Auteur Topic: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)  (284933 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Trenchcoat
Reactie #255 Gepost op: 28 juli 2011 - 16:23:25
De trenchcoat was vandaag binnen gekomen, alleen ik vond hem iets te ruim rond de taille. Ik ga hem zo snel mogelijk terugsturen en hopelijk hebben ze nog een kleinere maat.

Edit: jammer, geen kleinere maat.
Laatst bewerkt op: 28 juli 2011 - 19:37:30 door Charlie

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 29 juli 2011 - 07:48:21
Gelukkig toch?

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 29 juli 2011 - 08:35:59
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 29 juli 2011 - 09:01:54
Anders bel je Kool in Rotterdam even, volgens mij zag ik deze jas bij ze in de etalage hangen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 29 juli 2011 - 09:09:21
Burberry heeft er die ik zelfs mooi vind.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #260 Gepost op: 29 juli 2011 - 10:11:24
Een Burberry (ge)draagt (zich) ook erg prettig, althans de mijne. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik 'm zo graag zou dragen. Ongetwijfeld overpriced, maar daar heb ik niet zoveel verstand van.

Dit gaat wat mij betreft trouwens alleen op voor het klassieke label, Burberry London. Wat ik heb gezien van het modischere Burberry Brit was drie keer niks.

Charlie

• Gast
Reactie #261 Gepost op: 29 juli 2011 - 10:38:57
Ja, ik zit er inderdaad ook over na te denken om dan maar gewoon even langs de Flagship store van Burberry in Amsterdam te gaan, dan loop ik in ieder geval niet de kans dat ik een jas neem die niet past. Hij mag dan wel erg overpriced zijn, maargoed je koop zo'n jas ook maar 1x als het goed is.

Welke versie heb jij, Velponi? De Heritage DB Raglan trenchcoat of de long back pleat trenchcoat van Burberry? Ik geloof dat het verschil hem zit in dat de laatste versie niet waterafstotend is en de Beat Check heeft i.p.v. de Traditional Check.

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 29 juli 2011 - 11:15:48
Hhhhmmm, hoopte dat die Burberry Brit prima zouden zijn. Vind ze er op internet deftig uit zien. Wat beviel je er niet aan Velponi?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 29 juli 2011 - 11:50:40
Burberry Brit is toch niet te koop in de PC te Amsterdam?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 29 juli 2011 - 13:25:44
Op de PC vrijwel alleen maar Brit, helaas. Dat viel me vorig jaar juist zo tegen. Nauwelijks iets van het London-label, en voor zover ik kon zien niets van Prorsum (het 'high fashion'-label van Burberry). Dus Charlie, die moeite kun je je besparen. Je maat verifiëren kan ook in de Amsterdamse Bijenkorf (of je moet een kleine maat hebben). Vroeger had Metz&Co. nog wel een aardige selectie, maar daar is ook niks meer van over.

Hhhhmmm, hoopte dat die Burberry Brit prima zouden zijn. Vind ze er op internet deftig uit zien. Wat beviel je er niet aan Velponi?

Beduidend slechtere stoffen en afwerking. Nog minder waar voor je geld.

Welke versie heb jij, Velponi? De Heritage DB Raglan trenchcoat of de long back pleat trenchcoat van Burberry? Ik geloof dat het verschil hem zit in dat de laatste versie niet waterafstotend is en de Beat Check heeft i.p.v. de Traditional Check.

Ik heb geen echte trenchcoat, maar een single breasted raincoat met raglanmouwen; het ouwelullenmodel dus waar jij niet naar op zoek bent. Sorry voor het misverstand. Hij lijkt nog het meest op de sb raincoat die nu te koop is in de websjop van Burberry (hier wat plaatjes van mijn exemplaar, dat er tegenwoordig wat beter - want gedragen - uitziet). Als je per se een Burberry trench wilt zou ik voor dat Heritage ding kiezen, al is de prijs wel erg gortig. Die is 'made in England' en dat maakt bij Burberry toch wel een verschil, dat zie ik ook af aan de trench van mijn vrouw (made in England) die net iets beter in elkaar steekt dan mijn regenjas (made in Turkey, prima ding verder maar toch).

Belangrijke tip als je iets bij Burberry wilt bestellen: doe je aankoop in de UK websjop en betaal in Britse ponden, dat scheelt je echt een smak geld.

Overigens schijnt Manchester Weathercoat ook een heel fatsoenlijke, authentieke trench te maken, voor een fractie van de prijs van een Burberry of Aquascutum. Zie http://www.traditionalrainwear.co.uk. en een Duitse recensie met wat plaatjes. Pasvorm is volgens mij wel minder flatteus dan bij Burberry.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 29 juli 2011 - 13:28:15
Hmm ooit eens gekeken voor een trenchcoat maar stond snel weer buiten.

Charlie

• Gast
Reactie #266 Gepost op: 29 juli 2011 - 15:26:19
Overigens schijnt Manchester Weathercoat ook een heel fatsoenlijke, authentieke trench te maken, voor een fractie van de prijs van een Burberry of Aquascutum. Zie http://www.traditionalrainwear.co.uk. en een Duitse recensie met wat plaatjes. Pasvorm is volgens mij wel minder flatteus dan bij Burberry.

Dank hiervoor, ik heb meteen een bestelling geplaatst! Ik kreeg ook nog 10% korting omdat ik voor de 31ste heb besteld.

Nu maar afwachten. Hopelijk past ie. ;)

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 29 juli 2011 - 15:33:17
Haha ze hebben ook erg traditionele plaatjes op de website staan, jeetje.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 29 juli 2011 - 16:07:45
Dank hiervoor, ik heb meteen een bestelling geplaatst! Ik kreeg ook nog 10% korting omdat ik voor de 31ste heb besteld.

Ja, die aanbieding zag ik ook. Ben benieuwd of de jas je bevalt; post t.z.t. vooral wat plaatjes op het forum als je wilt!

Charlie

• Gast
Reactie #269 Gepost op: 29 juli 2011 - 16:26:54
Ja, zal ik doen.