Auteur Topic: Santoni  (1766467 keer gelezen)

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2235 Gepost op: 05 september 2006 - 17:33:03
Citaat van: "gusto napolitano"
Toevallig heb ik vanmiddag met een Santoni expert bij uitstek over Santoni schoenen gesproken.Natuurlijk ook over wat er hier onder andere voorbij ging aangaande het Santoni verhaal.
waro? (om maar een beetje rottadams mee ta doen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2236 Gepost op: 05 september 2006 - 18:03:13
In amsterdam Napoleon.

Marcel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2237 Gepost op: 06 september 2006 - 00:26:02
Zeker bij Sir Max geweest Gusto? Ik ben ook benieuwd naar je verhaal...
 know that I'm born and I know that I'll die, the in between is mine.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Santoni - Deel VIII
Reactie #2238 Gepost op: 06 september 2006 - 07:39:44
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Alboreto"
Bijvoorbeeld welke de maakwijze is, of de maat goed is (bij Santoni niet onbelangrijk is mijn ervaring). Dingen waarover je met de mannen van Sir Max en Shoes & Shirts kunt praten en er iets van opsteekt. Ik vind zelf dat ik voor de prijs van een paar Santoni's ook wel wat extra's mag krijgen. Bij vdA hoef je daar niet op te rekenen. Dan koop ik mijn schoenen liever elders.
Edit: antwoord op post van Huey.

De maakwijze maakt me niet zoveel uit zolang het maar geen opanca is (ivm verzolen). Of de maat goed is vind ik toch ook wel iets dat je zelf eigenlijk het beste kunt beoordelen. Ik geef toe dat Eduard van Sir Max daar beter is dan menig ander schoenverkoper, maar uiteindelijk heb JIJ ze aan je voeen.
Wat de maat betreft ben ik met je eens dat jij dat zelf het beste kan beoordelen, maar zeker als je je eerste paar Santoni's koopt, is het wel handig om begeleid te worden door iemand die als je ze probeert, ziet dat je wel een halve maat of een maat kleiner kan. Ik vind dat een van de essentialia van het schoenverkopersvak, eerlijk gezegd. Als ik bijv. denk aan de manier waarop ik bij S&S ben geholpen bij het kopen van een paar Bettanin e Venturi's, door twee verkopers die alle tijd namen om mij te behoeden voor het kopen van een paar dat een halve maat te groot was en die vergelijk met de totale onkunde op dit vlak (om van andere onderwerpen maar niet te spreken) bij Van den Assem en Oger, dan weet ik wel waar ik in de toekomst mijn schoenen koopt. Ook met Sir Max heb ik zoals eerder aangegeven zeer positieve ervaringen. Als ik in een beddenzaak ben en de verkoper kan me niet vertellen wat voor bodemconstructie het bed heeft, dan is dat voor mij niet zo'n probleem omdat ik me vantevoren altijd op iets orienteer als ik ga shoppen. Als diezelfde verkoper mij een bed probeert te verkopen (of verkoopt) dat niet correspondeert met mijn lichaamslengte, zal ik daar nooit (meer) kopen. Van den Assem zelf zou zich eens moeten afvragen of hij misschien iets aan het niveau van zijn personeel kan doen. Het gaat toch om bedragen van rond de 400 euro. Veel geld imho (hoewel je "jaded" raakt als je fora als deze gedurende langere tijd frequenteert). Daarvoor mag je m.i. wel deskundig advies eisen.

=D>
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

menno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2239 Gepost op: 06 september 2006 - 20:50:16
Citaat van: "Merlino"
Om bij twijfel te verifiėren of je met enigszins kundig personeel te maken hebt, uiteraard ;)

Alleen de opmerking hierboven en niets anders. Ik ben ook nergens op ingegaan.Ik wil niet ten koste van een ander mijn gram/gelijk halen.
Ooit heb ik in een fietsblad gelezen dat dames wat termen moeten weten over onderdelen etc. van een fiets alvorens zij een rijwiel aanschaffen.
Wanneer je wat rondstrooit met jargon word je serieuzer genomen. In dit fietsblad werd vooral door dames geklaagd over de behandeling door de fietshandelaar.
Zo zie ik het met veel dingen. Even kennis controleren. Ik laat verder een ieder in zijn waarde en ga niet in een winkel met mijn beperkte kennis koketteren. Als ik desondanks toch ga kopen moet ik bij miskoop mijzelf verwijten. Ach zo zit ik nu eenmaal inelkaar.
Door de informatie op dit forum en enkele boeken over schoenen van Roetzel en Vass/Molnar (Konemann) ben ik wat wijzer geworden
Ik wil alleen op deze site kwijt dat ik in zoveel winkels veel gebrekkige kennis tegenkom. Kennis van maakwijzen die m.i. bij zo'n duur product er toch wel hoort te zijn. Dit is de schoenenreus niet.
Menno

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2240 Gepost op: 06 september 2006 - 20:59:41
Citaat van: "menno"
Om bij twijfel te verifiėren of je met enigszins kundig personeel te maken hebt, uiteraard ;)

Alleen de opmerking hierboven en niets anders. Ik ben ook nergens op ingegaan.Ik wil niet ten koste van een ander mijn gram/gelijk halen.
Ooit heb ik in een fietsblad gelezen dat dames wat termen moeten weten over onderdelen etc. van een fiets alvorens zij een rijwiel aanschaffen.
Wanneer je wat rondstrooit met jargon word je serieuzer genomen. In dit fietsblad werd vooral door dames geklaagd over de behandeling door de fietshandelaar.
Zo zie ik het met veel dingen. Even kennis controleren. Ik laat verder een ieder in zijn waarde en ga niet in een winkel met mijn beperkte kennis koketteren. Als ik desondanks toch ga kopen moet ik bij miskoop mijzelf verwijten. Ach zo zit ik nu eenmaal inelkaar.
Door de informatie op dit forum en enkele boeken over schoenen van Roetzel en Vass/Molnar (Konemann) ben ik wat wijzer geworden
Ik wil alleen op deze site kwijt dat ik in zoveel winkels veel gebrekkige kennis tegenkom. Kennis van maakwijzen die m.i. bij zo'n duur product er toch wel hoort te zijn. Dit is de schoenenreus niet.
Menno

=D>

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2241 Gepost op: 06 september 2006 - 23:49:19

Menno

Bij de Mercedes Dealer weten ze ook niet hoe de active cruise control exact werkt. Alleen hoe het werkt. Das mijns inziens veel belangrijker...

Planet Internet had een tijdlang een campagne met de slogan 'Je hoeft het niet te kennen om het te kunnen'. Tuurlijk moet iedere verkoper wat productkennis hebben. Maar ze hoeven van mij echt niet tot in detail te weten hoe goodyear verschilt van blake.

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2242 Gepost op: 07 september 2006 - 09:55:06
Nee, maar wel wat voor effect het verschil in maakwijze heeft. Dus wat betreft het loopcomfort, duurzaamheid, etc. En de klant fatsoenlijk adviseren over de maat wil er mijns inziens ook nog weleens bij inschieten bij VdAssem...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Santoni - Deel VIII
Reactie #2243 Gepost op: 07 september 2006 - 09:58:46
Nee, maar wel wat voor effect het verschil in maakwijze heeft. Dus wat betreft het loopcomfort, duurzaamheid, etc. En de klant fatsoenlijk adviseren over de maat wil er mijns inziens ook nog weleens bij inschieten bij VdAssem...

Eigenlijk kunnen ze alleen goed afrekenen :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2244 Gepost op: 07 september 2006 - 15:06:04
ben net terug van heubel maastricht om mn santonis te halen. ben matig tevreden, het rubbere zooltje is me iets te dik waardoor de zool weer erg stijf wordt. Verder is de afwerking wel altijd prima, wat ze doen doen ze erg goed alleen het materiaal valt me tegen...

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2245 Gepost op: 07 september 2006 - 18:58:20
Citaat van: "Napoleon"
ben net terug van heubel maastricht om mn santonis te halen. ben matig tevreden, het rubbere zooltje is me iets te dik waardoor de zool weer erg stijf wordt. Verder is de afwerking wel altijd prima, wat ze doen doen ze erg goed alleen het materiaal valt me tegen...

heb je bij hun al een leren onderwerk laten vervangen? en zo ja was dit goed?

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2246 Gepost op: 07 september 2006 - 20:01:52
Citaat van: "cypripedium"

heb je bij hun al een leren onderwerk laten vervangen? en zo ja was dit goed?
ja bij mn vB gestikt en wel, keurig gedaan. Rendebach zooi eronder etc.

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2247 Gepost op: 08 september 2006 - 11:58:16
Citaat van: "Huey"

Menno

Bij de Mercedes Dealer weten ze ook niet hoe de active cruise control exact werkt. Alleen hoe het werkt. Das mijns inziens veel belangrijker...

Planet Internet had een tijdlang een campagne met de slogan 'Je hoeft het niet te kennen om het te kunnen'. Tuurlijk moet iedere verkoper wat productkennis hebben. Maar ze hoeven van mij echt niet tot in detail te weten hoe goodyear verschilt van blake.

Jaaa, laten we nog wat dealers afzeiken vandaag - mijn god wat baal ik af en toe toch van dit land (nog eens wat autodealers en horlogewinkels bezocht). NIPO had weer eens een onderzoek gedaan. Wat blijkt nu? (alsof we dit niet al wisten:) De Nederlander heeft nogal moeite om zich dienstbaar/humble (ik vond nederig niet het juiste woord) op te stellen. Blijkbaar verwarren ze dienstbaarheid met slaafsheid, met als gevolg dat de 'weldenkende' Nederlander anti-service is en dat heeft dan weer als resultaat dat men het vertikt om een klant goed te helpen.

Met andere woorden: als het om service gaat is NL waarschijnlijk de runner-up van de oostblok/ex-communistische landen, omdat we niet snappen dat het soms een deugd is om iemand goed van dienst te zijn.

Vandaar ook de uiterst gebrekkige productkennis en de afwezigheid van de bereidheid om een klant als 'koning' te zien.

Wat jullie?

Edit: on topic: gisteren mooie Santoni laarsjes (is dat het woord?) gezien. Deels suede/deels glad leer. Mooi, maar zaten niet zo goed...
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2248 Gepost op: 08 september 2006 - 12:08:07
gewoon je auto in duitsland kopen (zie nrc next van gister :))

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2249 Gepost op: 08 september 2006 - 12:26:14
gewoon je auto in duitsland kopen (zie nrc next van gister :))

Heb 'm niet gekocht gisteren, stond er iets verlichtends in?
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.