Ik ben momenteel de trotse eigenaar van zo'n 10 oger pakken (van de dfs/RED lijn) maar ben nu toe aan mijn eerste maatpak. Nu wil ik me graag hierover laten informeren!
Model en stofkeuze kom ik wel uit maar meer.....Where to go?
Ik ben woonachtig in het Haagsche, dus ik dacht direct aan Vanita! Is dit een goede keuze voor een eerste maatpak of zijn er nog andere opties? Ik hoor het graag!
Hoewel ik geen label afficiado ben is de red-lijn van Oger -wat ik ervan heb gezien- massaproductie en niet mooi gemaakt.
Ik ben sowieso geen Oger klant. Er hangt een bank- en kantoren lucht.
Als je in Nederland een mooi pak wil laten maken heb je pech.
Er zijn geen echte maatpakken kleermakers meer in ons land. Het is te duur geworden.
En laat je niets wijsmaken: de pakken van Domhof en andere 'tailors' hebben niets te maken met kleermakers maatwerk.
Het zijn meest aangepaste pakken van de hanger.
De beste optie is Londen.
En een betaalbare kleermaker is bijv Tom Brown.
Daar maken ze nog pakken voor bodyguards met extra ruimte boven de kont van de broek voor een pistool.
En ja...daar vragen ze nog - wat alle goede kleermakers doen - bij het opmeten van je inside leg: "are you wearing this side, sir?"
Een andere betaalbare optie is Brioni in de Via Barberini in Rome.
Daar liet John Kennedy al zijn pakken maken. Ouderwetse Italiaanse zaak met prijzen onder de 3.000 euro.
Hun maatwerk vraagt wel minstens drie keer passen, maar dan krijg je ook een pak dat als gegoten zit en waarschijnlijk
qua comfort je lievelingspak wordt.
succes