Het lijkt idd wel of half Nederland op S loopt..... ik opteer bij het volgende paar idd voor non-S .....
Haha. Niet in mijn helft dan

Daar zijn zelfs de Van Bommels nog van een gloed van 'oe, duur en kwaliteit' voorzien. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking denkt waarschijnlijk dat Santoni een automerk is, dus je opmerking vind ik nogal overdreven. Het is geredeneerd vanuit de groep mensen op dit forum, en dat is absoluut geen doorsnee van onze samenleving (aan de ene kant jammer, aan de andere kant ben ik blij dat dat niet zo is - het zou veel teveel grote egos opleveren).
Dat neemt niet weg dat het duidelijk een SF-trend is om Santoni's mooi te vinden en/of te kopen. Zelf vind ik veel modellen niet mijn smaak. Te oudbollig, te apart of gewoon niet helemaal wat ik zoek. Wel vind ik ze mooi slank, zeker vergeleken met de meeste (lompvormige) merken die hier in ons land te koop zijn. Daarnaast zijn ze kwalitatief ook goed, en de prijs voor mijn gevoel meer dan waard. Het is alleen niet terecht om Santoni af te kraken omdat er mooiere schoenen en merken bestaan. Die zijn er altijd wel. Het is nu een beetje alsof de 25 euro wijn wordt afgekraakt omdat er ook nog veel betere 100 euro wijnen zijn. Kan best. Santoni zit, net als een wijn van 25 euro, in een dik bovengemiddeld segment, en daarmee is het niet vreemd dat veel SF-ers er mee weg lopen. Dat is overigens een algemene opmerking over iets wat me in dit topic opvalt; het is dus niet specifiek op de opmerking van Solitarias gericht.