Auteur Topic: Pakken algemeen  (680177 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #630 Gepost op: 30 juli 2011 - 11:13:02
Ik wilde mijn post nog editten, want ik wilde er inderdaad aan toevoegen dat ik aannam dat Velponi hierop doelde. Verbinding was even weg. ;-)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #631 Gepost op: 30 juli 2011 - 11:13:31
Caruso MTM komt al heel snel in zicht. Dat sla ik zelf hoger aan dan Vanità. En dan bij een goeie winkel, zoals Frans Boone of Pauw (ik neem aan dat je actieradius niet beperkt is tot Den Haag).

Ik bedoelde echt niet meteen bespoke aan te raden, luitjes.

edit: en ik wil ook niet iedereen meteen handwerk aanpraten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #632 Gepost op: 30 juli 2011 - 11:18:59
doe jij voor veul minder! zowel dame(-tje) als heer toch?  :mrgreen:

Ik kan nog geen knoop aannaaien...

Bacchus: MTM is niet per se beter dan RTW. Ik zou zeker eerst ook wat merken RTW passen.

Baccchus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #633 Gepost op: 30 juli 2011 - 11:19:41
Interessant! Ik ga eens goed nadenken na jullie suggesties.
Wat ook meespeelt is dat ik 20 ben en volop geniet van een vrijgezel leven ;)
Dus een pak van 1000/1500 vind ik prima om nu uit te geven, maar duurder dan dat vind ik risky, gezien het feit dat het goddelijke lichaam dat ik nu heb niet voor eeuwig is. Althans ik ga er vanuit dat een bespoke pak langer meegaat dan mijn lichaam ;)
"Fashions Fade, Style is Eternal" - Yves Saint Laurent

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #634 Gepost op: 30 juli 2011 - 11:30:04
Luister naar Carwo, zeg ik. Doe ik zelf veel te weinig.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #635 Gepost op: 30 juli 2011 - 12:21:27
:)

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Pakken algemeen
Reactie #636 Gepost op: 30 juli 2011 - 14:47:12
Vind ik niet, ik denk dat MTM op een goed niveau een onmismare stap is in je persoonlijke sartoriale evolutie. Je maakt hoe dan ook keuzes die je later misschien niet zou maken. Mijns inziens zonde als je dit doet bij bespoke.
Precies, misschien moet je eerst eens experimenteren met een goedkoop maatpak van Suitsupply. Daarna een stapje hoger richting Vanita. En als je dan nog door wil groeien kun je altijd nog naar bespoke toe.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #637 Gepost op: 30 juli 2011 - 16:09:55
Interessant! Ik ga eens goed nadenken na jullie suggesties.
Wat ook meespeelt is dat ik 20 ben en volop geniet van een vrijgezel leven ;)
Dus een pak van 1000/1500 vind ik prima om nu uit te geven, maar duurder dan dat vind ik risky, gezien het feit dat het goddelijke lichaam dat ik nu heb niet voor eeuwig is. Althans ik ga er vanuit dat een bespoke pak langer meegaat dan mijn lichaam ;)

Bespoke is voor +\- 1500 zeker mogelijk. Einde September komt de kleermaker weer uit Italië aan. Dan heb je einde jaar je eerste bespoke pak in de kast hangen.
Respect the beard

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #638 Gepost op: 30 juli 2011 - 16:28:07
Kijk eens naar high end rtw van bv. Caruso. Je krijgt gewoon meer kwaliteit voor het zelfde geld. Ik snap de voorliefde voor MTM op dit forum sowieso niet. Tenzij iedereen hier een onmogelijk lichaam heeft..
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #639 Gepost op: 30 juli 2011 - 18:30:59
Een andere betaalbare optie is Brioni in de Via Barberini in Rome.
Daar liet John Kennedy al zijn pakken maken. Ouderwetse Italiaanse zaak met prijzen onder de 3.000 euro.

Hoe kan het dat een maatpak bij Brioni goedkoper (of in ieder geval niet veel duurder) is dan een RTW-pak?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #640 Gepost op: 30 juli 2011 - 19:17:45
Hoe kan het dat een maatpak bij Brioni goedkoper (of in ieder geval niet veel duurder) is dan een RTW-pak?

Ben niet helemaal zeker van mijn zaak maar ik geloof dat je Brioni RTW tussen 2500 en 3000 hebt hangen. Als je dan van die laagste prijs uitgaat en er een 10% maatwerk marge bovenop telt zou je het als vanaf-prijs moeten redden.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #641 Gepost op: 30 juli 2011 - 19:19:10
Heb hier een aantal Brioni winkels bezocht maar vond het allemaal niet zo bijzonder.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Pakken algemeen
Reactie #642 Gepost op: 30 juli 2011 - 19:25:59
Heb hier een aantal Brioni winkels bezocht maar vond het allemaal niet zo bijzonder.
Brioni vind ik wel erg mooi. Maar je moet even de moeite nemen om een mtm pak te bestellen denk ik. De modellen in de winkels zijn vaak ouwelijk. Maar Brioni is gewoon perfect afgewerkt. Heel zakelijk, minder casual dan de Napolitaanse merken.

Brioni bespoke is ook mogelijk, alleen NIET in Rome op de Via Barberini. Maar in Milaan.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #643 Gepost op: 30 juli 2011 - 19:26:54

Ik geloof dat die winkel  in Milaan die John Brown bedoelt een ambachtelijke vorm levert die niet zomaar in de winkels hangt, waar heb ik dat nou ook alweer gelezen(?)
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Pakken algemeen
Reactie #644 Gepost op: 30 juli 2011 - 19:32:43
Ik geloof dat die winkel  in Milaan die John Brown bedoelt een ambachtelijke vorm levert die niet zomaar in de winkels hangt, waar heb ik dat nou ook alweer gelezen(?)
John Brown heeft het over de Via Barberini in Rome, en hoewel het merk Brioni daar begonnen is. Leveren ze er geen bespoke meer... Dat is allemaal verplaatst naar Milaan. Brioni bespoke heeft ook een andere look dan de RTW en MTM modellen. Bespoke Briono ziet er uit als een 'softe' variant van het typische Brioni V silhouet. Minder gestructureerd, met een natuurlijke schouder. Erg mooi.