Bijvoorbeeld welke de maakwijze is, of de maat goed is (bij Santoni niet onbelangrijk is mijn ervaring). Dingen waarover je met de mannen van Sir Max en Shoes & Shirts kunt praten en er iets van opsteekt. Ik vind zelf dat ik voor de prijs van een paar Santoni's ook wel wat extra's mag krijgen. Bij vdA hoef je daar niet op te rekenen. Dan koop ik mijn schoenen liever elders.
Edit: antwoord op post van Huey.
De maakwijze maakt me niet zoveel uit zolang het maar geen opanca is (ivm verzolen). Of de maat goed is vind ik toch ook wel iets dat je zelf eigenlijk het beste kunt beoordelen. Ik geef toe dat Eduard van Sir Max daar beter is dan menig ander schoenverkoper, maar uiteindelijk heb JIJ ze aan je voeen.
Wat de maat betreft ben ik met je eens dat jij dat zelf het beste kan beoordelen, maar zeker als je je eerste paar Santoni's koopt, is het wel handig om begeleid te worden door iemand die als je ze probeert, ziet dat je wel een halve maat of een maat kleiner kan. Ik vind dat een van de essentialia van het schoenverkopersvak, eerlijk gezegd. Als ik bijv. denk aan de manier waarop ik bij S&S ben geholpen bij het kopen van een paar Bettanin e Venturi's, door twee verkopers die alle tijd namen om mij te behoeden voor het kopen van een paar dat een halve maat te groot was en die vergelijk met de totale onkunde op dit vlak (om van andere onderwerpen maar niet te spreken) bij Van den Assem en Oger, dan weet ik wel waar ik in de toekomst mijn schoenen koopt. Ook met Sir Max heb ik zoals eerder aangegeven zeer positieve ervaringen. Als ik in een beddenzaak ben en de verkoper kan me niet vertellen wat voor bodemconstructie het bed heeft, dan is dat voor mij niet zo'n probleem omdat ik me vantevoren altijd op iets orienteer als ik ga shoppen. Als diezelfde verkoper mij een bed probeert te verkopen (of verkoopt) dat niet correspondeert met mijn lichaamslengte, zal ik daar nooit (meer) kopen. Van den Assem zelf zou zich eens moeten afvragen of hij misschien iets aan het niveau van zijn personeel kan doen. Het gaat toch om bedragen van rond de 400 euro. Veel geld imho (hoewel je "jaded" raakt als je fora als deze gedurende langere tijd frequenteert). Daarvoor mag je m.i. wel deskundig advies eisen.