Auteur Topic: Pakken algemeen  (680152 keer gelezen)

stielo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2430 Gepost op: 19 februari 2019 - 21:01:30
Inclusief basis, maar mooie stoffen, dus voor 1250 ben je klaar
zijn ze binnenkort weer in nl dan?

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2431 Gepost op: 19 februari 2019 - 21:02:42
Laatste weekend maart. Dan bestellen is voor mid zomer klaar... komen nog een keer of drie..
Respect the beard

Remcoh75

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2432 Gepost op: 19 februari 2019 - 23:11:39
Mid zomer is iets te laat voor mij helaas

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2433 Gepost op: 20 februari 2019 - 08:18:40
Vlieg je er ff naar toe
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2434 Gepost op: 20 februari 2019 - 08:26:12
Mid zomer is iets te laat voor mij helaas

Dan zou ik lekker voor Suit Supply gaan, pakken vanaf 599, full canvas: https://eu.suitsupply.com/en/content-page-tailoring-made-to-measure.html.. 6 weken levertijd.. Bespoke binnen 6 weken is niet te doen, of je moet inderdaad een weekje naar Napels, dan gaat het lukken :)
Respect the beard

Dieci Campi

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2435 Gepost op: 11 maart 2019 - 23:06:36
Heren,

Na iets meer dan tien jaar toch weer even voor advies langskomen, hoewel ik mijn oude account niet meer aan de praat krijg. De afgelopen 10 jaar heb ik 3 pakken aangeschaft, twee MTM bij Oger en een maatpak in Hong Kong. De laatste tijd draag ik minder pakken. Daar wil ik nu verandering in brengen.

Het gaat om een of twee pakken die ik voornamelijk doordeweeks zal dragen wanneer ik aan het werk ben. Omdat ik relatief lang en smal ben heb ik weinig succes met het passen van confectiepakken. Het lijkt er op dat ik de keus heb tussen MTM (Munro via Oger of SuitSupply, Society Shop?) of misschien bespoke. Verder dan dat vind ik het lastig de verschillende opties te vergelijken.

Verder nog; qua smaak hou ik van kwaliteit en vakmanschap, maar hoef ik geen fratsen. Ik draag liever C&J dan Santoni. Voor mijn budget van EUR 1.5-2k koop ik het liefst twee pakken, maar misschien ben ik over te halen voor bespoke.

Ik ben erg benieuwd.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2436 Gepost op: 11 maart 2019 - 23:11:15

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2437 Gepost op: 11 maart 2019 - 23:26:54
Waarnaar?

Naar tochtige hotelkamers, je kunt hem nog behoeden.

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2438 Gepost op: 12 maart 2019 - 06:48:58
Heren,

Na iets meer dan tien jaar toch weer even voor advies langskomen, hoewel ik mijn oude account niet meer aan de praat krijg. De afgelopen 10 jaar heb ik 3 pakken aangeschaft, twee MTM bij Oger en een maatpak in Hong Kong. De laatste tijd draag ik minder pakken. Daar wil ik nu verandering in brengen.

Het gaat om een of twee pakken die ik voornamelijk doordeweeks zal dragen wanneer ik aan het werk ben. Omdat ik relatief lang en smal ben heb ik weinig succes met het passen van confectiepakken. Het lijkt er op dat ik de keus heb tussen MTM (Munro via Oger of SuitSupply, Society Shop?) of misschien bespoke. Verder dan dat vind ik het lastig de verschillende opties te vergelijken.

Verder nog; qua smaak hou ik van kwaliteit en vakmanschap, maar hoef ik geen fratsen. Ik draag liever C&J dan Santoni. Voor mijn budget van EUR 1.5-2k koop ik het liefst twee pakken, maar misschien ben ik over te halen voor bespoke.

Ik ben erg benieuwd.

Je geeft alle antwoorden zelf al...

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2439 Gepost op: 12 maart 2019 - 08:14:10

Ik ben erg benieuwd.

Voor 1.5k - 2k kan je goed terecht bij Oger en SuSu, denk dat je dan zelfs full canvas kan scoren, je kan ook Vanita of New Tailor eens proberen, maar gezien zij alles in Engeland laten produceren, zullen hun Full Canvas pakken misschien iets duurder uitvallen, maar goed, ik denk dat je de pakken van NT en Vanita kan vergelijken met de handmade's van Munro en das ook een stukkie duurder...

Beste bang blijft toch bespoke, maar dan moet je wel uitgaan van meer tijd en inderdaad iets hoger budget @ 2 pakken = 2500 euro, maar goed, we kunnen niet in je portemonnee kijken.. MTM is lekker makkelijk, stapt winkel binnen, inmeten en 6 weekjes later klaar, maar een pak van 750 euro, kopen ze in voor 300, 350, dus dan lever je in op kwaliteit....

Ik heb beide, mijn laatste MTM projectje van La Vera, maar ik toch liever bespoke... Heb begin vorige jaar redelijk uitgebreid onderzoek gedaan en in mijn geval was bespoke beste optie, maar ik had dan ook specifieke wensen :)

Respect the beard

Dieci Campi

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2440 Gepost op: 12 maart 2019 - 08:39:43
Waarnaar?

Naar jullie advies, specifieker of ik belangrijke aanbieders mis en informatie die me kan helpen een keuze te maken tussen de verschillende aanbieders.

Destijds was ik meer te spreken over de fit van mijn HK pak dan over die van Oger. Daarbij kan ik best wat advies en/of sturing gebruiken in de te maken keuzes. Ik vind het makkelijker te zien dat iets uit de toon valt dan dat ik nu op papier kan uittekenen wat ik in een pak zoek. In HK ging dat goed, maar het vertrouwen in de kleermaker speelt zeker een rol.

Ik kan natuurlijk 1.5k(?) stuk slaan in een tochtige hotelkamer maar ik zoek iets meer vertrouwen in het proces voor ik die stap neem.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Pakken algemeen
Reactie #2441 Gepost op: 12 maart 2019 - 08:56:18
Naar jullie advies, specifieker of ik belangrijke aanbieders mis en informatie die me kan helpen een keuze te maken tussen de verschillende aanbieders.

Destijds was ik meer te spreken over de fit van mijn HK pak dan over die van Oger. Daarbij kan ik best wat advies en/of sturing gebruiken in de te maken keuzes. Ik vind het makkelijker te zien dat iets uit de toon valt dan dat ik nu op papier kan uittekenen wat ik in een pak zoek. In HK ging dat goed, maar het vertrouwen in de kleermaker speelt zeker een rol.

Ik kan natuurlijk 1.5k(?) stuk slaan in een tochtige hotelkamer maar ik zoek iets meer vertrouwen in het proces voor ik die stap neem.
Dat vertrouwen komt niet door die tochtige hotelkamer.

Dat vertrouwen komt wanneer je weet waar je naar op zoek bent en of de kleermaker dus maakt wat jij wil.

In principe kan een kleermaker alle stijlen maken, maar het één doet hij/zij beter dan het ander.

Ps. Beetje vervelende opmerkingen over onze sf-kleermakers, ze leveren mooi werk voor een hele nette prijs. Plus zonder hen was bespoke in Nederland niet te krijgen voor 1,2k

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2442 Gepost op: 12 maart 2019 - 09:23:04
Dat vertrouwen komt niet door die tochtige hotelkamer.

Dat vertrouwen komt wanneer je weet waar je naar op zoek bent en of de kleermaker dus maakt wat jij wil.

In principe kan een kleermaker alle stijlen maken, maar het één doet hij/zij beter dan het ander.

Ps. Beetje vervelende opmerkingen over onze sf-kleermakers, ze leveren mooi werk voor een hele nette prijs. Plus zonder hen was bespoke in Nederland niet te krijgen voor 1,2k

Eens, überhaupt bespoke voor dat geld is bijna niet meer te krijgen, of je moet echt naar Italië zelf, en dan wens ik je succes met het vinden :)

Destijds heeft T4Phage ons enorm geholpen met het vinden van, en Gianni is al 8 - 9 jaar vaste gast in Nederland, bewezen zeer betrouwbaar - das niet makkelijk te vinden. ik prefereer een hotelkamer toch echt boven een suit supply winkel met gelikte verkopers - maar goed ieder zijn ding.

ik denk ergens in 2014 heeft T4phage ook Paone naar Nederland gehaald, top, dus dat was een ideale combi, maar helaas was er te weinig animo, gezien ze iets duurder waren, vandaar nu ook La Montagne, om ook een lichte Napolotaanse stijl aan te bieden hier in NL, met vergelijkbare prijzen als Gianni... nu heb je dus keuze uit twee tailors, twee stijlen, Gianni al jaren 100% betrouwbaar en Milena is zich nu aan het bewijzen, maar tot nu toe komt ze afspraken na.

Zoek je een stukje duurzaamheid, kies 1 van de 2, voor 1250 koop je een pak dat echt jaren meegaat. Zoek je snel en ben je niet al te kritisch, dan inderdaad SuSu, Oger, Vanita, New Tailor... eigenlijk alles wat of NT of Munro verkoopt.... of even bij Jacob binnen lopen, hij werkt meet een Italiaans huis, "instap", full canvas, maar verder niet te veel poespas en handwerk, maar weet niet waar dat begint qua prijs...

Je kan ook altijd even kennis maken met de bespoke tailors, zonder verplichtingen... kan je kijken of de hotelkamers echt zo tochtig zijn..

Respect the beard

Dieci Campi

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2443 Gepost op: 12 maart 2019 - 09:43:49
Voor 1.5k - 2k kan je goed terecht bij Oger en SuSu, denk dat je dan zelfs full canvas kan scoren, je kan ook Vanita of New Tailor eens proberen, maar gezien zij alles in Engeland laten produceren, zullen hun Full Canvas pakken misschien iets duurder uitvallen, maar goed, ik denk dat je de pakken van NT en Vanita kan vergelijken met de handmade's van Munro en das ook een stukkie duurder...

Beste bang blijft toch bespoke, maar dan moet je wel uitgaan van meer tijd en inderdaad iets hoger budget @ 2 pakken = 2500 euro, maar goed, we kunnen niet in je portemonnee kijken.. MTM is lekker makkelijk, stapt winkel binnen, inmeten en 6 weekjes later klaar, maar een pak van 750 euro, kopen ze in voor 300, 350, dus dan lever je in op kwaliteit....

Ik heb beide, mijn laatste MTM projectje van La Vera, maar ik toch liever bespoke... Heb begin vorige jaar redelijk uitgebreid onderzoek gedaan en in mijn geval was bespoke beste optie, maar ik had dan ook specifieke wensen :)

Dank voor de input en vergelijking! Vanita had ik nog niet in het vizier dus daar kijk ik ook naar. Lijkt er op het eerste gezicht wel op dat het prijsverschil met de eerder genoemde la montagna relatief beperkt lijkt.

Heb je in je vergelijking ook nog opvallende verschillen in service opgemerkt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2444 Gepost op: 12 maart 2019 - 10:21:53
Dank voor de input en vergelijking! Vanita had ik nog niet in het vizier dus daar kijk ik ook naar. Lijkt er op het eerste gezicht wel op dat het prijsverschil met de eerder genoemde la montagna relatief beperkt lijkt.

Heb je in je vergelijking ook nog opvallende verschillen in service opgemerkt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pauw: top winkel, fijne service, mooie producten, twee jaar geleden een La Vera jasje laten maken, maar 2.6k en denk pak rond 3k, dus dat valt af. Ze voeren misschien ook Caruso, maar ik ben bang dat je dan ook rond de 2k uitkomt, per pak. Overigens perfect ingemeten!
Jacob: wederom fijne winkel, absoluut top service, helaas voeren ze niet meer de producten uit Bari, maar hij heeft nu wel een ander klein Italiaans huisje, maar ik zou echt geen idee hebben wat de vanaf prijs zal zijn. Bart, eigenaar, meet fantastisch in en absoluut een top goosert.
Oger: RUK, maar voert wel Munro, en prijs is goed, al vind ik persoonlijk kwaliteit wat minder... Heb een jasje, handmade uit china, maar voering kwam snel door de stof heen en knopen lieten snel los... maar ze zullen ook niet stil hebben gezeten, dus misschien inmiddels een stuk beter...
SuSu: Geen ervaring
Vanita: geen ervaring
New Tailor: Leuke winkel, alleen geen fan van het model, heb er ooit een jasje laten maken, gekozen voor de Italiaanse schouder -- geen succes... kwaliteit top.

Bespoke heb ik ervaring met beide: top services, fijne mensen, betrouwbaar, persoonlijk en mocht je ooit in Italië zijn, dan nodigen ze je graag uit in hun shop, en ook voor het eten, beide overigens :) ... Ook als je ooit eens iets wil laten aanpassen, kan dat altijd, ook achteraf, das het mooie van bespoke.

1250 bespoke, incl stof, handgemaakt, eigen patroon, top service... alleen wel hotelkamer en wat meer tijd kwijt... 

Respect the beard