Op de PC vrijwel alleen maar Brit, helaas. Dat viel me vorig jaar juist zo tegen. Nauwelijks iets van het London-label, en voor zover ik kon zien niets van Prorsum (het 'high fashion'-label van Burberry). Dus Charlie, die moeite kun je je besparen. Je maat verifiëren kan ook in de Amsterdamse Bijenkorf (of je moet een kleine maat hebben). Vroeger had Metz&Co. nog wel een aardige selectie, maar daar is ook niks meer van over.
Hhhhmmm, hoopte dat die Burberry Brit prima zouden zijn. Vind ze er op internet deftig uit zien. Wat beviel je er niet aan Velponi?
Beduidend slechtere stoffen en afwerking. Nog minder waar voor je geld.
Welke versie heb jij, Velponi? De Heritage DB Raglan trenchcoat of de long back pleat trenchcoat van Burberry? Ik geloof dat het verschil hem zit in dat de laatste versie niet waterafstotend is en de Beat Check heeft i.p.v. de Traditional Check.
Ik heb geen echte trenchcoat, maar een single breasted raincoat met raglanmouwen; het ouwelullenmodel dus waar jij niet naar op zoek bent. Sorry voor het misverstand. Hij lijkt nog het meest op de sb raincoat die nu te koop is in de websjop van Burberry (
hier wat plaatjes van mijn exemplaar, dat er tegenwoordig wat beter - want gedragen - uitziet). Als je per se een Burberry trench wilt zou ik voor dat Heritage ding kiezen, al is de prijs wel erg gortig. Die is 'made in England' en dat maakt bij Burberry toch wel een verschil, dat zie ik ook af aan de trench van mijn vrouw (made in England) die net iets beter in elkaar steekt dan mijn regenjas (made in Turkey, prima ding verder maar toch).
Belangrijke tip als je iets bij Burberry wilt bestellen: doe je aankoop in de UK websjop en betaal in Britse ponden, dat scheelt je echt een smak geld.
Overigens schijnt Manchester Weathercoat ook een heel fatsoenlijke, authentieke trench te maken, voor een fractie van de prijs van een Burberry of Aquascutum. Zie
http://www.traditionalrainwear.co.uk. en een
Duitse recensie met wat plaatjes. Pasvorm is volgens mij wel minder flatteus dan bij Burberry.