Auteur Topic: Pakken algemeen  (680178 keer gelezen)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #645 Gepost op: 30 juli 2011 - 19:39:12
John Brown heeft het over de Via Barberini in Rome,

Maar hij bedoelt dus de winkel in Milaan, dat wilde ik zeggen.

...De rest...

Aha ok dus het verschilt zelfs qua uitstraling. Bedankt voor de uitleg!
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #646 Gepost op: 30 juli 2011 - 19:58:52
Eens kijken of ze MTM hier doen. In de winkel precies zoals je zegt Huey, veel ouwelijk spul goed.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #647 Gepost op: 30 juli 2011 - 20:47:13
Kijk eens naar high end rtw van bv. Caruso. Je krijgt gewoon meer kwaliteit voor het zelfde geld. Ik snap de voorliefde voor MTM op dit forum sowieso niet. Tenzij iedereen hier een onmogelijk lichaam heeft..

Baccchus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #648 Gepost op: 31 juli 2011 - 02:45:46
Dank voor alle info! =D>
"Fashions Fade, Style is Eternal" - Yves Saint Laurent

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Pakken algemeen
Reactie #649 Gepost op: 02 augustus 2011 - 22:00:33
Iemand anders ook opgevallen dat er de laatste tijd veel haat is voor werkende manchetten op jasjes bij de US stijlblogs, omdat je dan de mouwen niet makkelijk meer kunt laten aanpassen? Werd daar ook al een dealbreaker genoemd mbt Suit Supply als merk in de VS. Hebben die lui daar gewoon heel afwijkende armen of heb ik hier gewoon nooit genoeg opgelet bij mijn mouwlengte?

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #650 Gepost op: 02 augustus 2011 - 22:32:20
Wat zou er lastiger aan zijn? Ik heb rtw-jasjes met kort verlengde mouwen en werkende knopen.

techknow

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #651 Gepost op: 02 augustus 2011 - 22:34:07
ik heb het ook enkele keren gelezen! ik vond het eerst bizar, maar sindsdien heb ik er op gelet (niet bij susu daarentegen) en zie ik af en toe toch wel dat het laatste werkende knoopsgat nog dicht gelaten is. dat lijkt mij wel de oplossing als de mouwlengte nog moet aangepast worden, en als de lengte al goed is, haal je het gewoon open...

groet,
techknow

*edit
bla bla domme opmerking over knoopsgat op rand van mouw bla...
oops :oops:
Laatst bewerkt op: 02 augustus 2011 - 22:48:23 door techknow

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Pakken algemeen
Reactie #652 Gepost op: 02 augustus 2011 - 22:41:41
Wat zou er lastiger aan zijn? Ik heb rtw-jasjes met kort verlengde mouwen en werkende knopen.

Omdat je eigenlijk niet wil tornen aan de afstand tussen je knoop en de rand van je mouw moet je dan inkorten vanaf de schouder, en dat schijnt duurder en lastiger te zijn.

Houseman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #653 Gepost op: 02 augustus 2011 - 22:52:09
Bekend probleem voor mij, een van de redenen dat ik kies voor MTM (ja, ik heb korte armpjes).

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #654 Gepost op: 02 augustus 2011 - 22:57:47
Omdat je eigenlijk niet wil tornen aan de afstand tussen je knoop en de rand van je mouw moet je dan inkorten vanaf de schouder, en dat schijnt duurder en lastiger te zijn.

Bij verkorten zou dat idd lastig kunnen zijn. Heb ik zelf geen ervaringen mee.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #655 Gepost op: 03 augustus 2011 - 15:25:58
Een van de redenen dat ik nooit slaag (voor een pak) bij Suit Supply. Maximaal 1,5 cm in te korten, totale dealbreaker dus. Inmiddels vind ik Suit Supply-pakken niet meer interessant (Caruso is nu de ondergrens), maar vroeger was dit anders.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #656 Gepost op: 03 augustus 2011 - 16:28:06
Een van de redenen dat men weleens kiest voor maatwerk. Voor sommigen is dat een onvoorstelbaar gegeven.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #657 Gepost op: 03 augustus 2011 - 16:46:50
Een van de redenen dat men weleens kiest voor maatwerk. Voor sommigen is dat een onvoorstelbaar gegeven.

Ik vind de discussie rondom maatwerk een beetje typisch afentoe. Maatwerk is toch veel meer dan pasvorm? Ook de vrijheid in stofkeuze, opties en afwerking vind ik een belangrijk argument.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #658 Gepost op: 03 augustus 2011 - 16:52:38
Ik vind de discussie rondom maatwerk een beetje typisch afentoe. Maatwerk is toch veel meer dan pasvorm? Ook de vrijheid in stofkeuze, opties en afwerking vind ik een belangrijk argument.

Jazeker, ben ik helemaal met je eens. Het blijft voor mij een groot plezier om zelf de opties te kunnen kiezen. Ik wilde dit slechts even kwijt omdat er laatst iemand was, weet even niet meer wie, die 'niet begrijpt waarom men hier zo aan maatwerk hangt' of woorden van gelijke strekking. Dit werd door iemand anders nog onderschreven. Heb nog gezocht maar kan niet meer vinden wie of waar dat was.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Pakken algemeen
Reactie #659 Gepost op: 03 augustus 2011 - 17:06:35
Een van de redenen dat ik nooit slaag (voor een pak) bij Suit Supply. Maximaal 1,5 cm in te korten, totale dealbreaker dus.

Zouden mijn armen dan het enige zijn wat wel volgens de normale maatvoering klopt? :)