Auteur Topic: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)  (284927 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Trenchcoat
Reactie #345 Gepost op: 27 september 2011 - 18:55:46
Alleen jammer dat een 36 (46) bij Aquascutum valt als een ruime 38.

(...) de mouwen innemen met de riempjes die daarvoor gemonteerd zijn.

Als ik me niet vergis kunnen de riempjes op Charlies jas niet strakker dan op de getoonde foto's.

Charlie

• Gast
Reactie #346 Gepost op: 27 september 2011 - 19:08:26
Als ik me niet vergis kunnen de riempjes op Charlies jas niet strakker dan op de getoonde foto's.

Ja, dat is juist, bovendien krijg je dan een 'bubbel effect', want dan zou de onderkant strak zitten en de rest niet. Het valt bovendien niet echt heel erg op dat de mouwen wat ruimer zijn als je beweegt, maar in die pose lijkt het inderdaad ietwat ruim.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #347 Gepost op: 27 september 2011 - 19:13:41
Alleen jammer dat een 36 (46) bij Aquascutum valt als een ruime 38.

Mijn fout, dat wist ik niet! Ik ben niet zo op de Britse merken gericht!

Het was toch niet zo erg als de trenchcoat wat ruim viel :-^ (lees op de groei)

Maar goed misschien kan een ander forumlid er nog zijn voordeel meedoen indien het zijn maat is!

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 06 oktober 2011 - 15:39:56
Wat te doen met een regenjas als je 'm toevallig niet aanhebt:

Citaat
Rat Pack Style Rules

All true Sinatra fans must know the Ten Rat Pack Style Rules:
1. Never wear brown after dark.
2. Jack Daniels. Always Jack Daniels.
3. Give the ice a few minutes to sink into your glass.
4. Hats are to be tilted. Unworn coats are to be carried nonchalantly over one shoulder. (Frank got this from Jimmy Van Heusen)
5. Sinatra's orange fuzzy sweater at the beginning of "Ocean's Eleven" was an anomaly.
6. For the ultimate sign of friendship, share one of your martini olives.
7. Cuff links.
8. And a tuxedo.
9. But never on Sunday.
10. The worst thing you can do in front of a woman is yawn.

Source: Bill Zehme, "The Way You Wear Your Hat" (HarperCollins, 1997)

Over je schouder dus.
Laatst bewerkt op: 06 oktober 2011 - 15:42:35 door Daedalus

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #349 Gepost op: 08 oktober 2011 - 00:48:32
Haha, mooi. Die ga ik onthouden :D

dunnoaname

• Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 09 oktober 2011 - 16:24:07
Ik vind de klassieke trench (over de knieen, en wijd) echt iets voor oude mannen. Zelf heb ik een kortere en slanke trench, tweedehands voor 15 euro van marktplaats. Het is geen merkkleding (ik geloof dat het een jack en jones geval is), maar hij past goed en heeft alle details van een klassieke trench.

Als ik mijn fedora er bij op heb noemt mijn vriendin me altijd inspector gadget. Dit is gelijk het grootste nadeel van de trench in mijn ogen; zelf vind ik het een stoere en klassieke look, maar veel anderen associëren het met tekenfilms en karikaturale detectives.

Charlie

• Gast
Reactie #351 Gepost op: 09 oktober 2011 - 16:47:04
Als ik mijn fedora er bij op heb noemt mijn vriendin me altijd inspector gadget. Dit is gelijk het grootste nadeel van de trench in mijn ogen; zelf vind ik het een stoere en klassieke look, maar veel anderen associëren het met tekenfilms en karikaturale detectives.

Tja, dat blijf je toch wel houden. Ik krijg ook wel eens opmerkingen naar mijn hoofd geworpen als ik bijvoorbeeld weer eens purperen stokken aan heb, maar werkelijk, het laat mij allemaal siberisch koud. Als ik het maar mooi vind.

Zoals iemand bij ons op het dispuutshuis wel eens zegt:

Fuck the world, drie bier.  :wink:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 09 oktober 2011 - 17:01:10
Ik krijg ook wel eens opmerkingen naar mijn hoofd geworpen als ik bijvoorbeeld weer eens purperen stokken aan heb,

Purperen stokken? Purperen ook echt, ja? Ik zag ook al een pijp voorbij komen. Me dunkt dat men zich nog inhoudt. :wink:

Ik ben benieuwd naar hoe jij jezelf ziet als je over een jaar of tien, vijftien, terug kijkt naar jezelf in deze periode. Echt.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 09 oktober 2011 - 17:04:32
WTF zijn purperen stokken?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 09 oktober 2011 - 17:09:48
Voor mij de spijker op zijn kop Mikey. Of hij kletst alles aan elkaar, en krijgen we een beeld hier van een niet bestaand persoon. Hij heeft ooit zijn naam al eens veranderd toch, noemde zich vroeger ML en bezigde termen als "somtijds". Maar toen woonde hij nog bij zijn moeder.
Be yourself no matter what they say

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 09 oktober 2011 - 17:17:17
Wat is er nou weer mis met purperen sokken?

Charlies stijl is zeker niet de mijne, maar ik waardeer het dat hij pal achter zijne staat.
Het zou me niet verbazen als dat over 15 jaar nog zo is.
En als dat over 15 jaar niet zo is: "what the fuck, 3 bier.."
Het is maar hoe je het bekijkt..

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 09 oktober 2011 - 17:18:48
*zucht* Voor alle cinefielen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 09 oktober 2011 - 17:22:32
Wat is er nou weer mis met purperen sokken?

Charlies stijl is zeker niet de mijne, maar ik waardeer het dat hij pal achter zijne staat.
Het zou me niet verbazen als dat over 15 jaar nog zo is.
En als dat over 15 jaar niet zo is: "what the fuck, 3 bier.."

Het zijn niet de paarse sokken, Pier. Het is het bombastische gedoe waarmee het allemaal gepaard gaat. Maar ik stoor me er al lang niet meer aan hoor, ik hap gewoon graag. ;)

Charlie

• Gast
Re: Trenchcoats (en andere klassieke regenjassen)
Reactie #358 Gepost op: 09 oktober 2011 - 17:35:45
Dat mogen jullie allemaal vinden, maar ik zie hier ook wel eens dingen voorbij komen en vraag mijzelf dan af: hoe kun je het in godsnaam dragen? Ieder zo zijn ding, denk ik dan maar. Mijn levensmotto is in ieder geval: wees meester en vormgever van jezelf en daar ben ik trots op.

Fuck the world, drie bier zullen we maar zeggen.

WTF zijn purperen stokken?

Ik bedoelde sokken, uiteraard.  :mrgreen:

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 09 oktober 2011 - 21:35:35
Purperen stokken? Purperen ook echt, ja? Ik zag ook al een pijp voorbij komen. Me dunkt dat men zich nog inhoudt. :wink:

Ik ben benieuwd naar hoe jij jezelf ziet als je over een jaar of tien, vijftien, terug kijkt naar jezelf in deze periode. Echt.

Ik moest hier om lachen, maar het is stiekem ook iets om mee te nemen. Op Charlies leeftijd ging ik voornamelijk van bil. De vorm is er later pas ingeslopen, en was in eerste instantie een vorm om van bil te kunnen gaan. Dus ook een lesje in toegepastheid.

Zonde als je terugkijkt en denkt: waarom was ik toch al die tijd alleen maar met vorm bezig, en ging ik niet gewoon lekker van bil?