Auteur Topic: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)  (284936 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Trenchcoat
Reactie #330 Gepost op: 25 september 2011 - 22:38:38
Jas zit goed, Charlie. En met een jasje eronder krijgen de schouders ook meer vorm. De mouwen verdienen alleen niet de schoonheidsprijs. C'est tout.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 26 september 2011 - 19:15:47
De riem lijkt op de plaatjes inderdaad hoger te zitten.

De jas zal na verloop van tijd wel beter tonen, verwacht ik.
Ook al is het niet mijn "cup of tea"..
Het is maar hoe je het bekijkt..

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #332 Gepost op: 26 september 2011 - 20:52:38
Blijft toch een hoog Onkel X gehalte hebben
Be yourself no matter what they say

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #333 Gepost op: 26 september 2011 - 21:08:44
Te ruim, te lang, te wijd.
Mischien een keer iets Italiaans proberen?
Regenjas moet wat ruimer zitten lijkt me. Mijn Allegri zit ook ruim (ook icm pak) om m'n taille.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #334 Gepost op: 26 september 2011 - 21:52:06
Heb er ook 1 (die ik zelden draag), zit gewoon als een normale jas. Zo'n jas als die van Charlie is alleen voor echte helden of 65 plussers.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #335 Gepost op: 26 september 2011 - 21:56:51
Mooie jas Charlie. Zoals je zelf al zegt 'hoort' zo'n jas niet strak en getailleerd te zijn. De lengte van de jas is ook zeer klassiek, tegenwoordig zijn ze vaak iets korter.
Dan vraag ik me daarbij af waarom jasjes volgens dit forum niet hip en kort mogen zijn, maar wanneer een jas precies aan dat criterium voldoet -omdat ze langer en klassiek is- deze alsnog niet juist is?

Zelf heb ik (helaas) zo'n iets kortere van de H&M, die tot net boven de knie komt. Ook die is overigens niet strak of getailleerd, maar wat het beeld wel ten goede komt is dat de mouwen iets slanker zijn. Dat ziet er al 'sneller' uit daardoor.

De indruk van een beetje meer taille kun je overigens creëren door de riem nog iets aan te trekken indien mogelijk.

Oh en fraaie schoenen zijn dat Ch. C&J Sydney?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 26 september 2011 - 22:05:16
Zo'n jas als die van Charlie is alleen voor echte helden of 65 plussers.
Echte held dus ;)

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #337 Gepost op: 26 september 2011 - 22:09:11
Kijk dat bedoel ik. : )

Charlie

• Gast
Reactie #338 Gepost op: 26 september 2011 - 22:14:28
Oh en fraaie schoenen zijn dat Ch. C&J Sydney?

Dat is juist. Dank.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #339 Gepost op: 26 september 2011 - 22:15:38

Ik ben het eens met meneer Bailey. Losjes dragen, denk 'sprezza' niet te veel knopen dicht of zelfs helemaal open, wat betreft het ceintuur (nuffig woord): 'belt it at the back' draag het strak, kraag omhoog en de mouwen innemen met de riempjes die daarvoor gemonteerd zijn. Zie het filmpje, de man legt het beter uit.

Je trench dragen als Humphrey Bogart is geen optie voor normale stervelingen omdat die doorgaans altijd het panache en charisma ontberen dat Bogie wel had.

Voor alle triviale achtergronden en overbodige details: http://www.amazon.com/Trench-Book-Nick-Foulkes/dp/2759401634
Laatst bewerkt op: 26 september 2011 - 22:22:10 door Daedalus

Charlie

• Gast
Reactie #340 Gepost op: 26 september 2011 - 22:24:03
Voor een deel ben ik het met Bailey eens en wat hij terecht opmerkt is dat "It wasn't designed as a fashion piece, it wasn't designed in a seasonal way; it was designed to work." Al moet ik toegeven dat in het filmpje de trench coats die voorbij komen wel erg slank en kort zijn. Dit vind ik niet mooi en dat doet naar mijn idee afbreuk aan het idee waar hij oorspronkelijk voor ontworpen is.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #341 Gepost op: 26 september 2011 - 22:26:35
Dat zal wel, maar jij bent geen frontsoldaat. Zodra burgers van origine militaire kleding gaan dragen is het een mode. Voor mij moet zo'n ding slank gesneden zijn.
Laatst bewerkt op: 26 september 2011 - 22:29:56 door Daedalus

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #342 Gepost op: 27 september 2011 - 06:16:59

dragen is het een mode. Voor mij moet zo'n ding slank gesneden zijn.

Regenjas moet wat ruimer zitten lijkt me. Mijn Allegri zit ook ruim (ook icm pak) om m'n taille.

Je hebt wijd en wijd.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #343 Gepost op: 27 september 2011 - 12:15:52
Voor mij moet zo'n ding slank gesneden zijn.

+1
Vooral als je wat jonger bent en een wijde trenchcoat draagt geeft het voor mij altijd zo'n beeld alsof je die van je vader hebt geleend.

*Filmpje*

Duidelijk filmpje, meneer Bailey heeft overigens een mooie combo van tafel en stoel, de Nomos van Tecno door Norman Foster en de lowback mesh van Charles & Ray Eames. Het lijkt altijd wel alsof ze voor elkaar gemaakt zijn.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #344 Gepost op: 27 september 2011 - 16:30:08
Als je eventjes op yoox had gekeken Charlie, dan had je deze trenchcoat van Aquascutum voor 325 euro op de kop kunnen tikken in maat 36!

http://www.yoox.com/item/YOOX/AQUASCUTUM/dept/men/tskay/2A5DD3A9/rr/1/cod10/41215350VM/sts/sr_men80

(PS. en voor het geval hij niet mooi was of je niet tevreden was over de fit, er is al een tijdje "free shipping"!!)
Laatst bewerkt op: 27 september 2011 - 16:32:19 door Tobias