Auteur Topic: Pakken algemeen  (680159 keer gelezen)

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2355 Gepost op: 01 februari 2019 - 10:32:36

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2356 Gepost op: 15 februari 2019 - 01:44:50
Via wat Google werk kwam ik uit op dit forum. Ik heb een vraag over het aanschaffen van een pak. Ik heb in het verleden een keer een pak gekocht bij de C&A en dat was oké. Zeker voor het geld als ik prijzen van goede pakken voorbij zie komen. Maar ik wil een iets beter pak, maar... Ik ben een student en heb nagenoeg geen budget ervoor. Nu zat ik te denken om een tweedehands pak te kopen, bijvoorbeeld een vrijwel niet gedragen Hugo Boss, in mijn maat uiteraard (48 waarschijnlijk) en deze dan laten aanpassen naar mijn lichaam (heet dat dan ook MTM?)

Kan dit? Is dit slim? Wat zou de prijs hiervan kunnen zijn als de algemene maat wel ongeveer klopt maar je het wat beter aansluitend wilt hebben op je lichaam (Ik heb brede schouders vergeleken met mijn taille door krachtsport)

Dit is waarschijnlijk echt not-done in jullie ogen maar met vrijwel geen budget moet je creatief gaan denken. Ik heb binnenkort een bruiloft en ik wil wel leuk gekleed gaan zonder daar een lening voor te hoeven afsluiten.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2357 Gepost op: 15 februari 2019 - 07:14:52
Boss links laten liggen, Suitsupply is betere p/k. Ook tweedehands wel te krijgen.

Een pak uit het rek (rtw) laten aanpassen maakt het geen mtm (Made to Measure) maar kun je prima doen. Innemen kost een paar tientjes.

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2358 Gepost op: 15 februari 2019 - 08:16:16
Het loont soms ook om even een SuitSupply-outlet binnen te stappen (Rosada/Batavia), daar kun je het pak ook meteen laten innemen.

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2359 Gepost op: 15 februari 2019 - 09:02:16
Oké top, bedankt voor de snelle reactie. Ik ga eens kijken voor suitsupply. Wat zijn eventueel nog merken met rtw pakken waar ik naar kan kijken tweedehands?
En weten jullie toevallig een goed bedrijf wat (goedkoop) kan innemen in regio Eindhoven of Nistelrode (of alles wat er tussenin zit)

En ik heb het pak nodig voor in de zomer. Klopt het dan dat ik een pak van wol het beste kan overslaan?
Laatst bewerkt op: 15 februari 2019 - 09:14:49 door Ikke

joostUSA

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2360 Gepost op: 15 februari 2019 - 09:13:42
Gewoon 2e hands gaan kijken, genoeg mensen die een pak 1 keer dragen en te koop zetten. Zeker binnen jou budget

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2361 Gepost op: 15 februari 2019 - 09:15:39
Zit er precies tussenin: toen ik in Veghel woonde bracht ik alles naar de Toverschaar daar.

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2362 Gepost op: 15 februari 2019 - 09:46:58
Dankjewel voor de snelle reacties!

Gewoon 2e hands gaan kijken, genoeg mensen die een pak 1 keer dragen en te koop zetten. Zeker binnen jou budget
Dat was inderdaad de gedachtegang die ik had. Als ik een x-bedrag wil uitgeven doe ik dat liever aan een beter vrijwel niet gedragen pak tweedehands wat van betere kwaliteit is dan nieuw en matige kwaliteit en pasvorm. Ik heb geen problemen met tweedehands.

Zit er precies tussenin: toen ik in Veghel woonde bracht ik alles naar de Toverschaar daar.
Kijk dat is ideaal.

Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een pak wat ik wil dragen eind juli? Ik zie veel pakken met wol erin, kan ik deze beter overslaan? Ik heb het altijd snel warm.
En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Ik ben ongeveer 1.80 en niet dik. Wel redelijk gespierd (schouders en bovenbenen zullen waarschijnlijk het grootste "probleem" zijn met standaard maten. Kleding wordt snel een losse tent rond de taille)

En tot slot, ik weet niets van goede merken voor pakken. Wat zijn goede merken die (rtw) pakken leveren?

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2363 Gepost op: 15 februari 2019 - 09:50:25
Een pak van suit supply kost je 3,5 snip nieuw geloof ik. Dat moet je eind Juni bij elkaar kunnen sparen toch?

En ja je wilt wol. Is niet per se warm.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Pan Am

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2364 Gepost op: 15 februari 2019 - 10:02:21
Kun je in het vraag/aanbod topic? Heb een nieuwe ongedragen Caruso maat 48 drop 7 te koop staan in een licht stofje, prima voor de zomer. Heb dezelfde bouw als jij (1.80m/redelijk atletisch).

Gezien jouw verhaal mag jij hem hebben voor -100EUR. Durf wel te zeggen dat je met 250 EUR voor een nieuw Caruso pak een mooie deal hebt, mocht je het wat vinden natuurlijk.

* einde schaamteloze reclame*
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2365 Gepost op: 15 februari 2019 - 13:43:50
Kan je met een postcount van 3 bij het vraag en aanbod topic komen?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2366 Gepost op: 15 februari 2019 - 14:01:19
>25 dacht ik

Ikke

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2367 Gepost op: 16 februari 2019 - 18:19:41
Een wat verlaatte reactie omdat ik dit via mijn computer wilde typen ipv mijn telefoon. Na alles getypt te hebben is het wel een hele lap tekst geworden. Excuses hiervoor, ik begrijp dat niet alles beantwoord zal worden. Maar als ik met een paar vragen geholpen kan worden dan ben ik alweer een stukje verder :)
Kun je in het vraag/aanbod topic? Heb een nieuwe ongedragen Caruso maat 48 drop 7 te koop staan in een licht stofje, prima voor de zomer. Heb dezelfde bouw als jij (1.80m/redelijk atletisch).

Gezien jouw verhaal mag jij hem hebben voor -100EUR. Durf wel te zeggen dat je met 250 EUR voor een nieuw Caruso pak een mooie deal hebt, mocht je het wat vinden natuurlijk.

* einde schaamteloze reclame*
Ik kan bij het vraag/aanbod gedeelte. Ik heb je advertentie ook gezien, dankjewel voor je aanbod, maar het is helaas buiten mijn budget wat ik wil uitgeven. Dit omdat ik sowieso dat budget er niet voor heb maar ook omdat ik door sporten een veranderende lichaamsbouw heb waardoor ik het pak wellicht niet meer pas over een (half)jaar. Ik ga pas na mijn studie meer uitgeven voor een pak omdat sporten dan wellicht ook op een lager pitje komt en dus een meer stabiele lichaamsbouw.

Is er een pakken voor dummies pagina of iets met veel nuttige info? Ik heb namelijk wel een aantal vragen die waarschijnlijk voor de meeste mensen (hier) onder de standaard kennis zou moeten vallen.
Dus als ik nu vragen stel die hier eigenlijk niet horen dan hoor ik dat graag. Dan wijzig ik mijn bericht.

Ik ben dus een beetje aan het oriënteren bij tweedehandse pakken en ik vind er best veel onder de 100 euro die er (voor mijn ogen) goed uit zien. Maar ik weet dus niet echt naar welke merken ik moet kijken. Of misschien nog wel beter, welke merken ik kan overslaan. (Al zullen er natuurlijk per merken goede en slechte lijnen zijn verwacht ik)
De bruiloft is van twintigers dus ik zoek een beetje een modern pak (denk ik?)

Deze merken kan ik dus beter overslaan?
- Hugo Boss
- C&A, H&M, Zara en dat soort winkelketens
- WE?
- nog meer?

Ik kwam bijvoorbeeld deze merken tegen, welke hiervan zijn (voor mij) goed?
- SuitSupply (deze is dus goed)
- Tommy Hilfiger
- Scotch&Soda
- Frans Molenaar
- Dolce&Gabbana
- Rene Lezard
- Van Tilburg (Is geen merk uiteraard maar zijn alle merken die zij hebben prima?)
- Giorgio Armani
- McGregor
- Van Gils
- Zegna

Ook zie ik veel verschillende soorten stoffen voorbij komen. Ook de "super xxx" aanduiding. Ik dacht dat hoe hoger hoe beter, maar na dit gelezen te hebben is dat dus niet het geval: https://www.thetailormates.nl/blog/super-100-120-170/
Dus ik denk dat alle soorten super xxx wel oké zijn?
Verder kwam ik ook deze aanduidingen tegen:
- pure wool
- extra fine wool
- stretch wool
- superfine Australian wool
- wol & cashmere
- linnen
Het is dus voor in de zomer, dus het moet geen warm pak zijn. Hoe kan ik aan de omschrijving van de stof zien of het geen warm pak is? En dat het van goede kwaliteit is.

Ik zie ook allerlei verschillende soorten pakken uiteraard. Hoe zit het met de regels hier omheen. Ik denk bijvoorbeeld dat ik 2 knopen het mooiste vind maar is dat ook het juiste pak voor een bruiloft? Ik zie ze bijvoorbeeld ook met 3 knopen of zelfs 2 rijen met 3 knopen. En met een enkele of dubbele split. En mensen noemen ook soms de okselbreedte en lengtemaat, moet ik hier ook iets mee doen?

En soms staat er een foto van een etiket bij, maar welke info staat hier op die belangrijk is? Hieronder een voorbeeld

En tot slot, ik zie een paar bedrijven die gebruikte pakken verkopen. Zitten hier toevallig bekende/goede tussen?
- EcoGents (Moergestel)
- Tutti Colori`(Eindhoven)
- Duncan (Eindhoven)

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #2368 Gepost op: 16 februari 2019 - 18:45:02
Het loont soms ook om even een SuitSupply-outlet binnen te stappen (Rosada/Batavia), daar kun je het pak ook meteen laten innemen.

Doe gewoon dit :)

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Pakken algemeen
Reactie #2369 Gepost op: 16 februari 2019 - 18:52:40

+1.

Doe nou maar gewoon. Krijg je geen spijt van. Ik heb ooit op een blauwe maandag in dezelfde situatie gezeten en het is allemaal net niet. Je hebt ook nog OV, dus dan is het helemaal makkelijk.