Auteur Topic: Santoni  (1766473 keer gelezen)

f430

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2205 Gepost op: 03 september 2006 - 21:52:35
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Stijlkoning"
Citaat van: "ruby tuesday"
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Godelieven en ik voelden ons ook wel een beetje raar( ook wel opgelucht ) bij het verlaten van de winkel.

Dat voel ik altijd daar, personeel is totaal niet kundig daar (athans de keren dat ik er was.)

heb je dat nodig dan als je die schoenen koopt? Ik moet niet een of ander wijf die met prietpraat aankomt...

@ Gusto geile schoenen!![/quote]

Ben ik het helemaal mee eens!!! Die wil ik ook wel hebben!!! Maar waar kan ik ze kopen???
Bij Pauw Stijkoning zijn ze te koop.

Deze schoenen zijn toch uit de voorjaars-/zomercollectie? Want ik kan mij voorstellen dat er weer een nieuwe collectie is gearriveerd as we speak.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2206 Gepost op: 03 september 2006 - 21:52:41
Bijvoorbeeld welke de maakwijze is, of de maat goed is (bij Santoni niet onbelangrijk is mijn ervaring). Dingen waarover je met de mannen van Sir Max en Shoes & Shirts kunt praten en er iets van opsteekt. Ik vind zelf dat ik voor de prijs van een paar Santoni's ook wel wat extra's mag krijgen. Bij vdA hoef je daar niet op te rekenen. Dan koop ik mijn schoenen liever elders.
Edit: antwoord op post van Huey.
esus saves, George Nelson withdraws!

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2207 Gepost op: 03 september 2006 - 21:55:20
Citaat van: "f430"
Godelieven en ik voelden ons ook wel een beetje raar( ook wel opgelucht ) bij het verlaten van de winkel.

Dat voel ik altijd daar, personeel is totaal niet kundig daar (athans de keren dat ik er was.)

heb je dat nodig dan als je die schoenen koopt? Ik moet niet een of ander wijf die met prietpraat aankomt...

Ben ik het helemaal mee eens!!! Die wil ik ook wel hebben!!! Maar waar kan ik ze kopen???

Deze schoenen zijn toch uit de voorjaars-/zomercollectie? Want ik kan mij voorstellen dat er weer een nieuwe collectie is gearriveerd as we speak.
Ik heb die afgelopen februari gekocht van de week ben ik weer bij Pauw zal kijken of er al wat nieuws is.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2208 Gepost op: 03 september 2006 - 22:00:39
Citaat van: "Alboreto"
Bijvoorbeeld welke de maakwijze is, of de maat goed is (bij Santoni niet onbelangrijk is mijn ervaring). Dingen waarover je met de mannen van Sir Max en Shoes & Shirts kunt praten en er iets van opsteekt. Ik vind zelf dat ik voor de prijs van een paar Santoni's ook wel wat extra's mag krijgen. Bij vdA hoef je daar niet op te rekenen. Dan koop ik mijn schoenen liever elders.

juist!
en daarom koop ik de schoenen bij SM of S&S en breng een bezoek aan vd Assem tijdens de laatste uitverkoop en pak iets goeds voor de helft van de prijs uit het rek. De nodige kennis neem ik dan zelf mee.
(ik vroeg aan een dame bij Assem wat het verschil was tussen de gewone C&J en de C&J handgrade. Ze wist niet waar ik het over had! Ze had ze beide in de hand en kon nog geen verschil zien.)  :shock:

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2209 Gepost op: 03 september 2006 - 22:04:07

Ik heb die afgelopen februari gekocht van de week ben ik weer bij Pauw zal kijken of er al wat nieuws is.
In februari/maart hadden ze ze o.m. in het aubergine. Toen ik ze in april wilde kopen waren ze op. In mei heb ik ze in chocoladebruin gekocht (aubergine kregen ze niet meer). Een ding: je moet er snel bij zijn want deze schoenen lopen als een tiet. En op is op (hoewel dat voor de lichtere misschien niet opgaat).

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2210 Gepost op: 03 september 2006 - 22:42:31
Citaat
Wat voor vragen heb je dan bij het kopen van een paar schoenen???

Dit dus :)
Ik heb sowieso graag dat een verkoper weet wat hij/zij verkoopt. Ook bij producten waar ik veel minder van weet is dat vaak fijn :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2211 Gepost op: 03 september 2006 - 22:57:12

De maakwijze maakt me niet zoveel uit zolang het maar geen opanca is (ivm verzolen). Of de maat goed is vind ik toch ook wel iets dat je zelf eigenlijk het beste kunt beoordelen. Ik geef toe dat Eduard van Sir Max daar beter is dan menig ander schoenverkoper, maar uiteindelijk heb JIJ ze aan je voeen.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2212 Gepost op: 03 september 2006 - 23:34:59
Santoni's

Quotidie potest esse ultimo die

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2213 Gepost op: 03 september 2006 - 23:39:01
Als ik iets ga kopen bereid me altijd wel voor op hetgeen ik ga kopen.. Tis en blijft wel commercie, iemand verkoopt je iets. Je ziet niet vaak eerlijke oprechte verkopers(sters). Je moet dus goed geinformeerd op pad gaan.

En over schoenen, je moet ze zelf voelen.. Een ander kan toch niet voelen hoe ze zitten?
Goede verkopers informeren een klant eerlijk over een product. Vroeg of laat komt een klant er toch achter of ze 'slachtoffer' zijn geworden van een te gladde verkoper en dan komen ze nooit meer terug. Bij eerlijke verkopers komen klanten terug.

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2214 Gepost op: 04 september 2006 - 00:43:26

Hoor het graag van je. Wat kosten ze trouwens?
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2215 Gepost op: 04 september 2006 - 10:48:58
rond de 400 E (bij S&S)

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2216 Gepost op: 04 september 2006 - 11:31:02
Citaat van: "Huey"
Als ik iets ga kopen bereid me altijd wel voor op hetgeen ik ga kopen.. Tis en blijft wel commercie, iemand verkoopt je iets. Je ziet niet vaak eerlijke oprechte verkopers(sters). Je moet dus goed geinformeerd op pad gaan.

En over schoenen, je moet ze zelf voelen.. Een ander kan toch niet voelen hoe ze zitten?
Goede verkopers informeren een klant eerlijk over een product. Vroeg of laat komt een klant er toch achter of ze 'slachtoffer' zijn geworden van een te gladde verkoper en dan komen ze nooit meer terug. Bij eerlijke verkopers komen klanten terug.

Uiteraard, maar als ik een digi of pc ga kopen ga ik me wel eerst goed informeren.. Als jij bij zaken als de mediamarkt etc goede verkopers heb gezien mag je me ze aanwijzen.. Maar nu gaan we erg offtopic.. :wink:

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2217 Gepost op: 04 september 2006 - 12:38:50

Uiteraard, maar als ik een digi of pc ga kopen ga ik me wel eerst goed informeren.. Als jij bij zaken als de mediamarkt etc goede verkopers heb gezien mag je me ze aanwijzen.. Maar nu gaan we erg offtopic.. :wink:

Hoezo? Ik heb gehoord dat ze bij de Mediamarkt binnenkort ook Santoni´s gaan verkopen, want, omdat je ze inmiddels op bijna iedere hoek van de straat kunt kopen, ook zij niet achter kunnen blijven... :wink:
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Napoleon

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2218 Gepost op: 04 september 2006 - 13:32:59
iedereen probeert zn zakken zo snel mogelijk te vullen, 'eerlijke' verkopers bestaan niet

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2219 Gepost op: 04 september 2006 - 15:12:22

De maakwijze maakt me niet zoveel uit zolang het maar geen opanca is (ivm verzolen). Of de maat goed is vind ik toch ook wel iets dat je zelf eigenlijk het beste kunt beoordelen. Ik geef toe dat Eduard van Sir Max daar beter is dan menig ander schoenverkoper, maar uiteindelijk heb JIJ ze aan je voeen.
Wat de maat betreft ben ik met je eens dat jij dat zelf het beste kan beoordelen, maar zeker als je je eerste paar Santoni's koopt, is het wel handig om begeleid te worden door iemand die als je ze probeert, ziet dat je wel een halve maat of een maat kleiner kan. Ik vind dat een van de essentialia van het schoenverkopersvak, eerlijk gezegd. Als ik bijv. denk aan de manier waarop ik bij S&S ben geholpen bij het kopen van een paar Bettanin e Venturi's, door twee verkopers die alle tijd namen om mij te behoeden voor het kopen van een paar dat een halve maat te groot was en die vergelijk met de totale onkunde op dit vlak (om van andere onderwerpen maar niet te spreken) bij Van den Assem en Oger, dan weet ik wel waar ik in de toekomst mijn schoenen koopt. Ook met Sir Max heb ik zoals eerder aangegeven zeer positieve ervaringen. Als ik in een beddenzaak ben en de verkoper kan me niet vertellen wat voor bodemconstructie het bed heeft, dan is dat voor mij niet zo'n probleem omdat ik me vantevoren altijd op iets orienteer als ik ga shoppen. Als diezelfde verkoper mij een bed probeert te verkopen (of verkoopt) dat niet correspondeert met mijn lichaamslengte, zal ik daar nooit (meer) kopen. Van den Assem zelf zou zich eens moeten afvragen of hij misschien iets aan het niveau van zijn personeel kan doen. Het gaat toch om bedragen van rond de 400 euro. Veel geld imho (hoewel je "jaded" raakt als je fora als deze gedurende langere tijd frequenteert). Daarvoor mag je m.i. wel deskundig advies eisen.