Auteur Topic: Pakken algemeen  (680190 keer gelezen)

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #675 Gepost op: 05 augustus 2011 - 22:25:58
Maar Charlie is ook een betweterig lulletje. En Henley is cool, want heeft mij ooit een zgan Attolini-jasje verpatst voor een Suit Supply-prijsje. Ben er nog steeds blij mee, merkbeleving noemen ze dat tegenwoordig, geloof ik.

Ter correctie, het jasje was ongedragen... Heb er soms nog wel eens spijt van maar de pasvorm was bij jou beter dan voor mij, dus het is je gegegund ;).

@Charlie, zelfs in het leven van een sf-er moet er soms een compromis gesloten worden. Wanneer je werkt heb je in mijn ogen minimaal 6 outfits nodig 2x zomer, 2x winter, 2x ertussenin en daarnaast nog een keer of 3 smart casual en een mooie overcoat, zomerjas en regenjas. Tenzij je de loterij wint kan je dit niet in een keer aanschaffen op de Row, dat moet zelfs jij begrjpen, toch?

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #676 Gepost op: 05 augustus 2011 - 22:30:58
merkbeleving noemen ze dat tegenwoordig, geloof ik.

Dat is het, geloven is niet nodig.

MtM is het dichst bij bespoke als veel hier ooit zullen komen en dat heeft z'n charme; eigen keuzes, individualiteit.

Als je iets RtW ziet wat naar je zin is, heeft dat ook zijn charme; een merknaampje, snel draagbaar, spontaan.

Dat gezift over mijn MtM is beter dan jouw RtW, who cares?! Hebben we nog wel een beetje plezier aan het kleden?!
Laatst bewerkt op: 05 augustus 2011 - 22:37:28 door Mediaman

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #677 Gepost op: 05 augustus 2011 - 22:36:19
@ Janus, ik heb precies hetzelfde probleem. Zijn er bepaalde merken (naast Corneliani en Isaia, hier heb ik het budget nog niet voor) waarbij de mouwen wel in te korten zijn, of waarbij deze simpelweg korter zijn?

Het merk schiet me even niet te binnen, maar Eduard Pelger heeft het iig, daar heb ik een pak van waarbij het jasje met onafgewerkte mouwen kwam. Behoorlijk saai verder, denk niet dat veel mensen op het forum ervan onder de indruk zullen zijn. Het gekke is, ik zou denken dat je bij Italiaanse merken zou moeten slagen aangezien die mannen ook veelal wat kleiner zijn, maar of dat is verkeerd gedacht of de Nederlandse winkels voeren anderen maten dan Italiaanse. Verder weet ik het ook niet, ben uit wanhoop maar voor MTM gegaan (wat niet zo'n hele grote stap meer was) hoewel ik het met MMorley eens ben dat uit een stoffenstaal kiezen als relatieve nieuweling best moeilijk is en dat wachten zuigt.
Om het nog erger te maken: ik ben ook afgeknapt op Oger MTM sinds m'n laatste pak met een broek kwam die in de taille een goeie 10cm te wijd was. Nu wil ik voor de SF bespoke gaan volgende keer dat de kleermaker in NL is. Zo zit je op €500 - €600, zo zit je richting de €1500. Tja.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #678 Gepost op: 05 augustus 2011 - 22:54:16
Die dingen gebeuren. Verzet is zinloos.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #679 Gepost op: 05 augustus 2011 - 22:55:50
Het merk schiet me even niet te binnen, maar Eduard Pelger heeft het iig, daar heb ik een pak van waarbij het jasje met onafgewerkte mouwen kwam. Behoorlijk saai verder, denk niet dat veel mensen op het forum ervan onder de indruk zullen zijn. Het gekke is, ik zou denken dat je bij Italiaanse merken zou moeten slagen aangezien die mannen ook veelal wat kleiner zijn, maar of dat is verkeerd gedacht of de Nederlandse winkels voeren anderen maten dan Italiaanse. Verder weet ik het ook niet, ben uit wanhoop maar voor MTM gegaan (wat niet zo'n hele grote stap meer was) hoewel ik het met MMorley eens ben dat uit een stoffenstaal kiezen als relatieve nieuweling best moeilijk is en dat wachten zuigt.
Om het nog erger te maken: ik ben ook afgeknapt op Oger MTM sinds m'n laatste pak met een broek kwam die in de taille een goeie 10cm te wijd was. Nu wil ik voor de SF bespoke gaan volgende keer dat de kleermaker in NL is. Zo zit je op €500 - €600, zo zit je richting de €1500. Tja.

Bespoke voor 1500, welk adres is dat?

Charlie

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #680 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:02:03
Onnodige opmerking. Charlie werkt/loopt(?) stage bij een notaris.

Bijbaan, ja. Sluit goed aan bij de studie eh.  :wink:

Maar Charlie is ook een betweterig lulletje.

Dat is juist.

Ik heb een aantal adresjes van Dantes gekregen waar ze bespoke doen voor rond dat bedrag. Kan je ze wel even PMen als je wilt...

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #681 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:05:07

Dat is juist.

Voor de goede orde, ik was het deze keer toevallig wel (min of meer) eens met je post  :wink:

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #682 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:06:46
Dat is het, geloven is niet nodig.

MtM is het dichst bij bespoke als veel hier ooit zullen komen en dat heeft z'n charme; eigen keuzes, individualiteit.

Als je iets RtW ziet wat naar je zin is, heeft dat ook zijn charme; een merknaampje, snel draagbaar, spontaan.

Dat gezift over mijn MtM is beter dan jouw RtW, who cares?! Hebben we nog wel een beetje plezier aan het kleden?!

Zure baas! Meestal weet je een beetje ironie of plagerij wel te waarderen...

Charlie

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #683 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:08:18
Voor de goede orde, ik was het deze keer toevallig wel (min of meer) eens met je post  :wink:

Hehe. Dat had ik wel begrepen, maar ik blijf een betweterige lul.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #684 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:08:31
Zeker.

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #685 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:08:52

Zure baas! Meestal weet je een beetje ironie of plagerij wel te waarderen...

Dat is dit ^ toch ook?  :wink:

De eerste regel was voor jou.

De rest was algemeen.

Hehe. Dat had ik wel begrepen, maar ik blijf een betweterige lul.

Hallelujah.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #686 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:12:11

Misschien is het richting de 2000, ik weet de prijs eigenlijk niet en ik wil 'm ook liever niet exact weten, want dan wordt ik weer chagrijnig.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #687 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:14:36
Ik weet het niet, MM. Er is iets met jou, de laatste tijd.

Zit je ergens mee? Krasje op je vieux patta's gekomen?

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #688 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:19:19
Ik weet het niet, MM. Er is iets met jou, de laatste tijd.

Zit je ergens mee? Krasje op je vieux patta's gekomen?

Zoals eerder gemeld, teveel gelul hier.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #689 Gepost op: 05 augustus 2011 - 23:29:28
Niet om het een of ander maar lees alsjeblieft je eigen posts eens terug....