Auteur Topic: Ermenegildo Zegna  (72700 keer gelezen)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #45 Gepost op: 15 oktober 2009 – 16:52:22
Zoek even op plakpak, er zijn een aantal topics over. En ja, 'goedkope' pakken zijn over het algemeen plakwerk, de één wat minder/meer dan de ander. Maar maak je geen zorgen, 99% procent van de bevolking ziet het verschil niet en wil het verschil niet zien. Dit soort dingetjes zijn enkel heikele punten voor nerds, iGents eh ... liefhebbers.
cyka blyat

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #46 Gepost op: 15 oktober 2009 – 16:55:45
...maar dan hoef je er ook geen 800e voor uit te geven. Bijenkorf-Zegna-spul is overpriced IMO. Sowieso veel merken die daar liggen. Voor minder geld koop je dezelfde (of betere) kwaliteit bij SuSu, voor iets meer geld (soms niet eens) koop je iets véél beters bij Oger. Ik noem maar wat  :wink:

Henry Winter

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #47 Gepost op: 15 oktober 2009 – 17:33:22
Dank, ik had dat eigenlijk als eerste moeten doen, heb wat meer gelezen over de plakpakken. Ik weet nog steeds niet zeker of ik alles wel begrijp, maar ga er zeker wat meer over lezen. Ik ben de laatste tijd me wat meer gaan interesseren voor mode, voorheen vond ik het meer "iets voor meisjes".

Hoe wordt een prijs bepaald? Voornamelijk door de gebruikte stof? Naam, afwerking? Hoezo is ZZegna overpriced en SuSu niet?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #48 Gepost op: 15 oktober 2009 – 17:59:53
Net uitnodiging mogen ontvangen van de heer Montulet, made to measure days Ermenegildo Zegna.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #49 Gepost op: 15 oktober 2009 – 18:56:49
Net uitnodiging mogen ontvangen van de heer Montulet, made to measure days Ermenegildo Zegna.

+1   Zag er mooi uit!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #50 Gepost op: 15 oktober 2009 – 22:58:05
Dank, ik had dat eigenlijk als eerste moeten doen, heb wat meer gelezen over de plakpakken. Ik weet nog steeds niet zeker of ik alles wel begrijp, maar ga er zeker wat meer over lezen. Ik ben de laatste tijd me wat meer gaan interesseren voor mode, voorheen vond ik het meer "iets voor meisjes".

Hoe wordt een prijs bepaald? Voornamelijk door de gebruikte stof? Naam, afwerking? Hoezo is ZZegna overpriced en SuSu niet?


Ik vind vooral de Bijenkorf-pakken in het algemeen overpriced. Ik heb verder geen ervaring met Zegna of ZZegna.


Hugo Boss, Armani, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren - al die 'Bijenkorf'-pakken kosten een flinke duit, terwijl je voor minder geld gewoon een mooier pak hebt bij SuSu (even kort door de bocht, er zal vast hier en daar een uitzondering tussen hangen). Je betaalt bij de Bijenkorf naar mijn idee vooral voor het 'merkje', en daar houd ik niet van. En zodra de pakken boven de 1000 euro komen, kun je beter een Caruso of Corneliani halen bij Oger in plaats van een geplakt, made-in-China pak van Armani  =;

Rodedidi

  • Gebruiker
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #51 Gepost op: 24 januari 2010 – 14:53:20
Ik vind de Ermenegildo Zegna pakken heel mooi en kwalitatief zeer goed.
Heb er zelf een van ebay kunnen kopen, Ermenegildo Zegna Trofeo NWT 300$ :D

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #52 Gepost op: 24 januari 2010 – 15:33:42
Ik heb nog een pak van Zegna toen de "Italia"-winkel van Oger nog een Zegna-winkel was. Ik was vergeten dat ik het had, maar een mooi pak was / is dat. Kwalitatief zeker niet minder dan de Isaia-pakken die ik daar toentertijd gekocht heb (voor zover ik dat kan beoordelen).

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #53 Gepost op: 22 maart 2010 – 09:50:32
Zozo, Zegna haalt zelfs nu.nl

http://www.nu.nl/lifestyle/2210011/zegna-maakt-duurste-pak-ooit-.html
http://www.nytimes.com/interactive/2010/03/09/t-magazine/02get-trophy-interactive.html

Citaat
Zegna has woven together samples of the competition’s top fleeces since 2002 to create one of the lightest fabrics ever worn: the lot’s fibers measure 11.1 microns on average, while a human hair averages a whopping 100 microns. Obviously limited by supply (only about 200 feet of cloth is produced) to an edition of 20 and retailing at $22,500, each made-to-order Centennial Vellus Aureum suit takes 18-plus hours to create and passes through more than 330 pairs of hands.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #54 Gepost op: 22 maart 2010 – 09:56:07
Leuke marketing stunt. Ik kan mij echter niet voorstellen dat er tot op heden door niemand ooit een pak duurder dan 'slechts' 15k gemaakt is?!

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #55 Gepost op: 22 maart 2010 – 09:57:17
Dat is ook onzin.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #56 Gepost op: 22 maart 2010 – 10:30:08
Was er niet onlangs een pak geveild voor een krappe ton GBP?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8014196.stm

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #57 Gepost op: 22 maart 2010 – 10:57:57
Wat een blaatverhaal zeg. Maar liefst 18+ uur om het te maken. Elk bespoke pak gaat daar zeer ruim overheen.
Enne, 330 paar handen? Da's eerder een disqualifier.
Even uitgerekend: Iedere medewerker mag 3 minuten en een handvol seconden aan het pak zitten.


Charlie

  • Gast
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #58 Gepost op: 22 maart 2010 – 13:23:38
Wat een troep. Zeker gemaakt voor een vastgoedhandelaar.

Cybermans

  • Gebruiker
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
Re: Ermenegildo Zegna
Reactie #59 Gepost op: 23 maart 2010 – 08:55:29
En als je hem koopt kan je waarschijnlijk er enkel naar kijken omdat die volgens mij met zulke dunne wol niet uber lang mee gaat anders. En het prijskaartje is voor mij toch wel wat te hoog (x10)