Auteur Topic: Santoni  (1766420 keer gelezen)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3045 Gepost op: 23 juni 2007 - 21:13:07
Citaat van: "gusto napolitano"
Weet niet waar je heen gaat Bachelor maar Pauw is op zondag niet open.

oh was ik er vergeten bij te zeggen; Amsterdam Gusto
Quotidie potest esse ultimo die

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3046 Gepost op: 23 juni 2007 - 21:18:07
Dan zal je naar sir max of oger moeten weet niet of manwood op zondag open is.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3047 Gepost op: 23 juni 2007 - 21:24:40

Half jaar oud, nog niet echt problemen mee gehad alhoewel ik er wel veel
op gelopen heb.

Exupery

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni-ervaring
Reactie #3048 Gepost op: 24 juni 2007 - 00:29:42
Vandaag uit shoppen geweest in Amsterdam voor Santoni's. Eerst bij Oger gekeken. De ausverkauf viel mij wat tegen en het weggemoffelde rekje dat de reguliere collectie moet vertegenwoordigen bood de aanblik van een wisselend gebitje met te weinig Santoni-tandjes. Ik vind de Oger-heren altijd erg vriendelijk en de dames meer dan appetijtelijk, dus een bezoekje is nooit een straf. :)

Tweede stop was Pauw op de Van Baerle. Mijn eerste keer binnen in deze zaak. Ik vroeg naar de aanwezigheid of anders op zijn minst het bestaan van een paar zwarte lage opanca's. De verkoper deelde mij mede de opanca lelijk te vinden. Meneer was net terug van de beurs en geen Italiaan droeg een opanca-schoen. Het zou moeilijk zijn een Santoni-verkoper met een dergelijk museumstuk in de collectie te vinden. Terwijl de verkoper zijn eigen - wel hipper dan hippe - Santoni-waar oppakte om dit aan te prijzen bedankte ik hem voor zijn service en stond weer buiten. Mijn eerste en meteen ook de laatste keer binnen bij Pauw dus. :shock:

De moed al opgegeven kwam ik aan bij Manwood. Haleluja wat een prachtige winkel. Een indrukwekkende collectie prachtige schoenen en opanca's uit de nieuwste net binnengekomen Santoni-collectie all over the place. Mijn pas verworven kennis spuiende dat opanca's achterlijke fossielen uit vroeger tijden waren werd niet begrijpend ontvangen. De waarheid kwam heel rustig maar trefzeker uit de mond van de verkoper "Dit is gewoon een prachtige schoen".

Bij Manwood aangeschaft: een paar zwarte dubbelzolige opanca's met bijpassende Santoni-riem (beetje prijzig, maarja, wel mooi..), een paar cederhouten spanners (anders gun je jezef ook niks en verpest je je schoenen nog), een paar instappers als cadeau voor mijn vriendin (je kan haar moeilijk een uur laten toekijken, zelf toeslaan en haar dan met oude schoentjes mee naar buiten nemen) en een verzorgingsset van de zaak (om te wassen, knippen en watergolven met conditioner, shampoo en glansmiddel..). :D

Het stuk dat over was van de riem nadat deze op maat was gemaakt, gaat volgende week naar Parijs om een gedaanteverwisseling te ondergaan: dit wordt een bijpassende Santoni band voor de IWC Chrono, dan is de set compleet!

meester schoenmaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Santoni-ervaring
Reactie #3049 Gepost op: 24 juni 2007 - 00:57:43
Citaat van: "Exupery"
Vandaag uit shoppen geweest in Amsterdam voor Santoni's. Eerst bij Oger gekeken. De ausverkauf viel mij wat tegen en het weggemoffelde rekje dat de reguliere collectie moet vertegenwoordigen bood de aanblik van een wisselend gebitje met te weinig Santoni-tandjes. Ik vind de Oger-heren altijd erg vriendelijk en de dames meer dan appetijtelijk, dus een bezoekje is nooit een straf. :)

Tweede stop was Pauw op de Van Baerle. Mijn eerste keer binnen in deze zaak. Ik vroeg naar de aanwezigheid of anders op zijn minst het bestaan van een paar zwarte lage opanca's. De verkoper deelde mij mede de opanca lelijk te vinden. Meneer was net terug van de beurs en geen Italiaan droeg een opanca-schoen. Het zou moeilijk zijn een Santoni-verkoper met een dergelijk museumstuk in de collectie te vinden. Terwijl de verkoper zijn eigen - wel hipper dan hippe - Santoni-waar oppakte om dit aan te prijzen bedankte ik hem voor zijn service en stond weer buiten. Mijn eerste en meteen ook de laatste keer binnen bij Pauw dus. :shock:

De moed al opgegeven kwam ik aan bij Manwood. Haleluja wat een prachtige winkel. Een indrukwekkende collectie prachtige schoenen en opanca's uit de nieuwste net binnengekomen Santoni-collectie all over the place. Mijn pas verworven kennis spuiende dat opanca's achterlijke fossielen uit vroeger tijden waren werd niet begrijpend ontvangen. De waarheid kwam heel rustig maar trefzeker uit de mond van de verkoper "Dit is gewoon een prachtige schoen".

Bij Manwood aangeschaft: een paar zwarte dubbelzolige opanca's met bijpassende Santoni-riem (beetje prijzig, maarja, wel mooi..), een paar cederhouten spanners (anders gun je jezef ook niks en verpest je je schoenen nog), een paar instappers als cadeau voor mijn vriendin (je kan haar moeilijk een uur laten toekijken, zelf toeslaan en haar dan met oude schoentjes mee naar buiten nemen) en een verzorgingsset van de zaak (om te wassen, knippen en watergolven met conditioner, shampoo en glansmiddel..). :D

Het stuk dat over was van de riem nadat deze op maat was gemaakt, gaat volgende week naar Parijs om een gedaanteverwisseling te ondergaan: dit wordt een bijpassende Santoni band voor de IWC Chrono, dan is de set compleet!

bij welke Manwood heb je ze gekocht
ou je santonies goed bij als profesionel hulp nodig hebt mail me

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #3050 Gepost op: 24 juni 2007 - 01:13:52

Enkel omdat de verkoper een andere mening heeft over Opanca dan jij?

Opanca heeft in deze tijden nauwelijks tot geen functie meer en is daarom meer een "mode" verschijnsel. Pauw zit niet zo in de "mode".
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Exupery

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Manwood
Reactie #3051 Gepost op: 24 juni 2007 - 01:16:17
Aan de Willemsparkweg. Er hangt een rustige prettige sfeer in die zaak. Ik werd geholpen door naar ik meen een Italiaanse verkoper. Hij heeft verstand van zaken maar gaat zijn klanten niet vertellen wat ze wel en niet mooi moeten vinden. Geen snoeverige exclusiviteit of geknipmes alsof de koningin binnenkomt. Gewoon een normale zaak met niet-normaal-mooie schoenen.

Exupery

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3052 Gepost op: 24 juni 2007 - 01:25:36
Citaat van: "Sergio"

Enkel omdat de verkoper een andere mening heeft over Opanca dan jij?

Opanca heeft in deze tijden nauwelijks tot geen functie meer en is daarom meer een "mode" verschijnsel. Pauw zit niet zo in de "mode".

Dag Sergio: Nee, niet om zijn mening, meer doordat ik het gevoel kreeg dat hij mij op een weinig sympathieke manier richting zijn eigen collectie wilde sturen, namelijk door te zeggen dat wat ik mooi vind gewoon achterhaald en lelijk is. Ik vond het gewoon geen aangename reactie. Het was ook geen doodzonde hoor. Ik ben geen wrokkig persoon, loop er heus wel weer binnen.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3053 Gepost op: 24 juni 2007 - 03:06:45
Welke verkoper was dat bij Pauw Exupery? Vind ze erg bekwaam daar, kom d'r graag!

Je had ook even langs SirMax moeten gaan als je toch in amsterdam was.

Exupery

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
zwarte opanca's
Reactie #3054 Gepost op: 24 juni 2007 - 09:38:59
Vortex, wie mij te woord gestaan heeft weet ik niet. Waar zit SirMax? Ik woon tussen de Overtoom en het Vondelpark en we liepen via de Cornelis Schuyt (wijn en choco-truffels halen) richting het park. Eerlijk gezegd kwamen wij Manwood daar tegen op weg naar huis lopend, echt bij toeval dus :D .

Hier de heilige driedeling. :D

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3055 Gepost op: 24 juni 2007 - 11:00:51
Mooi schoentjes, goede spanners! :)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3056 Gepost op: 24 juni 2007 - 11:05:49
Exupery die schoenen zijn prachtig !
Sir Max zit in de Hartenstraat, één van de 'negen straatjes'.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel X
Reactie #3057 Gepost op: 24 juni 2007 - 11:19:44
@Exupery: Mooie schoen, dat is nou wat ze bij Pauw bedoelen met zinloos, deze Opanca is echt 100% voor het uiterlijk en heeft geen functie. Dat zul je daar nooit vinden.

@Vortex: Aan het verhaal te horen (net terug uit Italië) moet dat Daniél zijn.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3058 Gepost op: 24 juni 2007 - 11:26:03
Meneer was net terug van de beurs en geen Italiaan droeg een opanca-schoen. Het zou moeilijk zijn een Santoni-verkoper met een dergelijk museumstuk in de collectie te vinden. Terwijl de verkoper zijn eigen - wel hipper dan hippe - Santoni-waar oppakte om dit aan te prijzen bedankte ik hem voor zijn service en stond weer buiten. Mijn eerste en meteen ook de laatste keer binnen bij Pauw dus. :shock:

Kan me niet voorstellen dat ze zo bot zijn geweest. Ps. met die beurs bedoel je de Pitti Uomo? Die is vrij belangrijk in het land van de Italiaanse kledingretail.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel X
Reactie #3059 Gepost op: 24 juni 2007 - 11:29:33
Opanca heeft in deze tijden nauwelijks tot geen functie meer en is daarom meer een "mode" verschijnsel.
deze Opanca is echt 100% voor het uiterlijk en heeft geen functie.

Zou je kunnen vertellen wat de oorspronkelijke functie van opanca was? Ik ben er wel benieuwd naar.  :)

Mooie schoen, Exupery!