Auteur Topic: Santoni  (1766476 keer gelezen)

Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2130 Gepost op: 05 augustus 2006 - 21:36:28
Citaat van: "Sergio"

Hej Stijlkoning, we waarderen je bijdrage hoor maar als je dit soort dingen roept is het wel zo netjes om het ook even te onderbouwen. Dat de Santoni gepredicte "Fatto a Mano" in de praktijk minder romantisch is wist ik al maar je reactie is niet echt een bijdrage. Dat ze niet in Italie worden gemaakt is nieuw voor mij, waar baseer je je op?

Spreek aub niet voor iedereen, ik waardeer slechts de lange en helaas verstoorde absentie van dit sujet.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2131 Gepost op: 07 augustus 2006 - 18:41:52
Wat nu te doen met de santoni schoenen is mijn vraag naar aanleidng van wat ik nu allemaal lees.

Taylor

• Gast
Santoni - Deel VIII
Reactie #2132 Gepost op: 07 augustus 2006 - 18:51:25
Citaat van: "gusto napolitano"
Wat nu te doen met de santoni schoenen is mijn vraag naar aanleidng van wat ik nu allemaal lees.

Waarschijnlijk is het maar gelukkig dat smaken verschillen, dan hoef je ze in ieder geval niet te doneren aan het Leger des Heils of wat dan ook :wink:

Ben dan wel pas nieuw op het Stijlforum, maar volg de topics al wat langer. De info in de topics is mijns inziens erg handig en als je de "ruis" er zo af en toe uitfilterd, dan blijven er goede onderwerpen over.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik Santoni's erg mooi vind en het zal dan ook geen weken meer duren voordat er hier ook een paar in huis komen  :)

Of ze nu wel de toets der kritiek kunnen doorstaan van sommige leden, vind ik dan persoonlijk wat minder belangrijk. Waar het om gaat is of je het zelf mooi vind en of het je staat bij de combi die je aan hebt.

Just my 2 cents.........

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2133 Gepost op: 07 augustus 2006 - 19:03:17
Idd je hebt daar wel een punt..........ik was nogal geschrokken en zat al in zak en as :lol:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2134 Gepost op: 07 augustus 2006 - 19:17:18
Citaat van: "ruby tuesday"
niet nodig.. Onze stijlkoning maakt graag een punt, maar heb hem nog geen fotos zien posten van zijn schoenen of welke schoenen hij draagt..

roepen is altijd makkelijk............
Gelukkig zat het hele weekend al te zweten wat te doen.

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2135 Gepost op: 07 augustus 2006 - 19:21:42
ik zou alles weggooien en overgaan op hetgeen Stijlkoning volwaardig denkt te vinden  :wink:

:cry:  als dat de enige oplossing is...
Tribula

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2136 Gepost op: 07 augustus 2006 - 19:23:07
ik zou alles weggooien en overgaan op hetgeen Stijlkoning volwaardig denkt te vinden  :wink:
Mijn Prada gooi ik niet weg hoor :D

Satyr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2137 Gepost op: 07 augustus 2006 - 23:51:51
Afgelopen weekend bij van den Assem deze Santoni's gekocht, met een wel zeer relaxte korting van 60% 8)

En dan nog een vraag: waar in de Randstad wordt, naast van den Assem in Rotterdam, Santoni Donna verkocht? Mijn vriendin was erg onder de indruk van de aanwezige modellen, maar het is wel een bijzonder klein assortiment :?:

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2138 Gepost op: 08 augustus 2006 - 01:27:22

Heren, heren, heren! Niet doen hoor!!! Ik wilde inderdaad gewoon eens wat tegenwicht bieden aan die in mijn ogen al te grote verheerlijking van Santoni.
En hoe kun je dat nu beter doen, dan dan op de zwakkere punten van dit merk te wijzen??
 :lol:  :wink:  :lol:  :wink:  :lol:
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Santoni - Deel VIII
Reactie #2139 Gepost op: 08 augustus 2006 - 01:29:30
Citaat van: "Stijlkoning"

Heren, heren, heren! Niet doen hoor!!! Ik wilde inderdaad gewoon eens wat tegenwicht bieden aan die in mijn ogen al te grote verheerlijking van Santoni.
En hoe kun je dat nu beter doen, dan dan op de zwakkere punten van dit merk te wijzen??

Ze ondersteunen met passende foto's? :wink:  8)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Stijlkoning

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2140 Gepost op: 08 augustus 2006 - 01:39:35
Citaat van: "Sergio"

Ze ondersteunen met passende foto's? :wink:  8)

Het wordt nu tijd om naar bed te gaan en achter de gebreide onderbroek te kruipen. :lol:  :wink:
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Santoni - Deel VIII
Reactie #2141 Gepost op: 08 augustus 2006 - 10:36:40

En hoe kun je dat nu beter doen, dan dan op de zwakkere punten van dit

Het lijkt idd wel of half Nederland op S loopt.....  ik opteer bij het volgende paar idd voor non-S .....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Christiaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2142 Gepost op: 08 augustus 2006 - 11:03:16
Citaat van: "Solitarias"

Het lijkt idd wel of half Nederland op S loopt.....  ik opteer bij het volgende paar idd voor non-S .....

Haha. Niet in mijn helft dan ;) Daar zijn zelfs de Van Bommels nog van een gloed van 'oe, duur en kwaliteit' voorzien. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking denkt waarschijnlijk dat Santoni een automerk is, dus je opmerking vind ik nogal overdreven. Het is geredeneerd vanuit de groep mensen op dit forum, en dat is absoluut geen doorsnee van onze samenleving (aan de ene kant jammer, aan de andere kant ben ik blij dat dat niet zo is - het zou veel teveel grote egos opleveren).

Dat neemt niet weg dat het duidelijk een SF-trend is om Santoni's mooi te vinden en/of te kopen. Zelf vind ik veel modellen niet mijn smaak. Te oudbollig, te apart of gewoon niet helemaal wat ik zoek. Wel vind ik ze mooi slank, zeker vergeleken met de meeste (lompvormige) merken die hier in ons land te koop zijn. Daarnaast zijn ze kwalitatief ook goed, en de prijs voor mijn gevoel meer dan waard. Het is alleen niet terecht om Santoni af te kraken omdat er mooiere schoenen en merken bestaan. Die zijn er altijd wel. Het is nu een beetje alsof de 25 euro wijn wordt afgekraakt omdat er ook nog veel betere 100 euro wijnen zijn. Kan best. Santoni zit, net als een wijn van 25 euro, in een dik bovengemiddeld segment, en daarmee is het niet vreemd dat veel SF-ers er mee weg lopen. Dat is overigens een algemene opmerking over iets wat me in dit topic opvalt; het is dus niet specifiek op de opmerking van Solitarias gericht.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2143 Gepost op: 08 augustus 2006 - 11:17:26
Citaat van: "Christiaan"
een lang verhaal.

=D> ben het er helemaal mee eens  =D>
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Santoni - Deel VIII
Reactie #2144 Gepost op: 08 augustus 2006 - 11:24:51
Citaat van: "Solitarias"

Meen je dat nou?