Een wat verlaatte reactie omdat ik dit via mijn computer wilde typen ipv mijn telefoon. Na alles getypt te hebben is het wel een hele lap tekst geworden. Excuses hiervoor, ik begrijp dat niet alles beantwoord zal worden. Maar als ik met een paar vragen geholpen kan worden dan ben ik alweer een stukje verder

Kun je in het vraag/aanbod topic? Heb een nieuwe ongedragen Caruso maat 48 drop 7 te koop staan in een licht stofje, prima voor de zomer. Heb dezelfde bouw als jij (1.80m/redelijk atletisch).
Gezien jouw verhaal mag jij hem hebben voor -100EUR. Durf wel te zeggen dat je met 250 EUR voor een nieuw Caruso pak een mooie deal hebt, mocht je het wat vinden natuurlijk.
* einde schaamteloze reclame*
Ik kan bij het vraag/aanbod gedeelte. Ik heb je advertentie ook gezien, dankjewel voor je aanbod, maar het is helaas buiten mijn budget wat ik wil uitgeven. Dit omdat ik sowieso dat budget er niet voor heb maar ook omdat ik door sporten een veranderende lichaamsbouw heb waardoor ik het pak wellicht niet meer pas over een (half)jaar. Ik ga pas na mijn studie meer uitgeven voor een pak omdat sporten dan wellicht ook op een lager pitje komt en dus een meer stabiele lichaamsbouw.
Is er een pakken voor dummies pagina of iets met veel nuttige info? Ik heb namelijk wel een aantal vragen die waarschijnlijk voor de meeste mensen (hier) onder de standaard kennis zou moeten vallen.
Dus als ik nu vragen stel die hier eigenlijk niet horen dan hoor ik dat graag. Dan wijzig ik mijn bericht.
Ik ben dus een beetje aan het oriënteren bij tweedehandse pakken en ik vind er best veel onder de 100 euro die er (voor mijn ogen) goed uit zien. Maar ik weet dus niet echt naar welke merken ik moet kijken. Of misschien nog wel beter, welke merken ik kan overslaan. (Al zullen er natuurlijk per merken goede en slechte lijnen zijn verwacht ik)
De bruiloft is van twintigers dus ik zoek een beetje een modern pak (denk ik?)
Deze merken kan ik dus beter overslaan?
- Hugo Boss
- C&A, H&M, Zara en dat soort winkelketens
- WE?
- nog meer?
Ik kwam bijvoorbeeld deze merken tegen, welke hiervan zijn (voor mij) goed?
- SuitSupply (deze is dus goed)
- Tommy Hilfiger
- Scotch&Soda
- Frans Molenaar
- Dolce&Gabbana
- Rene Lezard
- Van Tilburg (Is geen merk uiteraard maar zijn alle merken die zij hebben prima?)
- Giorgio Armani
- McGregor
- Van Gils
- Zegna
Ook zie ik veel verschillende soorten stoffen voorbij komen. Ook de "super xxx" aanduiding. Ik dacht dat hoe hoger hoe beter, maar na dit gelezen te hebben is dat dus niet het geval:
https://www.thetailormates.nl/blog/super-100-120-170/Dus ik denk dat alle soorten super xxx wel oké zijn?
Verder kwam ik ook deze aanduidingen tegen:
- pure wool
- extra fine wool
- stretch wool
- superfine Australian wool
- wol & cashmere
- linnen
Het is dus voor in de zomer, dus het moet geen warm pak zijn. Hoe kan ik aan de omschrijving van de stof zien of het geen warm pak is? En dat het van goede kwaliteit is.
Ik zie ook allerlei verschillende soorten pakken uiteraard. Hoe zit het met de regels hier omheen. Ik denk bijvoorbeeld dat ik 2 knopen het mooiste vind maar is dat ook het juiste pak voor een bruiloft? Ik zie ze bijvoorbeeld ook met 3 knopen of zelfs 2 rijen met 3 knopen. En met een enkele of dubbele split. En mensen noemen ook soms de okselbreedte en lengtemaat, moet ik hier ook iets mee doen?
En soms staat er een foto van een etiket bij, maar welke info staat hier op die belangrijk is? Hieronder een voorbeeld

En tot slot, ik zie een paar bedrijven die gebruikte pakken verkopen. Zitten hier toevallig bekende/goede tussen?
- EcoGents (Moergestel)
- Tutti Colori`(Eindhoven)
- Duncan (Eindhoven)