Inderdaad mooie halfhoge boots Mikey. Heb je ook al spanners trouwens en zoja: welke? Heb zelf halfhoge boots van Boss maar de saedler en s&s spanners die ik heb zijn niet hoog genoeg om de hele schoen te vullen.
Dank voor de reacties allen!
Ja Vortex, vandaag ook spanners gekocht, van een merk dat ik hier nog niet voorbij heb zien komen, een duits merk: "Nico". Het zijn geen spreidspanners, wel cederhout. Ze vullen de voorvoet goed en het mooie is hiervan dat je d.m.v. een schroefdraad verbinding de spanning (lengte) van de spanner zelf kan instellen. Zoals elder in een schoenspannertopic al gepost heb ik wel eens wat problemen gehad met een te grote spanning op het hielstuk. Nu dus (hoop ik) geen last meer van.
Je spant ze aan door een soort van hefboomprincipe, hetgeen het ook praktisch maakt voor een halfhoge schoen om ze te bevestigen/ los te nemen.
Wat betreft de hoogte weet ik niet of je de totale hoogte bedoeld of de hoogte van de wreef? Ik vraag me af of er spanners zijn speciaal voor de halfhoge modellen om de hele schoen te vullen. Lijkt me niet echt nodig namelijk.