Auteur Topic: Pakken algemeen  (680195 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #660 Gepost op: 03 augustus 2011 - 17:28:06
Jazeker, ben ik helemaal met je eens. Het blijft voor mij een groot plezier om zelf de opties te kunnen kiezen. Ik wilde dit slechts even kwijt omdat er laatst iemand was, weet even niet meer wie, die 'niet begrijpt waarom men hier zo aan maatwerk hangt' of woorden van gelijke strekking. Dit werd door iemand anders nog onderschreven. Heb nog gezocht maar kan niet meer vinden wie of waar dat was.

Helemaal mee eens, daarom dacht ik laat eens van me horen ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #661 Gepost op: 04 augustus 2011 - 22:14:55
Ik zou best een 'maatpak' willen, maar ik ben absoluut (nog) niet bereid om 1000 euro of meer neer te leggen voor een mooi pak. Ik heb sinds vorige week vier RTW Caruso's en de duurste was ooit 600 euro in de sale bij Oger (goedkoopste was 365 euro op Yoox, overigens gewoon de Sartoria Parma-lijn). Ik ben dol op SuSu-maatshirts, maar de (maat)pakken doen het niet voor mij.

Houseman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #662 Gepost op: 04 augustus 2011 - 22:52:55
Ik kan begrijpen dat je voor RTW gaat aangezien je vaak betere kwaliteit krijgt dan een MTM pak voor dezelfde prijs (en vaak in de sale een leuke aanbieding tegen kunt komen), maar als je één of twee flink afwijkende lichaamskenmerken hebt is het bijna onmogelijk een echt goed zittend RTW pak te vinden.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #663 Gepost op: 04 augustus 2011 - 23:25:06
Heb ik ook, hoor; het overgrote deel van het spul bij (bijvoorbeeld) Oger pas ik dan ook niet. Caruso in drop 7 zit het best; die hoeft alleen flink ingenomen te worden in de taille, en de mouwen korter. Verder moet de broek rond de bovenbenen uitgelegd worden, en de pijpen aan de onderkant juist wat smaller (naar 20 cm). Laat ik allemaal doen door een goede kleermaker. Dan heb ik wel een veel mooier pak dan SuSu-RTW (vind ik).

Ik heb een stuk of 5 goede pakken, en evenzoveel goede jasjes (Caruso of 'beter'). Ik hoef niet elke maand iets nieuws, gewoon een kwestie van geduld hebben en wachten tot er iets op je pad komt.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #664 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:39:06
Ik kan begrijpen dat je voor RTW gaat aangezien je vaak betere kwaliteit krijgt dan een MTM pak voor dezelfde prijs (en vaak in de sale een leuke aanbieding tegen kunt komen), maar als je één of twee flink afwijkende lichaamskenmerken hebt is het bijna onmogelijk een echt goed zittend RTW pak te vinden.

Waarom zou je bij gelijke prijs een beter pak krijgen bij RTW dan MTM?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #665 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:40:48

Waarschijnlijk omdat er geen percentage maatwerkopslag bij zit. Wordt dan echter wel weer gecompenseerd door vermaakkosten.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #666 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:45:55

Niet perse een kwestie van kwaliteit denk ik, eerder merkbeleving. Het gevoel van 'merkloos' MtM versus een bekend high-end RtW merk als Caruso, Isaia, etc. Dit gevoel zal eerder optreden denk ik bij een MtM-pak van Suit Supply dan bij dat van jullie. Ook merkbeleving.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #667 Gepost op: 05 augustus 2011 - 11:51:57
Bij verkorten zou dat idd lastig kunnen zijn. Heb ik zelf geen ervaringen mee.

Ik heb  o.a RTW van RL(Corneliani) en Isaia, bij deze merken worden de mouwen gewoon onafgewerkt geleverd. Na aanpassen van de lengte worden de knoopsgaten met de hand aangebracht door de kleermaker van Montulet. Ik heb het geluk dat maat 48 drop 8 van beide merken als gegoten zit.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #668 Gepost op: 05 augustus 2011 - 12:36:00
Kijk eens naar high end rtw van bv. Caruso. Je krijgt gewoon meer kwaliteit voor het zelfde geld. Ik snap de voorliefde voor MTM op dit forum sowieso niet. Tenzij iedereen hier een onmogelijk lichaam heeft..

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik heb het probleem dat bijna geen enkele broek uit het rek mij past aangezien die bijna allemaal strakke flatfronts zijn en ik gespierde bovenbenen heb. Daar wreekt zich de maillot-hype. Zelf vind ik dat ik wel normaal geproportioneerd ben, maar kledingwinkels denken daar anders over: bij 99% van wat in het rek hangt zijn de mouwen voor mij te lang. Ik ben dan ook niet zo lang en mijn armen dus ook niet. Bij kleinere maten wordt kennelijk niet gedacht aan een kleinere man, maar aan een slanke. Combineer die twee en MTM is eigenlijk de enige serieuze optie.

Houseman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #669 Gepost op: 05 augustus 2011 - 18:37:44

Ik doel dan voornamelijk op de wat lager geprijsde pakken, laten we zeggen tot €500-€600. Voor die prijs kun je in de sale wel een mooi RTW pak kopen, vaak veel beter van kwaliteit dan een MTM pak van die prijs. Wanneer je in het wat hogere segment komt kan ik me voorstellen dat de verhoudingen anders liggen.

@ Janus, ik heb precies hetzelfde probleem. Zijn er bepaalde merken (naast Corneliani en Isaia, hier heb ik het budget nog niet voor) waarbij de mouwen wel in te korten zijn, of waarbij deze simpelweg korter zijn?

Charlie

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #670 Gepost op: 05 augustus 2011 - 19:27:28
Als de insteek is 'tenzij iedereen hier een onmogelijk lichaam heeft', kun je je inderdaad afvragen waarom er überhaupt nog aan MTM of bespoke wordt gedaan, aangezien alles wel hier en daar een beetje aangepast kan worden. De meeste mensen zijn gewoon merkengeil, let's face it. Liever een onbekende van goede kwaliteit en met een goede fit, dan een bekende en een aangepaste aardappelzak.

Komt d'r maar weer in.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #671 Gepost op: 05 augustus 2011 - 19:50:15
Als de insteek is 'tenzij iedereen hier een onmogelijk lichaam heeft', kun je je inderdaad afvragen waarom er überhaupt nog aan MTM of bespoke wordt gedaan, aangezien alles wel hier en daar een beetje aangepast kan worden. De meeste mensen zijn gewoon merkengeil, let's face it. Liever een onbekende van goede kwaliteit en met een goede fit, dan een bekende en een aangepaste aardappelzak.

Komt d'r maar weer in.

En jij kan het weten, aangezien jij iedere dag in pak in de collegebank zit...

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #672 Gepost op: 05 augustus 2011 - 21:48:23
Onnodige opmerking. Charlie werkt/loopt(?) stage bij een notaris.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #673 Gepost op: 05 augustus 2011 - 21:53:34
Maar Charlie is ook een betweterig lulletje. En Henley is cool, want heeft mij ooit een zgan Attolini-jasje verpatst voor een SuSu-prijsje. Ben er nog steeds blij mee, merkbeleving noemen ze dat tegenwoordig, geloof ik.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #674 Gepost op: 05 augustus 2011 - 22:11:36
Ik ben anders wel een beetje MTM en bespoke moe. Dat wachten altijd is erg vervelend en iets op basis van een stoffenstaaltje kiezen is gewoon erg moeilijk. Bovendien is MTM echt geen garantie voor een goede fit of kwaliteit. De kleermaker in kwestie moet goed kunnen meten en de kwaliteit moet uiteindelijk ook goed zijn.

Maar dat wist je natuurlijk al, Charlie.