Auteur Topic: Ermenegildo Zegna  (72716 keer gelezen)

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #75 Gepost op: 11 mei 2010 – 15:59:18
Stoffen van Zegna, hoogstwaarschijnlijk worden die pakken in het Verre Oosten in elkaar gelijmd.
Wordt dit inmiddels niet door de meesten gedaan? :-k :(
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

  • Gast
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #76 Gepost op: 11 mei 2010 – 16:31:46
Vraagje aan de juristen: mogen ze die url überhaupt gebruiken? Is de merknaam Zegna niet beschermd oid?

Hangt er een beetje vanaf of ze de naam geregistreerd hebben. 'Internetrecht' ben ik niet zo bekend mee, maar als het goed is staat het iemand vrij om een url aan te maken.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #77 Gepost op: 11 mei 2010 – 16:36:28
Vraagje aan de juristen: mogen ze die url überhaupt gebruiken? Is de merknaam Zegna niet beschermd oid?

Je hebt er niet veel aan, maar: mogelijk mag dit. Er is in mijn ogen te veel onbekend om hierover iets zinnigs te zeggen. Wel is het zo dat het je níet vrijstaat elke domeinnaam waarin een merk voorkomt, te registreren en te exploiteren op een wijze die jou goeddunkt.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #78 Gepost op: 11 mei 2010 – 17:14:26
Het is een ja en nee antwoord. Ja het mag, want merknamen etc maken op het internet weinig uit. Nee, het mag niet, want als jij kan aantonen dat het domein redelijkerwijs jou toebehoort dan kan je dit overnemen. (in feiten een soort onteigening)

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #79 Gepost op: 11 mei 2010 – 18:04:34
Het is redelijk common practice om domeinnamen waarin een merk opgenomen zit op te eisen, omdat dit vaak te zien is als gebruik van de merknaam in het economisch verkeer.


Natuurlijk zitten er wel wat haken en ogen aan, maar het is redelijk kansrijk als iemand het zou willen.

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #80 Gepost op: 18 juli 2010 – 20:42:48
Herfst 2010!













Via Manolo.se

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #81 Gepost op: 18 juli 2010 – 21:08:47
Mooi!!!

Pierlala

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.037
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #82 Gepost op: 18 juli 2010 – 22:49:54
Herfst 2010!
"foto's"



"Foto's"

Via Manolo.se

He lekker.
Donkerbruine jasjes in combinatie met zwart.
Ik heb laatst bij Threedifferent een zwart jasje gekocht wat behoorlijk donkerbruin bleek te zijn.
Omdat ik geen gedoe wilde heb ik het maar gehouden.
En nu zie ik dat het goed te combineren is met een zwarte broek en schoenen.
Het is maar hoe je het bekijkt..

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #83 Gepost op: 18 juli 2010 – 22:59:31
He lekker.
Donkerbruine jasjes in combinatie met zwart.
Ik heb laatst bij Threedifferent een zwart jasje gekocht wat behoorlijk donkerbruin bleek te zijn.
Omdat ik geen gedoe wilde heb ik het maar gehouden.
En nu zie ik dat het goed te combineren is met een zwarte broek en schoenen.

Ik zie groen. Sartorialist-versie:


Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #84 Gepost op: 18 juli 2010 – 23:04:50
Groen veel beter. Ook voor het milieu. :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #85 Gepost op: 20 juli 2010 – 00:49:21
Ik wil ineens een collar pin.

Mediaman

  • Gast
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #86 Gepost op: 20 juli 2010 – 07:27:52
Ik wil ineens een collar pin.

Ik wil ineens mijn haar föhnen.  :lol:

Mannetje

  • Gebruiker
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #87 Gepost op: 09 augustus 2010 – 15:13:48
Vraag over de "goedkopere" lijn pakken van Zegna zoals die bij de Bijenkorf hangen.

Ik twijfel over een volgend pak, afgelopen weekend bij de Bijenkorf van de nieuwe lijn een Zegna pak gepast; mooie stoffen (wel wat kwetsbaar), goede pasvorm, prijsstelling is zo tussen de 800 en 900 euro.

Wat vinden we ervan, qua prijsstelling en bijvoorbeeld in vergelijking met de pakken van Suitsupply ? is het de meerprijs waard ?




Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #88 Gepost op: 09 augustus 2010 – 15:31:05
Je bedoelt volgens mij de ZZegna lijn. Ik vind de pasvorm van een ZZegna RTW en mijn bouw echt zeer goed en beter dan een RTW van Suit Supply. Zelf heb ik een los jasje van ZZegna.

Weet niet welke stoffen je gezien heb maar voor een pak wat je dagelijks gebruikt kies ik meestal een S120. Anders slijt je er snel doorheen.

Ik denk dat maatwerk van Suit Supply wel interessant voor je is. Voor minder dan 800 heb je een goed pak, pasvorm op maat en stof naar keuze.

Mannetje

  • Gebruiker
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #89 Gepost op: 09 augustus 2010 – 16:04:36
Je bedoelt volgens mij de ZZegna lijn. Ik vind de pasvorm van een ZZegna RTW en mijn bouw echt zeer goed en beter dan een RTW van Suit Supply. Zelf heb ik een los jasje van ZZegna.

Weet niet welke stoffen je gezien heb maar voor een pak wat je dagelijks gebruikt kies ik meestal een S120. Anders slijt je er snel doorheen.

Ik denk dat maatwerk van Suit Supply wel interessant voor je is. Voor minder dan 800 heb je een goed pak, pasvorm op maat en stof naar keuze.

Volgens mij is dat inderdaad de ZZegna lijn, al twijfel ik of dat zo vermeld staat op de labels.

Een maand of twee geleden bij Suit Supply geweest, ik vond de stoffen van de RTW pakken wat oubollig, ook de pasvorm was ik niet helemaal enthousiast over. Verkoper had het inderdaad wel over mogelijkheid om een maatwerk pak aan te meten.

Reden waarom ik het ook vraag is dat ik eerder al twee pakken van Zegna en Armani Collezioni gehad heb, beide vergelijkbaar geprijsd en gekocht bij de Bijenkorf. Beide zijn echter ook binnen een jaar gesneuveld. Een bij de stomerij, de ander uitgescheurd doordat er iets teveel spanning opkwam tijdens het strikken van m'n veters. Hoewel de pasvorm en stoffen van met name Zegna me erg goed bevallen lijken ze niet geschikt als "werkpak"..... Of had ik gewoon pech ?
Laatst bewerkt op: 09 augustus 2010 – 16:25:43 door Mannetje