Wat sfeerfoto's.
Santoni viel heel erg tegen.Geen enkele suede schoen.
Al Bazar maakte veel indruk, eigenlijk de ongepolijste versie van Oger.
Als je bij Al Bazar bent geweest weet je meteen waar Oger zijn voorbeeld en inspiratie vandaan heeft.
Tot en met de specifieke geurtjes die er rondhangen.
Personeel is erg aardig en vakkunig, zeker niet opdringerig, integendeel.
Gianpaolo, die ons hielp, heeft vroeger bij Isaïa gewerkt, in die functie kwam hij ook vaak bij Oger bij de maatwerksessies.Dit zie je zeker terug in de RTW jasjes die zij in hun collectie hebben.Volgend jaar gaan we voor jasjes terug, afspraak is gemaakt.Op vrijdag gepast is op zaterdag namiddag aangepast door de eigen kleermaker.
Zij sturen nooit op, hun filosofie is dat de klant naar hen toe moet komen.
Collectie is enorm, veel in eigen beheer gemaakt.
Eigen shirts(by Guy Rover per Al Bazar) met speciaal voor hun gemaakte cutaway boord,
Maatwerk van Caruso, en ook eigen atelier met voornamelijk stoffen van Loro Piana.Schoenen ook voor hun gemaakt, wilden niet zeggen waar ze vandaan kwamen.Alles van JC, tot aan jasjes toe.
Grote collectie schoenen met mooie modellen, allen SF waardig.
Ook mooie zaak is Drumohr in de V.Montenapoleone, opgezet door oud-werknemer van Al Bazar.
Merken Drumohr, Kiton, John Lobb, Boglioli, PT01, Finamore.
Ook voor de dames is er genoeg te shoppen.
Van Louis Vuitton tot Furla, van Tod's tot Gucci.
Ook zij kwamen aan hun trekken.
Eten en drinken was prima in orde.
Nabucco,Via Fiori Chiari 10 vonden wij het beste met een uitstekende wijnkaart.
Volgende keer weten we waar we weer naar toe moeten.
Ik raad dan ook de eventuele Al Bazar ganger aan om zo snel mogelijk daar naar toe te gaan en niet op het eind van de trip, zij maken binnen een dag je kleding passend.
Ook heb je dan nog enige bedenktijd, je ziet er zoveel.
Zo heb ik spijt dat ik niet wat hemden van hun heb meegenomen met de speciale cutaway boord.
Volgende keer dan maar...