Auteur Topic: Pakken algemeen  (680156 keer gelezen)

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2385 Gepost op: 16 februari 2019 - 21:39:12
Voor dat geld maakt het qua kwaliteit weing uit welk merk je koopt als je het mij vraagt (allemaal ruk). Verreweg het belangrijkste is dan dat het goed zit en dat het wol is (of iig geen synthetische meuk). 10x beter een goedkoop pak dat goed zit dan een veel duurder pak dat beter in elkaar steekt maar totaal niet past. Optie van Mickey doen  :thumbsup:
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2386 Gepost op: 16 februari 2019 - 21:52:16
maar waarvan je weet dat je liever niet een mooi pak aandoet (21-diners, formele studentenfeesten etc).

Flink knorrig om daar een C&A voor te kopen zeg.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2387 Gepost op: 16 februari 2019 - 21:53:35
Optie van Mickey doen  :thumbsup:

Op een zomerse bruiloft kan je eigenlijk niet zonder loafers. Heb je die al Ikke?

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Pakken algemeen
Reactie #2388 Gepost op: 16 februari 2019 - 22:26:01
Dat gaat sws de Meermin kant op O:-)

arch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2389 Gepost op: 16 februari 2019 - 22:30:53
Flink knorrig om daar een C&A voor te kopen zeg.

Stufi is ook niet meer wat het is geweest.

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2390 Gepost op: 16 februari 2019 - 22:35:41
Voor dat geld maakt het qua kwaliteit weing uit welk merk je koopt als je het mij vraagt (allemaal ruk). Verreweg het belangrijkste is dan dat het goed zit en dat het wol is (of iig geen synthetische meuk). 10x beter een goedkoop pak dat goed zit dan een veel duurder pak dat beter in elkaar steekt maar totaal niet past. Optie van Mickey doen  :thumbsup:
Ik heb met Mickey overlegd maar zijn pak gaat mij helaas niet passen. Dus ik ga weer verder met mijn zoektocht.

Op een zomerse bruiloft kan je eigenlijk niet zonder loafers. Heb je die al Ikke?
Ik heb even via google afbeeldingen gekeken maar nee die heb ik niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook geen mooie schoenen vindt.. Dit hoort er wel bij? Standaard nette schoenen vind ik mooier staan.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Pakken algemeen
Reactie #2391 Gepost op: 16 februari 2019 - 23:42:59
Misschien is het handig om bij het begin te beginnen.

Weet je hoe een pak hoort te passen?
Ken je de 'lingo' van het pak, de soorten revers, de verschillende details etc.

Zo niet, handig om dat eerst te leren.
Anders koop je straks een pak wat niet goed past.

Dressing the man van Alan flusser helpt hierbij.
Kost wat, maar gaat je een hoop besparen aan miskopen.

Succes!

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2392 Gepost op: 17 februari 2019 - 00:36:03
Misschien is het handig om bij het begin te beginnen.

Weet je hoe een pak hoort te passen?
Ken je de 'lingo' van het pak, de soorten revers, de verschillende details etc.

Zo niet, handig om dat eerst te leren.
Anders koop je straks een pak wat niet goed past.

Dressing the man van Alan flusser helpt hierbij.
Kost wat, maar gaat je een hoop besparen aan miskopen.

Succes!
:thumbsup:
Zoals gemerkt wist ik vrij weinig over dit alles. Maar ik heb het boek nu, ik ga het eens doorlezen. 321 pagina's is meer dan ik verwachtte. Ik ben benieuwd.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2393 Gepost op: 17 februari 2019 - 00:47:39
Dit is de meest onzinnige discussie sinds een hele hele heeeeeleeeee lange tijd.

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2394 Gepost op: 17 februari 2019 - 01:05:36
Dit is de meest onzinnige discussie sinds een hele hele heeeeeleeeee lange tijd.
Nou sorry meneertje dat ik niet jullie kennis en budget heb en dat ik iets van stijl probeer te creëren met het budget dat ik heb...

Ik merk bij sommige van jullie dat mensen met een kleine beurs niet echt welkom zijn op dit forum. Dit is allemaal nieuw voor mij en ik ging er vanuit dat Hugo Boss en Tommy Hilfiger een prima starters merk zou zijn, maar dat is blijkbaar niet. Enige andere alternatief wat ik te horen krijg is suitsupplly. Op de vraag wat dan betere merken zijn, welke ik al meerdere keren gevraagd heb, krijg ik telkens geen reactie. Ik doe mijn best hier, maar blijkbaar wordt dat niet door iedereen gewaardeerd.
En ja ik begrijp dat, zoals al eerder genoemd is, dat het meer gaat om de pasvorm dan het merk alleen. Maar met een beter merk heb je een betere basis. En dan vanuit die basis een pak zoeken wat goed past.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2395 Gepost op: 17 februari 2019 - 02:00:25
Beste Ikke,

Je geeft aan student te zijn, dus een rudimentaire intelligentie, of simpelweg doorsnee gezond boerenverstand, mag aanwezig verondersteld worden. Je wilt een tweedehands pak en dat wil je daarna laten vermaken. Met een budget van eur 100.

Dat kan niet. Een broek laten innemen kost al gauw 10-15 piek. En jij wilt schouders en dijbenen laten aanpassen. Na aankoop van een pak. Dat is een jasje čn een broek. Dat kan gewoon niet voor dat geld. En dat heeft nergens iets mee te maken.

Edit: typo
Laatst bewerkt op: 17 februari 2019 - 02:02:56 door Linger

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2396 Gepost op: 17 februari 2019 - 08:02:56
Budget toch echt verhogen.
Jammer dat B83 niet meer op het forum zit, die had je ongetwijfeld kunnen helpen.

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2397 Gepost op: 17 februari 2019 - 08:16:04
En het advies volgen. Ga voor een 2e hands suitsupply, beter vind je niet. En ophouden met “betere merken” dan TH en HB te vragen.
Je hebt E100,- . Lees je ondertussen een beetje in en wanneer je budget wat hoger is weet je wat nog meer te kopen.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2398 Gepost op: 17 februari 2019 - 08:18:46
En het advies volgen. Ga voor een 2e hands suitsupply, beter vind je niet. En ophouden met “betere merken” dan TH en HB te vragen.
Je hebt E100,- . Lees je ondertussen een beetje in en wanneer je budget wat hoger is weet je wat nog meer te kopen.

Dit.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2399 Gepost op: 17 februari 2019 - 08:32:36
100 euro. Voor een pak. Dat gaat 'm eenvoudigweg niet worden. Waar geef je je geld nu veelal aan uit?