Auteur Topic: Ermenegildo Zegna  (86024 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #90 Gepost op: 09 augustus 2010 - 16:07:01
Ben je in de gelegenheid om naar Vanita in Den Haag te gaan?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 09 augustus 2010 - 16:13:35
Volgens mij is dat inderdaad de ZZegna lijn, al twijfel ik of dat zo vermeld staat op de labels.

Het staat soms zelfs op de knopen KLIK!

Zelf nooit een compleet pak gehad van Zegna. Tussen de stoffen van maatwerk ss zitten ook moderne en tijdloze patronen.

Mediaman heeft ook een goed punt, Vanita kan je ook heel goed helpen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 10 augustus 2010 - 01:58:17
Ik vind persoonlijk het meeste Armani- en Zzegna-spul van de Bijenkorf om te huilen. Zzegna is dan wel duidelijk beter dan Armani, maar voor 800-900 kun je iets zoveel mooiers krijgen... Rtw van Oger (zeker in de sale), MTM van verschillende bedrijven, noem maar op.

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 10 augustus 2010 - 11:03:44
Ik vind persoonlijk het meeste Armani- en Zzegna-spul van de Bijenkorf om te huilen. Zzegna is dan wel duidelijk beter dan Armani, maar voor 800-900 kun je iets zoveel mooiers krijgen... Rtw van Oger (zeker in de sale), MTM van verschillende bedrijven, noem maar op.

Ik ben ook afgelopen week ook bij Oger geweest, veel RTW pakken afgeprijst tot 750,- (van prijzen tussen de 950 en 1200)

Pasvorm en stoffen zijn over het algemeen inderdaad prima. Pasvorm is soms net iets beter dan ZZegna maar soms ook niet. Ook viel me op dat bij de afwerking (bv. v/d voering) van enkele pakken wat minder aandacht leek te zijn besteed dan bij ZZegna het geval is. Dus om te zeggen dat het ZZegna spul om te huilen is lijkt mij dan zwaar overdreven. Prijsstelling van het ZZegna spul lijkt me dan ook wel gerechtvaardigd.

Het Oger Red spul (als ik de naam goed heb) vond ik daarentegen niet echt geweldig, mar goed daar is de prijs dan ook naar.   
Laatst bewerkt op: 10 augustus 2010 - 17:06:37 door Mannetje

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 10 augustus 2010 - 11:24:59
Bij ZZenga is de voering er lekker strak in gelijmd inderdaad :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 10 augustus 2010 - 12:14:49
Ik heb zelf nog nooits iets van ZZegna gezien dat de prijs ook maar bijna waard was (althans bij de Bijenkorf - bij Kool hebben ze ook Zzegna maar dan iets mooier en beter geprijsd). Zoals Avvocato al zegt, ze zijn er erg vaardig met het lijmpistool en dat voel je. Stofjes vind ik vaak ook matig, dan is Oger Red al een stuk beter (hoewel ook geplakt). Maar ik spendeer niet veel tijd meer in de Bijenkorf, dus misschien dat er tegenwoordig hier en daar een aardig pakje tussen hangt. En wat bedoel je precies met 'aandacht besteden aan de voering'?

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 10 augustus 2010 - 20:55:25
Ik heb zelf nog nooits iets van ZZegna gezien dat de prijs ook maar bijna waard was (althans bij de Bijenkorf - bij Kool hebben ze ook Zzegna maar dan iets mooier en beter geprijsd). Zoals Avvocato al zegt, ze zijn er erg vaardig met het lijmpistool en dat voel je. Stofjes vind ik vaak ook matig, dan is Oger Red al een stuk beter (hoewel ook geplakt). Maar ik spendeer niet veel tijd meer in de Bijenkorf, dus misschien dat er tegenwoordig hier en daar een aardig pakje tussen hangt. En wat bedoel je precies met 'aandacht besteden aan de voering'?

Ja, ze zijn inderdaad wel gelijmd. Ten opzichte v/d prijs die Oger vraagt voor enkele RTW pakken vind ik het in verhouding redelijk. Maar goed, het maakt mij ook niet zoveel uit, ik heb zelf destijds voor beide pakken ook niet de volle prijs betaald.
En Oger Red is echt niet beter. Wellicht wordt je mening deels gevormd door het feit dat het ene pak bij Oger en het andere bij de Bijenkorf hangt.

Afwerking v/d stof rond de zakken, aansluiting met de boord, stofgebruik in de voering etc. Ik vond het bij sommige pakken wat tegenvallen; wat sjofeltjes voor pakken van 1K.

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 11 augustus 2010 - 09:58:08
Binnenkort kunnen we weer naar de PC voor Zegna:

http://www.fashionunited.nl/Nieuws/Columns/Zegna_opent_nieuwe_flagship_in_Amsterdam_2010080930911/
Zegna opent nieuwe flagship in Amsterdam   
maandag 09 augustus 2010 
Ermenegildo Zegna opent half oktober een nieuwe flagship store aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. In tegenstelling tot de vorige Zegna-winkel die tien jaar lang door Oger Fashion in dezelfde straat werd geëxploiteerd, heeft het Italiaanse herenmerk deze nieuwe winkel in eigen beheer. Het merk wordt in Nederland verder alleen bij de Bijenkorf in Amsterdam verkocht.
De voormalige Zegna-winkel op nummer 70 werd eind juni gesloten, in september zal Oger hier een Corneliani-winkel openen. Op nummer 76 waar de nieuwe Zegna-winkel komt, is nu het sportieve Berghen (bekend van Sebago, Docksides, Berghen, Aigle, Allen Edmonds en Caterpillar) gevestigd.

Ermenegildo Zegna werd in 1910 opgericht. Het bedrijf verkoopt maatpakken voor heren, maar biedt ook sportievere kleding onder de merknaam Z Zegna. Het familiebedrijf wordt inmiddels geleid door de vierde generatie Zegna's: Ermenegildo als CEO, Paolo als Chairman, Anna als Image Director, Benedetta als Talent Manager, Laura als hoofd van Oasi Zegna en Renata als lid van de Raad van Bestuur van de groep. Het merk is wereldwijd verkrijgbaar.

Mediaman

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 11 augustus 2010 - 12:40:08
Is het openen van een Corneliani-shop een F*ck You-actie van Oger tegen Zegna?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 11 augustus 2010 - 12:48:44
Is het openen van een Corneliani-shop een F*ck You-actie van Oger tegen Zegna?

Wellicht is het eerder een FU actie van Zegna ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mediaman

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 11 augustus 2010 - 13:08:40
Wellicht is het eerder een FU actie van Zegna ;)

Cut out the middle man.

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 11 augustus 2010 - 13:20:54
Na eerst de kat uit de boom te hebben gekeken, via Oger.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 11 augustus 2010 - 15:12:23
My thoughts exactly.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mediaman

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 11 augustus 2010 - 16:15:12
Binnenkort dan een eigen Corneliani-shop in de PC.  :lol:

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 11 augustus 2010 - 16:45:08
Ja ben benieuwd. Met hopelijk geen gladde ballen verkopers.