Auteur Topic: Santoni  (1766464 keer gelezen)

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2355 Gepost op: 03 oktober 2006 - 20:23:20
Citaat van: "f430"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "gusto napolitano"
Het kan niet zo zijn dat ineens een ieder santoni vaarwel zegt.Want dan klopt er iets niet.Ik begrijp wel dat er een aantal mensen zijn met problemen aangaande dit merk

Ach, het is maar een merk. Zo zijn er nog tientallen merken die goede en mooie schoenen maken. Alternatieven zat.

Zeker, ik kan mij ook goed voorstellen dat iemand een keer bijv. Crockett & Jones probeert na een paar Santoni's met problemen.
Zelf had ik dus op 2 paar een witte waas na wat regen. Bij 1 paar kreeg ik 'bubbeltjes' op het leer en bij 1 paar begon de hak los te laten.

Heb denk ik 8 paar Santoni ofzo en vind het wel mooi geweest, het word ook steeds meer van hetzelfde. Mijn volgende paar word óf Scafora óf iets van Aubercy ofzo.

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2356 Gepost op: 03 oktober 2006 - 20:27:05
Citaat van: "f430"
Citaat van: "gusto napolitano"
Het kan niet zo zijn dat ineens een ieder santoni vaarwel zegt.Want dan klopt er iets niet.Ik begrijp wel dat er een aantal mensen zijn met problemen aangaande dit merk

Ach, het is maar een merk. Zo zijn er nog tientallen merken die goede en mooie schoenen maken. Alternatieven zat.

Zeker, ik kan mij ook goed voorstellen dat iemand een keer bijv. Crockett & Jones probeert na een paar Santoni's met problemen.
Zelf had ik dus op 2 paar een witte waas na wat regen. Bij 1 paar kreeg ik 'bubbeltjes' op het leer en bij 1 paar begon de hak los te laten.

Heb denk ik 8 paar Santoni ofzo en vind het wel mooi geweest, het word ook steeds meer van hetzelfde. Mijn volgende paar word óf Scafora óf iets van Aubercy ofzo.

Dat zijn wel erg veel problemen ja.. Zelf heb ik geen problemen met door de regen lopen etc zoals ik al zei, maar vanuit jou oogpunt kan ik me wel voorstelllen dat je eens naar wat anders gaat kijken. Mijn volgende paar wordt waarschijnlijk wel weer Santoni, de modellen vind ik nog steeds erg fraai en zolang ik geen problemen krijg met de schoenen vind ik het prima.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel VIII
Reactie #2357 Gepost op: 03 oktober 2006 - 21:14:07
Ik doe ook alles met mijn schoenen maar ook geen problemen met mijn Santoni's. Inderdaad ook wel regelmatig onderhoud. Weet niet hoe vaak jij onderhoud doet Huey? Misschien ligt het daar aan?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2358 Gepost op: 03 oktober 2006 - 21:22:36
Citaat van: "Sergio"
Ik doe ook alles met mijn schoenen maar ook geen problemen met mijn Santoni's. Inderdaad ook wel regelmatig onderhoud. Weet niet hoe vaak jij onderhoud doet Huey? Misschien ligt het daar aan?
Na elke 3/4 dragen weer even poetsen met lotion en saphir medaille d'Or. Dus daar zal het niet aan liggen. Ook maandelijks even met Saphir vet bijwerken voor de glans.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2359 Gepost op: 03 oktober 2006 - 21:27:31
Na elke 3/4 dragen weer even poetsen met lotion en saphir medaille d'Or. Dus daar zal het niet aan liggen. Ook maandelijks even met Saphir vet bijwerken voor de glans.

Typisch dat jij dan van die slechte ervaringen hebt. Wel lullig. Nouja zoals je al zei, er zijn nog meer merken :wink:

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2360 Gepost op: 03 oktober 2006 - 21:31:17

Typisch dat jij dan van die slechte ervaringen hebt. Wel lullig. Nouja zoals je al zei, er zijn nog meer merken :wink:
Mjaa, zal wel net pech gehad hebben  :lol:

Maar denk dat ik dit jaar nog één mooi paar schoenen koop en dan even wacht tot mijn woning klaar is en ik voldoende ruimte heb voor een schoenenkast  :oops:  Want kan ze nu amper meer kwijt.

Oh ja, en heb bij één paar een giga deuk in de neus. Daar baal ik écht van, want dat vond ik zelf mijn mooiste paar :(

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2361 Gepost op: 03 oktober 2006 - 21:38:01
Misschien bij de betere schoenmaker op een leest laten zetten die een beetje vochtig is en dan terug in model laten zetten? Zo rekken ze ook schoenen op.

Vanità - modern tailors

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2362 Gepost op: 04 oktober 2006 - 20:56:33

Oh ja, en heb bij één paar een giga deuk in de neus. Daar baal ik écht van, want dat vond ik zelf mijn mooiste paar :(

Zonde Huey. Welke zijn dat dan?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2363 Gepost op: 20 oktober 2006 - 14:49:17
Tijd voor een schopje!

Zojuist mijzelf andermaal vergrepen aan een paar nieuwe schoentjes  :D

Nr. 7527 in dit geval; De ‘klassieke’ booty van Santoni met een donkerbruin gevlamde finish. Wel echt een fraai spits neusje weer. Naast het nummer staat er als naam op de doos ’Old England Cola’.

Nu heb ik maar in beperkte mate verstand van maakwijzen, maar deze hebben in ieder geval een randgestikte zool. Blake/rapid? Voorwaarde voor Blake is volgens mij aan de binnenzijde een stiknaad te kunnen zien en dat is hier ook het geval. Ik had het natuurlijk ook aan die allervriendelijkste dame van v.d. Assem kunnen vragen, maar eerlijk gezegd niet aan gedacht.
Als ik de verhalen hier moet geloven zou ik dan vermoedelijk een antwoord kunnen verwachten in de trend van “Ja ’t zijn mooie schoenen hè meneer”  :mrgreen:

Zal van ’t weekend ’s kijken of ik een fotootje kan posten.

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2364 Gepost op: 20 oktober 2006 - 14:52:24
ben erg benieuwd naar de foto's old england is een hele mooie kleur
Tribula

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2365 Gepost op: 20 oktober 2006 - 14:56:44
Een randgestikte zool zal eerder een goodyear of norvegese zijn dan blake. Die heeft namelijk geen randstiksel.

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2366 Gepost op: 20 oktober 2006 - 15:27:43
Zie hier het antwoord van Sir Max over hoe een blake maakwijze te herkennen is:

M: Wat betreft de maakwijze; is een blake-rapid te herkennen aan het ontbreken van de gestikte naad aan de rand van de zool (buitenzijde)? De paren Santoni's die ik nu heb hebben in ieder geval allemaal deze gestikte naad. Zijn dit dan wel schoenen volgens de Goodyear maakwijze of kunnen dit ook blake-rapids zijn?

Citaat

Beste Mike,

Kijk in de schoen en je ziet daar een stiknaad binnenin lopen(blake rapid), in sommige gevallen onder het inlegzooltje.
Groet,

Sir Max

Jason

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2367 Gepost op: 20 oktober 2006 - 17:47:45
De naad aan de buitenkant is vaak nep.. volgens mij zijn alle santoni's van minder dan 500 euro tegenwoordig geen goodyear meer.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2368 Gepost op: 20 oktober 2006 - 18:01:08
Citaat van: "Jason"
De naad aan de buitenkant is vaak nep.. volgens mij zijn alle santoni's van minder dan 500 euro tegenwoordig geen goodyear meer.
Behalve bij Sir Max. Ik weet niet hoe het met de nieuwe collectie zit (of die er ueberhaupt al is), maar de modellen die ze hadden waren qua prijs gelijk aan of vergelijkbaar met Blake modellen van vdAssem en Oger. Oxfords en Chukka boots Goodyear gemaakt voor minder dan 500 EUR.
esus saves, George Nelson withdraws!

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2369 Gepost op: 21 oktober 2006 - 05:12:55
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Jason"
Behalve bij Sir Max. Ik weet niet hoe het met de nieuwe collectie zit (of die er ueberhaupt al is), maar de modellen die ze hadden waren qua prijs gelijk aan of vergelijkbaar met Blake modellen van vdAssem en Oger. Oxfords en Chukka boots Goodyear gemaakt voor minder dan 500 EUR.

Niet minder dan 500E hoor. 500E is wel het minimun daar voor Goodyear, dacht ik...
This, madame, is Versailles.