Auteur Topic: Santoni  (1766465 keer gelezen)

Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2310 Gepost op: 26 september 2006 - 21:32:53
Ik heb vorige week mn eerste paar santoni schoenen gekocht, het model 6225, maar kan er op het internet niks over vinden. De 6225 lijken veel op deze: http://www.raffaello-network.com/raffties/detail.php?itemid=62424&rangeid=800 alleen hebben die van mij z'n gaatjes model in de neus.
Ook zag ik in de zelfde winkel nog een paar hele mooie grijze santoni's staan, nummer 7104 als ik het me goed herinner, welke ik misschien in de toekomst nog wel wil kopen. Staan erg goed onder een spijkerbroek 8)

Maar wat ik dus graag zou willen weten of er niet ergens een soort database van de santoni modellen is want hun website is maar karig. Ik heb al wel een kleine verzameling op styleforum.net gezien, maar veel modellen die ik gezien heb staan daar niet tussen. En daar werken ze ook niet zoveel met model nummers zoals hier.
Ook vraag ik me af welke modellen er nou voor de winter geplanned staan. In de winkel waar ik mn schoenen kocht zij de verkoper dat ze eigenlijk alleen nog maar nieuwe modellen van suede zouden binnen krijgen(hangt natuurlijk ook van hun inkoop beleid af maarja).

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel VIII
Reactie #2311 Gepost op: 26 september 2006 - 21:42:27
Oger heeft iig alle aparte modellen staan, niet perse de mooiste vind ik. Vaak veel te opvallend en schreeuwerig. Voornamelijk ook allemaal blake (voor de mensen die dat interesseert dan he)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel VIII
Reactie #2312 Gepost op: 26 september 2006 - 21:47:13
@Rutger: Helaas bestaat zo'n database niet. Zou wel leuk zijn. Santoni heeft heel veel verschillende modellen. Die eerste schoen die jij hebt gekocht heb ik in een norvegese, weer een ander nummer dus. Daarnaast hebben ze nog modellen die ze in europa wel voeren en in amerika niet. Tevens zijn er nog modellen die exclusief zijn voor een bepaalde winkel, die kom je dus nergens anders tegen. Die hebben ook weer aparte nummers.

Onbegonnen werk dus :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2313 Gepost op: 26 september 2006 - 21:53:51
mss is het mogelijk ism SF een begin te maken.. je hebt dan al een hele reeks.. iedereen die een foto met nummer doorstuurt naar bijv nexus..  in een topic zetten en dat er niemand commentaar kan geven

mss een idee? lijkt mij wel leuk..
Tribula

Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2314 Gepost op: 26 september 2006 - 21:57:31
Ik ga morgen naar hilversum/laren en daarna nog ff naar utrecht, mensen nog tips waar ik moet kijken?  :)

Ik vind het erg jammer dat ze zo weinig op hun website hebben staan, een database zou het merk juist erg goed doen. Ook zou het beter voor de klant zijn, nu ben je afhankelijk van wat je winkel in koopt, die durven natuurlijk niet alles in te kopen en spelen het dus vaak op save.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2315 Gepost op: 26 september 2006 - 21:59:51
Citaat van: "Rutger"
Ik ga morgen naar hilversum/laren en daarna nog ff naar utrecht, mensen nog tips waar ik moet kijken?  :)

Hermans in Utrecht. Daar staat een paar Santoni die ik eigenlijk wel binnenkort wil gaan halen.  :P
This, madame, is Versailles.

Bonne

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2316 Gepost op: 27 september 2006 - 03:21:42
Heeft iemand een 6313 in donkerbruin leer gezien?

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2317 Gepost op: 27 september 2006 - 08:26:53
Citaat van: "Bonne"
Heeft iemand een 6313 in donkerbruin leer gezien?
wel een 6310

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2318 Gepost op: 27 september 2006 - 08:30:46
Citaat van: "Rutger"

Ik vind het erg jammer dat ze zo weinig op hun website hebben staan, een database zou het merk juist erg goed doen. Ook zou het beter voor de klant zijn, nu ben je afhankelijk van wat je winkel in koopt, die durven natuurlijk niet alles in te kopen en spelen het dus vaak op save.

Je zou in Hilversum bij Strating kunnen kijken. Deze zit vanaf de Groest gezien op het pleintje vóór de Kerkbrink (waar ook C&A aan ligt). Daar hebben ze een aantal Santoni modellen.

Als je toch in Laren bent zou je ook bij Brogues op het Zevenend kunnen kijken als je van Crockett & Jones houdt. Ze hebben daar een grote collectie.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2319 Gepost op: 27 september 2006 - 17:54:26
Citaat van: "Dirk"
Waar in Den Haag verkopen worden Santoni's verkocht? Dan ga ik eens kijken. :)  Hoeveel kost een mooi paar trouwens?

Je zou bij Nolten inderdaad kunnen kijken, maar ga dan zeker ook even naar de overkant, bij Erik. Daar hebben ze weer andere modellen staan is mijn ervaring. En reken op een vanafprijs van rond de 400. Bij Klijssen is er wel een verkoper, die ook de inkoop doet, die veel van de schoenen afweet. Meer dan de verkoopstertjes bij Nolten en Erik.
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2320 Gepost op: 28 september 2006 - 14:36:32
Citaat van: "Rogier"
Hermans in Utrecht. Daar staat een paar Santoni die ik eigenlijk wel binnenkort wil gaan halen.  :P

Heb daar ff binnen gekeken, mooie zaak! De modellen die ze daar hadden staan waren weer geheel anders dan ik elders gezien heb. Stonden mooi paar strakke santoni's zonder versieringen, 1 beetje groen achtig en ander bruin.

Welk model zat jij aan te denken?

Citaat van: "Peer Gynt"
Als je toch in Laren bent zou je ook bij Brogues op het Zevenend kunnen kijken als je van Crockett & Jones houdt. Ze hebben daar een grote collectie.

Ben daar ok even wezen kijken, stonden ook erg mooie schoenen tussen maar vind de santoni's persoonlijk mooier. Ik heb daar wel een mooi setje kwaliteits schoenspanners gekocht en de verkoper kon de santoni's ook wel waarderen  8)

HotFudge

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2321 Gepost op: 29 september 2006 - 03:09:04
definieer 'een mooi setje kwaliteits schoenspanners'

Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2322 Gepost op: 29 september 2006 - 18:55:41
Hierbij nog ff wat fototjes  8)

Citaat van: "HotFudge"
definieer 'een mooi setje kwaliteits schoenspanners'

Ik heb verder niet zoveel verstand van schoenspanners ofzo, maar ik weet wel dat deze een stuk beter zijn dan die gene(laatste foto) die ik 'gratis' bij mijn santoni's kreeg  :wink:
Deze spanners heb ik gekocht voor €49.90 gekocht bij brogues in laren.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2323 Gepost op: 29 september 2006 - 19:11:35
@ rutger,
die schoenen zijn fantastisch!!!!!!! :-({|=  =D>
de nieuwe spanners zijn zeker heel goed. Geurend cederhout neem ik aan? Ze vullen de schoen mooi op.
de spanners op de laatste foto zou ik niet meer gebruiken. De veer kan de schoen uit het verband trekken omdat de hele druk op 1 klein punt terecht komt. Meestal lijden de hielkappen eronder.
dat zou zonde zijn van je geweldige santonis!!

Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2324 Gepost op: 29 september 2006 - 19:58:29
Ja lekker geurend cederhout en ze passen erg mooi in de schoen.
Die andere spanners heb ik verder ook niet gebruikt, wil mijn schoenen graag mooi houden  :D