Auteur Topic: Pakken algemeen  (680139 keer gelezen)

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2460 Gepost op: 17 maart 2019 - 20:01:57
Overigens heb ik in dit topic erg het gevoel dat ik niet echt welkom ben. Veel commentaar vind ik erg onaardig op enkele hulpvolle gebruikers na. Ik doe mijn best met inlezen en informatie vergaren en probeer te roeien met de riemen die ik heb. Maar ik heb erg het idee dat de aanwezigheid niet wordt gewaardeerd wanneer je niet in dezelfde luxueuze levensstijl begeeft of iig niet dat budget hebt. Ik had verwacht dat, ondanks dat ik het budget niet heb, mijn interesse in dit onderwerp gewaardeerd zou worden. Vandaar ook dat ik niet meer gereageerd had. En ik vermoed na het commentaar dat ik nu geef dat ik nog erger ga terug krijgen en dat dit wellicht (een van) mijn laatste berichten hier zal zijn.

Dan heb je wel een plaat voor je hasses zeg, meerdere mensen hebben hun input gegeven, sommigen hebben je zelfs koopjes aangeboden, ik zou niet weten wat je meer van iedereen kan verwachten op dit forum. Ik had persoonlijk eerder een bedankje verwacht voor het meedenken van velen hier.

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2461 Gepost op: 17 maart 2019 - 20:43:41
Niet meer, wel Rosada.
Ik ga daar kijken, dankjewel. Er was ook een online outlet (http://eu.suitsupply.com/nl_NL/outlet) waar ook de code FIRSTACCESS bij hoorde. Maar die bestaat dus blijkbaar niet meer

Dan heb je wel een plaat voor je hasses zeg, meerdere mensen hebben hun input gegeven, sommigen hebben je zelfs koopjes aangeboden, ik zou niet weten wat je meer van iedereen kan verwachten op dit forum. Ik had persoonlijk eerder een bedankje verwacht voor het meedenken van velen hier.
Je hebt duidelijk niet gelezen? Ik benoem die en bedank die mensen ook. Ik begrijp je reactie niet, het sluit eerder aan op mijn mening hoe er gereageerd wordt door sommige.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2462 Gepost op: 17 maart 2019 - 21:59:29
Niet meer, wel Rosada.

Ah, sorry. Niet gecheckt.

Heerst

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2463 Gepost op: 17 maart 2019 - 23:59:30
Ik ga daar kijken, dankjewel. Er was ook een online outlet (http://eu.suitsupply.com/nl_NL/outlet) waar ook de code FIRSTACCESS bij hoorde. Maar die bestaat dus blijkbaar niet meer

De online outlet is een paar keer per jaar voor een korte periode open. Je wordt daarover geïnformeerd via de nieuwsbrief of de Suitsupply-draad hier op SF.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Pakken algemeen
Reactie #2464 Gepost op: 18 maart 2019 - 07:53:35
Ik snap je gevoel Ikke. Laat je niet op je kop zitten.

Het is vooral even wennen, elk forum heeft zo zijn eigen 'cultuur' wanneer je die kent begrijp je hoe het zit en hoe we het bedoelen.

We zijn hier gewend dat iedereen weet dat susu de beste p/k verhouding heeft:) er is op dat gebied geen betere.

Verder beetje dikke huid creeren en dan komt het helemaal goed.

Oja, en dan lekker sparen en een dik pak kopen;)

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2465 Gepost op: 18 maart 2019 - 08:01:44
De online outlet is er maar een enkele keer per jaar en wordt binnen een paar uur leeggeroofd. Op een paar interessante koopjes na zijn het vooral winkeldochters.

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2466 Gepost op: 18 maart 2019 - 15:44:09
Ik snap je gevoel Ikke. Laat je niet op je kop zitten.

Het is vooral even wennen, elk forum heeft zo zijn eigen 'cultuur' wanneer je die kent begrijp je hoe het zit en hoe we het bedoelen.

We zijn hier gewend dat iedereen weet dat susu de beste p/k verhouding heeft:) er is op dat gebied geen betere.

Verder beetje dikke huid creeren en dan komt het helemaal goed.

Oja, en dan lekker sparen en een dik pak kopen;)
Dankjewel.

Wat zijn allemaal de verschillen tussen een kwartmaat en normale maat? Want 25 is een kwartmaat (halve maat?) van 50 toch?
Dit is wat ik online lees:

"Kwartmaten
Deze kledingmaten zijn bedoeld voor de wat forsere en kleinere man. De broek is aan de voorkant verlaagd en aan de achterkant is het been afgeslankt. De mouwen van kledingstukken met kwartmaten zijn iets korter en de rug van een colbert is minder lang.
"

en

"In pakken zijn er naast reguliere maten ook kwartmaten (kort) en lengtematen (lang). Een kwartmaat is bedoeld voor de man met een buikje en kortere benen. Lengtematen zijn speciaal voor de langere slanke man. "

En deze maten:
MaatUSBorstTailleLengte
50M/L101-10497-100175-189
25M/L102-105101-104164-174

Maar in mijn geval gaat het dus niet om een buikje, en een pak voor lengte tot 174 klopt ook niet met mijn 180. De lengte van de broek moest zelfs 5cm korter worden. En de taille zat best prima en hoefde niet of maar minimaal ingenomen te worden (smaller dus).
Maat 50 was goed voor mijn schouders maar het jasje was dan wat lang. En gezien de taille bij 25 redelijk prima was, betekent dat dan dat er een grotere drop in zat? (Ik ben vergeten naar het etiket in het jasje te kijken) Het was wel een slimfit meen ik.

Het was een model van vorig jaar, ik kan hem zo snel ook niet op de site vinden. Ik heb wel het nummer gekregen (P 5445)

Heerst

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2467 Gepost op: 18 maart 2019 - 17:47:09
Dankjewel.
De lengte van de broek moest zelfs 5cm korter worden. En de taille zat best prima en hoefde niet of maar minimaal ingenomen te worden (smaller dus).

De broeken vallen wat langer uit zodat ze ingekort kunnen worden. Dat is immers makkelijker dan een te korte broek verlengen. Ik draag met mijn 1,83m maat 50 en laat SuSu broeken altijd inkorten. Raar dat je een kwartmaat nodig hebt als je 1,80m lang bent. Een jasje moet over je kont vallen en niet, zoals tegenwoordig de mode is, tot net over je riem. Wees niet bang voor wat lengte in het jasje.

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2468 Gepost op: 18 maart 2019 - 17:48:07
Het beste is om wat eerder dan je van plan was naar die susu outlet te gaan. Je zoekt tot je een pak vind wat je lekker zit. Heb je meteen een leuk dagje uit!

Elementary

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2469 Gepost op: 18 maart 2019 - 20:05:35
Inderdaad gewoon naar de outlet, en laat je adviseren en veel passen, zodat je een pak kiest wat voor jezelf ook lekker zit (bij Suitsupply willen ze het soms iets te strak allemaal, maar zo strak / kort als de sales guys hoeft het echt niet).
Maar laat je niet overhalen tot een pak met een spannend patroontje omdat die net even wat goedkoper is / meer korting.
Gewoon voor simpel donkerblauw (navy), antraciet, etc gaan.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2470 Gepost op: 18 maart 2019 - 20:23:03
Wil je nog weten welke sauzen die snackbar daar heeft?
Waar je het goedkoopst kan parkeren?

Laat maar even weten naar welke informatie je nog opzoek bent, dan kan je maximaal voorbereid op pad!

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2471 Gepost op: 18 maart 2019 - 22:02:34
 :mrgreen:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2472 Gepost op: 18 maart 2019 - 22:46:08
Luister, Ikke.

Dat je je niet welkom voelt is niet leuk en ook niet de bedoeling. Het is hier ook echt niet rot bedoeld allemaal, maar we hebben toch ook een beetje onze 'natuurlijke selectie'. En om eerlijk te zijn, je vraagt ook best veel wel, eigenlijk. En niks mis met een klein budget, maar je kan er gewoon zo ontzettend weinig mee, terwijl je wel een specifiek wensenpakket hebt. Beetje dubbeltje eerste rang. Mensen worden dan cynisch.

Neem de adviezen ter harte, Susu outlet of budget aanpassen, andere opties zijn er gewoon niet. En wat voor jou misschien andere opties zijn, zijn het voor ons gewoon niet. Die opties voldoen niet aan de ondergrens van onze criteria, dus krijg je hier gewoon niet de antwoorden die je misschien eigenlijk wil krijgen.

Tot slot, wees welkom, neem je tijd en koop iets waar je misschien iets meer moeite voor moet doen.

Good luck!

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Pakken algemeen
Reactie #2473 Gepost op: 19 maart 2019 - 00:40:17
+1

Zo werkt het. Ik heb ook gekloot met Duitse Makropakken en andere ongein. Je kan beter in een keer susu, kopen dan aanmodderen. Of neem ff een bijbaantje erbij (van die flexibele), leen net wat meer voor 2 maanden en je hebt een mooi budget. Dat betaalt zich terug.

En ga vooral naar outlets. Het is saai als je alles al weet van te voren. Een beetje avontuur houdt je jong.

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2474 Gepost op: 19 maart 2019 - 05:48:02
Exact zo als hier boven word gezegd. Mocht de Susu outlet nog te duur zijn met de vermaak kosten, dan weet je de maatvoering en kan je effectiever MP af strunen.