Auteur Topic: Santoni  (1766473 keer gelezen)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2220 Gepost op: 04 september 2006 - 16:21:24
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Alboreto"
Bijvoorbeeld welke de maakwijze is, of de maat goed is (bij Santoni niet onbelangrijk is mijn ervaring). Dingen waarover je met de mannen van Sir Max en Shoes & Shirts kunt praten en er iets van opsteekt. Ik vind zelf dat ik voor de prijs van een paar Santoni's ook wel wat extra's mag krijgen. Bij vdA hoef je daar niet op te rekenen. Dan koop ik mijn schoenen liever elders.
Edit: antwoord op post van Huey.

De maakwijze maakt me niet zoveel uit zolang het maar geen opanca is (ivm verzolen). Of de maat goed is vind ik toch ook wel iets dat je zelf eigenlijk het beste kunt beoordelen. Ik geef toe dat Eduard van Sir Max daar beter is dan menig ander schoenverkoper, maar uiteindelijk heb JIJ ze aan je voeen.
Wat de maat betreft ben ik met je eens dat jij dat zelf het beste kan beoordelen, maar zeker als je je eerste paar Santoni's koopt, is het wel handig om begeleid te worden door iemand die als je ze probeert, ziet dat je wel een halve maat of een maat kleiner kan. Ik vind dat een van de essentialia van het schoenverkopersvak, eerlijk gezegd. Als ik bijv. denk aan de manier waarop ik bij S&S ben geholpen bij het kopen van een paar Bettanin e Venturi's, door twee verkopers die alle tijd namen om mij te behoeden voor het kopen van een paar dat een halve maat te groot was en die vergelijk met de totale onkunde op dit vlak (om van andere onderwerpen maar niet te spreken) bij Van den Assem en Oger, dan weet ik wel waar ik in de toekomst mijn schoenen koopt. Ook met Sir Max heb ik zoals eerder aangegeven zeer positieve ervaringen. Als ik in een beddenzaak ben en de verkoper kan me niet vertellen wat voor bodemconstructie het bed heeft, dan is dat voor mij niet zo'n probleem omdat ik me vantevoren altijd op iets orienteer als ik ga shoppen. Als diezelfde verkoper mij een bed probeert te verkopen (of verkoopt) dat niet correspondeert met mijn lichaamslengte, zal ik daar nooit (meer) kopen. Van den Assem zelf zou zich eens moeten afvragen of hij misschien iets aan het niveau van zijn personeel kan doen. Het gaat toch om bedragen van rond de 400 euro. Veel geld imho (hoewel je "jaded" raakt als je fora als deze gedurende langere tijd frequenteert). Daarvoor mag je m.i. wel deskundig advies eisen.

helemaal mee eens!  :D

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2221 Gepost op: 04 september 2006 - 17:06:48
Citaat van: "Napoleon"
iedereen probeert zn zakken zo snel mogelijk te vullen, 'eerlijke' verkopers bestaan niet

Onzin, tuurlijk zit een verkoper er altijd voor de commercie. Maar imho is het voor een verkoper juist commercieler om eens tegen een klant te zeggen dat ze met een bepaald kledingstuk niet fatsoenlijk over straat kunnen... Dan bind je mensen aan je waardoor ze terugkomen en uiteindelijk weer meer besteden.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2222 Gepost op: 04 september 2006 - 17:19:00
Maar goed het weerhoud mij niet ervan om als ik een mooie Santoni bij vanAssem zit hem te kopen.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2223 Gepost op: 04 september 2006 - 17:34:18
Citaat van: "gusto napolitano"
Maar goed het weerhoud mij niet ervan om als ik een mooie Santoni bij vanAssem zit hem te kopen.

Precies, uiteindelijk ben jij toch diegene die beslist of de koop wel of niet doorgaat.
En als de verkoper onzin verkoopt merkt hij het vroeg of laat wel  :twisted:

:lol:
Quotidie potest esse ultimo die

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2224 Gepost op: 04 september 2006 - 17:38:09
Ik bedoel er ook niets goeds of slechts mee tegenover van Assem.Ik weet van mij zelf waar ik op moet letten met schoenen.Wil niet zeggen dat ik niet bij Sir Max of Shoes and Shirts kom.

Immanuel

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2225 Gepost op: 04 september 2006 - 17:44:17
ik koop gewoon wat ik mooi vind en danm mark ik vanzelf of t bevalt, zo kom je ook met nieuwe zaken in aanraking ..

menno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2226 Gepost op: 04 september 2006 - 20:50:55
Ik bedoel er ook niets goeds of slechts mee tegenover van Assem.Ik weet van mij zelf waar ik op moet letten met schoenen.Wil niet zeggen dat ik niet bij Sir Max of Shoes and Shirts kom.

Door de vele berichten, foto's, lofuitingen etc. ben ik er toe overgegaan om een paar santoni's te kopen bij v.d.Assem in Hillegersberg(uitverkoop)
De huisvrouwen in een andere zaak van v.d.Assem (Aert v. Nesstraat) konden alleen zeggen dat Santoni's  mooi zijn en goed gemaakt. Na tel. consult bij v.d. Assem of mijn Santoni- boots Blake of goodyear gemaakt zijn. ( Ik wist dat natuurlijk al) moest huisvrouw A, de vraag aan de enige man in de zaak brullen
Op de achtergrond hoorde ik Blake zeggen.Zij zei dat ze in de winkel ook boeken over schoenen ter inzage lagen.
Ongelofelijk vind ik dit.
Als ik in Duitsland ben bemerk ik toch veel meer kennis van zaken in winkels in  welke branche dan ook.
Zie ik dit anders dan jullie? Het lijkt in NL. wel meer passen en afrekenen en opzouten, uitzonderingen daargelaten. Over wat nu een dure schoen zo speciaal maakt behalve de prijs en dat hij glimt kan ik beter aan de gemiddelde groenteboer of slager vragen. Het personeel bij v.d.A. kunnen er nog wel bij zegggen dat bepaalde schoenen handgemaakt zijn.
Staat op het kaartje in het Engels( barriere voor hen)
Vraag eens waaraan je dat kunt zien?
Ben benieuwd wat voor antwoord ze ter plekke verzinnen?
Ook in de uitverkoop zijn Santoni's in absolute getallen toch duur.
Hier op stijlforum zijn wij Einsteins t.o.v. de huisvrouwen /zaterdaghulpen
Maar goed, dank zij jullie kom ik er in de sale wel uit
bedankt allen

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2227 Gepost op: 04 september 2006 - 20:53:45
Voortaan dan maar van Assem vermijden ook in de uitverkoop :D  niet persoonlijk gericht.

HotFudge

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2228 Gepost op: 04 september 2006 - 20:54:04
Je zou toch zeggen, dat als je daar de hele dag moet werken, dat je wel een beetje interesse in je werk hebt  :? blijkbaar niet dus

menno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2229 Gepost op: 04 september 2006 - 20:57:37
Citaat van: "HotFudge"
Je zou toch zeggen, dat als je daar de hele dag moet werken, dat je wel een beetje interesse in je werk hebt  :? blijkbaar niet

Het hoogtepunt is daar niet een paar goede schoenen verkopen en en goed gesprek, maar de klok van 5 of 6 uur.
Jammer
Menno

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2230 Gepost op: 04 september 2006 - 22:06:31
Citaat van: "menno"
Veel text

Precies :)
Ik praat graag met mensen op het zelfde niveau. Als iemand mij een paar schoenen wil verkopen, hoe commercieel dan ook, moet je toch wat weten over je product. Alleen zo kun je ook eventuele duurdere modellen verdedigen en verkopen(komt vaak voor bij mij :oops: )... Ook wisten ze bijvoorbeeld bij vdA niet wat er aan onderhoud gedaan moest worden en konden ze me alleen vertellen dat ze het allemaal wel mooi vinden...
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Immanuel

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2231 Gepost op: 04 september 2006 - 22:24:19
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Veel text

Precies :)
Ik praat graag met mensen op het zelfde niveau. Als iemand mij een paar schoenen wil verkopen, hoe commercieel dan ook, moet je toch wat weten over je product. Alleen zo kun je ook eventuele duurdere modellen verdedigen en verkopen(komt vaak voor bij mij :oops: )... Ook wisten ze bijvoorbeeld bij vdA niet wat er aan onderhoud gedaan moest worden en konden ze me alleen vertellen dat ze het allemaal wel mooi vinden...

en dan zal ik je vertellen dat over dat mooi vinden het gaat bij de meeste santoni kopers.. die 1% die hiervan op dit forum kijkt weet het zelf al en de andere 99% zit misschien wel helemaal niet te wachten om te horen dat ze schoenen moeten poetsen.. dat hebben ze waarschijnlijk nog nooit gedaan en zullen ze ook nooit doen.. barbaren zijn het.. maar ze zijn denk ik wel in de meerderheid :wink:

Huey

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2232 Gepost op: 05 september 2006 - 00:29:02

Door de vele berichten, foto's, lofuitingen etc. ben ik er toe overgegaan om een paar santoni's te kopen bij v.d.Assem in Hillegersberg(uitverkoop)
De huisvrouwen in een andere zaak van v.d.Assem (Aert v. Nesstraat) konden alleen zeggen dat Santoni's  mooi zijn en goed gemaakt. Na tel. consult bij v.d. Assem of mijn Santoni- boots Blake of goodyear gemaakt zijn. ( Ik wist dat natuurlijk al) moest huisvrouw A, de vraag aan de enige man in de zaak brullen
Op de achtergrond hoorde ik Blake zeggen.Zij zei dat ze in de winkel ook boeken over schoenen ter inzage lagen.
Ongelofelijk vind ik dit.
Als ik in Duitsland ben bemerk ik toch veel meer kennis van zaken in winkels in  welke branche dan ook.
Zie ik dit anders dan jullie? Het lijkt in NL. wel meer passen en afrekenen en opzouten, uitzonderingen daargelaten. Over wat nu een dure schoen zo speciaal maakt behalve de prijs en dat hij glimt kan ik beter aan de gemiddelde groenteboer of slager vragen. Het personeel bij v.d.A. kunnen er nog wel bij zegggen dat bepaalde schoenen handgemaakt zijn.
Staat op het kaartje in het Engels( barriere voor hen)
Vraag eens waaraan je dat kunt zien?
Ben benieuwd wat voor antwoord ze ter plekke verzinnen?
Ook in de uitverkoop zijn Santoni's in absolute getallen toch duur.
Hier op stijlforum zijn wij Einsteins t.o.v. de huisvrouwen /zaterdaghulpen
Maar goed, dank zij jullie kom ik er in de sale wel uit
bedankt allen

Als je het al weet, waarom dan nog uit laten zoeken? Om je eigen ego te strelen?

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2233 Gepost op: 05 september 2006 - 01:05:09
Om bij twijfel te verifiëren of je met enigszins kundig personeel te maken hebt, uiteraard ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2234 Gepost op: 05 september 2006 - 17:28:14
Toevallig heb ik vanmiddag met een Santoni expert bij uitstek over Santoni schoenen gesproken.Natuurlijk ook over wat er hier onder andere voorbij ging aangaande het Santoni verhaal.