig had aangebracht.

Een paar druppels regen waren al genoeg om bobbeltjes te laten verschijnen op mijn nieuwe Santoni schoenen.

Het heeft absoluut niets te maken met poetsen, dit blijkt ook uit de ervaringen van andere mensen hier op het forum die hun schoenen met regelmaat redelijk "vakkundig" behandelen.

Ik weet niet wat de echte reden is. Het is in ieder geval zeker dat het iets te maken heeft met het leer...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Zasa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3032 Gepost op: 22 juni 2007 - 19:13:47
Vreemd, ik heb 7 paar Santoni's en ze hebben allemaal veelvuldig regen gezien. Echt niet 1 bobbeltje te zien hoor. Onderhoud ze eerder matig dan goed.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni 7021
Reactie #3033 Gepost op: 22 juni 2007 - 19:40:19
Bij mij vormen zich ook blaasjes op de neus, die echter weer wegtrekken na een paar uurtjes. Het gebeurt me niet bij mijn andere schoenen. Dit is het eerste en laatste paar Santoni dat ik heb gekocht.

Sempre scarpe inglesi...

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni 7021
Reactie #3034 Gepost op: 22 juni 2007 - 19:44:43
Citaat van: "Don"
Bij mij vormen zich ook blaasjes op de neus, die echter weer wegtrekken na een paar uurtjes. Het gebeurt me niet bij mijn andere schoenen. Dit is het eerste en laatste paar Santoni dat ik heb gekocht.

Sempre scarpe inglesi...

Ik ga nu zelf liever voor de wat elegantere Engelse schoenen. Mijn vermoeden is dat deze schoenen een stuk duurzamer zijn.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3035 Gepost op: 22 juni 2007 - 20:07:39

Sempre scarpe inglesi...

Ik ga nu zelf liever voor de wat elegantere Engelse schoenen. Mijn vermoeden is dat deze schoenen een stuk duurzamer zijn.

Hhehe dat zegt Don ook ;)

Heb nog nergens last van met m'n Santoni's. Zijn jullie al eens langs een oede schoenmaker gegaan of terug naar de winkel waar je het paar hebt gekocht?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3036 Gepost op: 22 juni 2007 - 20:50:42
Citaat van: "Vortex"

Sempre scarpe inglesi...

Hhehe dat zegt Don ook ;)

Heb nog nergens last van met m'n Santoni's. Zijn jullie al eens langs een oede schoenmaker gegaan of terug naar de winkel waar je het paar hebt gekocht?

Ik zit er soms aan te denken om terug te gaan.

Binnenkort zal ik definitief beslissen. Overigens, het probleem zal zeker niet, zoals je aangeeft, bij alle Santoni exemplaren zijn, maar ik wil het risico de komende tijd in ieder geval niet meer lopen.

Oh ja, inderdaad, ik spreek geen Italiaans en had het zinnetje daarom automatisch overgeslagen :D

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3037 Gepost op: 22 juni 2007 - 21:30:20
.

Nogmaals:

Mijn santoni's waren na een maandje of 1.5 weer toe aan wat onderhoud, ik had alleen met het aanbrengen van de was wat druppels water erop geknoeid, wat gelijk intrekt in de looplijnen, maar op de neus gebeurd er niks.

Tuurlijk trekt het erin en laat het sporen achter als je tijden niet hebt gepoetst, maar de dag erna viel het niet meer op. gisteren ben ik ermee door de regen gelopen en heb ze daarna nog even goed opgepoetst om de was eruit te poetsen en ik zie echt geen bobbeltjes of wat dan ook, dus kan eigenlijk alleen maar zeggen dat door slecht poetsen er bobbeltjes opkomen...

Kortom voor het poetsen had ik er enigzins 'last' van op de looplijnen en niet op de neus, het trekt erin.

Na het poetsen nergens last van met een dikke regenbui

mijn conclusie uit dit gebeuren, bijenwas stoot regen verdomd goed af en te weinig onderhoud veroorzaakt bij mij 'bobbeltjes'

Vind het ook raar dat er veel mensen zijn die er geen last van hebben...

Huey

• Gast
Santoni - Deel X
Reactie #3038 Gepost op: 22 juni 2007 - 21:45:53
Het is bij mij gebeurd bij schoenen die na elke 2 a 3x dragen een nieuwe laag was krijgen. En gek genoeg kan ik met mijn crocketts bij wijze van spreken door de plassen banjeren en is er nog niets aan de hand.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel X
Reactie #3039 Gepost op: 22 juni 2007 - 21:55:52
Het type leer dat Santoni veel gebruikt is meer open van structuur waardoor het beter op kleur (patina) te brengen is. Gevolg is wel dat er dus ook makkelijker water in kan als men de finish niet goed opbrengt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

meester schoenmaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3040 Gepost op: 22 juni 2007 - 23:08:49
Citaat van: "Sergio"
Het type leer dat Santoni veel gebruikt is meer open van structuur waardoor het beter op kleur (patina) te brengen is. Gevolg is wel dat er dus ook makkelijker water in kan als men de finish niet goed opbrengt.

precies iemand die het begrijpt goed dus bijhouden
als jij weet dat het morgen gaat regenen even insmeren tot de volgende dag in laten trekken volgende ochtend zodra je ze wil aantrekken even uitpoetsen klaar is kees cj en santoni zijn 2 verschillende kwaliteiten  een santoni heeft meer onderhoud nodig
ou je santonies goed bij als profesionel hulp nodig hebt mail me

Huey

• Gast
Santoni - Deel X
Reactie #3041 Gepost op: 23 juni 2007 - 00:09:27

Saint Crispins gebruikt hetzelfde leer (crust) en daar heb ik het probleem niet mee...

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel X
Reactie #3042 Gepost op: 23 juni 2007 - 19:04:41

Saint Crispins gebruikt hetzelfde leer (crust) en daar heb ik het probleem niet mee...

Ook daarvan zijn natuurlijk verschillende types en looingen, ook niet alle Santoni's hebben het probleem. Zijn hier ongeveer net zoveel mensen met problemen als zonder. Mijzelf bijv. zonder problemen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3043 Gepost op: 23 juni 2007 - 20:55:14
Iemand nog mooie santoni's bij Pauw, Sir Max , Oger gezien?
Morgen even kijk voor een nieuw paar
Quotidie potest esse ultimo die

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3044 Gepost op: 23 juni 2007 - 21:00:27
Weet niet waar je heen gaat Bachelor maar Pauw is op zondag niet open.