Auteur Topic: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)  (284918 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Trenchcoat
Reactie #225 Gepost op: 12 september 2010 - 18:22:39
Ja, precies, zo'n wapengordel bedoel ik.
Aan een trenchcoat van een bepaald gerenommeerd merk zitten de D-ringen voor de handgranaten ook rudimentair aan het ceintuur. Vroeger was dat natuurlijk geen ceintuur maar een degelijke riem waar het pistool ook aan hing, stel ik mij zo voor.

Charlie

• Gast
Reactie #226 Gepost op: 12 september 2010 - 18:30:19
Hier is een 1930 trenchcoat. Deze versie geeft goed aan dat het inderdaad een windflap is.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #227 Gepost op: 12 september 2010 - 18:42:26
Mooie foto's Charlie.
Dit model heeft zelfs twee Gunflaps, voor een eventuele linkshandige schutter...  :twisted:

Maar het voorkomen van inregenen lijkt mij ook een functionaliteit, nu ik het zo zie.

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #228 Gepost op: 20 september 2010 - 18:34:00
http://shop.wefashion.com/Jassen/TRENCHCOAT-pc.PMKA4QMUV0AAAElVkU4aFDhNPYKA4QNPiMAAAElCvcNnrZY-wefashion-nl-Site-WFS-nl_NL-EUR.html?FilterProductID=xhQKA4QNiDwAAAElIfQNnrZY&SearchParameter=

Wat vinden jullie hiervan....

Ik hou zelf niet van een lange(re) trenchcoat en dit lijkt voor mij een pittig alternatief alleen de prijs (80 euro) doet me een beetje argwanen...bij WE  :-k
Laatst bewerkt op: 20 september 2010 - 18:38:13 door Erik van Voorst
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #229 Gepost op: 20 september 2010 - 18:42:32
Net iets te hip.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #230 Gepost op: 20 september 2010 - 18:51:43
Ik zou me afvragen of je het jackie van je vriendin aan hebt, beste Erik. Veel te kort. En dan 'We'... tsja...

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #231 Gepost op: 20 september 2010 - 20:14:55
Hij mag inderdaad wel ietsje langer...dat net iets te hip ...tja ik vond inderdaad de kraag als eerste indruk veel te hoog, een beetje a-la die mismaakte huidige overhemden-trend... :cry:

Hij is toch al van de baan omdat mijn vrouw fijntjes opmerkte.....jij draagt geen jas dicht, yepp en dan heb ik niets aan double breasted... :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 20 september 2010 - 20:16:36 door Erik van Voorst
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #232 Gepost op: 21 oktober 2010 - 09:11:15

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #233 Gepost op: 21 oktober 2010 - 09:16:48
Nice, ook een antwoord op de Gun flap mystiek:

Storm (Gun) Flap – Assumed by many to be padding for a rifle butt, the “gun” flap is actually a protective flap to ensure water does not slip into the jacket as it runs down the shoulders.  It effectively serves as a cap, keeping the wearer dry, assuming he has on headwear.  We see it on the right side for men and on the left side for women as the jacket buttons up in opposite ways for the different genders.  The reference to this flap being a gun flap is probably due to it being requested during WWI when officers complained about water seeping into the coats after firing their rifles. The raising of the right arm opened up and exposed the early trench coat’s breast fold to the elements – not something you want in a downpour.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #234 Gepost op: 21 oktober 2010 - 09:22:45
Ik dacht precies hetzelde en besloot het te posten!

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #235 Gepost op: 22 oktober 2010 - 01:34:53
Ah juist, zo zit dat dus. I stand corrected.
Maar het heeft toch wel een heel klein beetje met een rifle te maken...  :-^

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #236 Gepost op: 01 februari 2011 - 21:47:43
Een mooie versie van Phineas Cole:

Where has all the glamour gone?

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #237 Gepost op: 02 februari 2011 - 23:06:54
Een mooie versie van Phineas Cole:

Dan zou ik er ook aluminium knopen op zetten (zoals de nestels in riem en vents). Had Hugo Boss vroeger ook...
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Mediaman

• Gast
Reactie #238 Gepost op: 18 maart 2011 - 08:10:44
Kate Middleton zorgt voor run op Burberry jas

AMSTERDAM - Burberry is een veelgedragen merk door de 'rich and famous' en ook bij koninklijke families doet het modehuis het goed. Zo ook bij Kate Middleton, die ervoor zorgde dat de trenchcoat die zij dinsdag droeg, vrijwel meteen bijna uitverkocht raakte.

De beige jas met de dubbele rij knopen kost zo'n 755 euro en is van de nieuwe lente/zomercollectie die op dit moment in de winkels hangt. De prijs weerhield fans van Middleton er niet van om hem aan te schaffen. De jas vloog uit de schappen en is zowel online als in de Britse winkel bijna uitverkocht, zo meldt Independant.

Eerder al zorgde Middleton voor een stijging in de verkoop van 95 procent bij de Britse keten Peacocks toen ze daar een jurkje van droeg.

Bron: Nu.nl

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #239 Gepost op: 18 maart 2011 - 08:16:58
Schitterende jas natuurlijk!