Auteur Topic: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)  (284926 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Trenchcoat
Reactie #300 Gepost op: 16 september 2011 - 14:58:39
welke lengte is jouw jas?

De lengte van de jas hangt van de maat (34, 36, 38, etc.) en van de fit af (kort, normaal of lang). Als je voor kort kiest wordt er 6 cm van de lengte afgenomen en 3 cm van de mouwen. Wanneer je voor lang kiest wordt aan lengte 5 cm toegevoegd en voor de mouwen 2 cm. Ik heb een korte versie en die van mij is 110 cm lang. Dus onder mijn knieën. Dit is de standaard, maar aangezien het Made-to-Order (MTO) is kun je gewoon aangeven dat je de lengte bijvoorbeeld wat langer of korter wenst te hebben, hetzelfde geldt voor de mouwen, etc.

Ik raad je wel aan om 1 maat onder je normale maat te gaan zitten, dit komt de fit ten goede.

En is dit de 100% cotton?

Je kunt katoen of polykatoen kiezen. Ikzelf heb voor 100% katoen gekozen. Ze hebben ook een waterafstotende laag aangebracht.

Moet zeggen dat het een aantrekkelijke deal lijkt. Wilde mijn vriendin vanaf heatrow een burberry mee laten nemen maar dit ziet er uitermate goed uit.

Je kunt voor Burberry gaan, maar weet wel dat je dan ongeveer £1000 betaald, terwijl je voor de trench coat van Manchester Weathercoat £253 (inclusief verzendkosten) neerlegt. De trench coats van Burberry worden door Manchester Weathercoats gemaakt, dus je tikt enkel dit bedrag voor de naam af; de kwaliteit is immers hetzelfde.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 16 september 2011 - 15:28:14
De trench coats van Burberry worden door Manchester Weathercoats gemaakt, dus je tikt enkel dit bedrag voor de naam af; de kwaliteit is immers hetzelfde.

Zie mijn post met verwijzing naar het forum van AskAndyAboutClothes: dat is niet waar.

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 16 september 2011 - 16:28:51
dank!

Nu mijn interesse gewekt is ga ik het eea eens meten.

Het is goed om te weten dat ze niet moeilijk doen over retour zenden.

Charlie

• Gast
Reactie #303 Gepost op: 16 september 2011 - 17:03:23
Zie mijn post met verwijzing naar het forum van AskAndyAboutClothes: dat is niet waar.

Ik had juist vernomen dat zit dit nog wel doen... maargoed, dat maakt ook niet uit. De kwaliteit van de trench coats van Manchester Weathercoats is uitstekend, en daar gaat het om.

Het is goed om te weten dat ze niet moeilijk doen over retour zenden.

Ze doen daar inderdaad niet moeilijk over. Ik heb hem terug gezonden voor binnenzakken erin te laten zetten en dat was ook geen probleem, wordt gewoon per vliegtuig naar je terug gezonden (dit in tegenstelling tot de boot zoals bijvoorbeeld bij C&J).

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #304 Gepost op: 16 september 2011 - 17:19:11
Charlie, zou je misschien een foto kunnen maken waarop je de jas draagt? Ik ben benieuwd naar de pasvorm.

Charlie

• Gast
Reactie #305 Gepost op: 16 september 2011 - 18:15:24
Ja, zal ik doen zodra 'ie terug is. Dan schiet ik ook meteen een foto van de nieuwe binnenzakken voor je.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 16 september 2011 - 19:58:41
Ik had juist vernomen dat zit dit nog wel doen... maargoed, dat maakt ook niet uit. De kwaliteit van de trench coats van Manchester Weathercoats is uitstekend, en daar gaat het om.

Gelet op jouw foto's lijkt me dat laatst inderdaad waar. Ziet er echt goed uit. Als je nog een foto kan schieten van de fit, dan overweeg ik er zelf ook eentje.

Charlie

• Gast
Reactie #307 Gepost op: 23 september 2011 - 19:50:45
De trench coat is vandaag terug gekomen met de binnenzakken erin geplaatst. Op de eerste foto zien jullie de binnenzak zonder de wintervoering en op de tweede foto met wintervoering. Ik had verwacht dat ze de binnenzak van de wintervoering in dezelfde stof als de voering zouden maken, maar dit hebben zij niet gedaan. Ik vind het persoon niet storend, maar wellicht is het een goed idee - als je dit wel storend vindt - dat als je binnenzakken laat plaatsen dit wel even van tevoren aangeeft.

De foto's van de fit zijn niet helemaal goed gelukt, maar ik hoop dat jullie een beetje een indicatie krijgen van de fit zelf. Er zitten nog een aantal kreukels in de jas, maar dit komt omdat hij net uit de doos komt. Ik laat hem dit weekeind even losjes aan een kapstok hangen zodat de zwaartekracht de kreukels er ietwat uit kan trekken. Wat betreft de fit moet ik zeggen dat het perfect zit en dat de trench coat erg comfortabel is.

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 23 september 2011 - 21:11:41
*inside joke*  hoeveel strepen mogen er op de schouders staan ?
"Greed is good"

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 23 september 2011 - 21:22:45
Mag allemaal wat slanker en korter om trendier te zijn, maar so is 'ie wel erg klassiek.

Charlie

• Gast
Reactie #310 Gepost op: 25 september 2011 - 15:11:17
Je moet niet iets trendy gaan maken als het niet trendy bedoeld is. Hij komt tot net over mijn knieën.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 25 september 2011 - 15:17:46
Dat is zo, maar je moet opletten dat je niet overkomt alsof je grootvaders' jas aan hebt.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 25 september 2011 - 15:26:09
Geef mij dat Isaia jasje dan maar. :mrgreen:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 25 september 2011 - 15:56:26
Ook zonder direct trendy te zijn zou 'ie wel een maatje kleiner kunnen meen ik.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #314 Gepost op: 25 september 2011 - 16:09:35
Sorry Charlie, de kwaliteit is vast fantastisch, en het model zoals 'ie bedoelt is, maar ik zie geen swagger. Over 30 jaar staat hij je vast beter.
Always have a better answer.