Auteur Topic: Pakken algemeen  (680128 keer gelezen)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #180 Gepost op: 19 april 2009 - 08:07:13
Jesper wees ons nog even op de site van Darren Beaman
Ik heb er even een paar fototjes gejat:
Single ButtonHandgemaakt knoopsgatMooiDetailLeuke broek

Ik vind die Single Button jasjes echt erg leuk.
Niets zo veranderlijk als de mens

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #181 Gepost op: 19 april 2009 - 09:36:45
Beetje verdwaald, Maboc? Wel leuk, vooral die tweede foto.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #182 Gepost op: 19 april 2009 - 09:44:18
Beetje verdwaald, Maboc? Wel leuk, vooral die tweede foto.
Ach....misschien is er al wel een topic over Darren Beaman, maar onder het pap voederen heb ik niet zo'n zin om al te veel te zoeken :-)

Wat een werk zeg zo'n handgemaakt knoopsgat. Vind deze er overigens een stuk beter uit zien dan andere uitvoeringen die ik hier voorbij heb zien komen.
Niets zo veranderlijk als de mens

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #183 Gepost op: 19 april 2009 - 11:29:09
Afgesplitst uit het fototopic. Hier mag verder gekeuveld worden.

Tommie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #184 Gepost op: 14 mei 2009 - 01:38:17
Even een vraagje voor de kenners. Vandaag was ik toevallig bij Hout Brox die dus ook maatpakken leveren. Nu moest ik voor een compleet maatpak aan een 400 euro denken voor een super 100. De verkoper adviseerde mij om niet hoger te gaan qua super vanwege de slijtvastheid.
Had het er ook over dat de schouders wat smaller gehouden kunnen worden en de achterkant wat breder om een mooie snit te krijgen.

heeft iemand hier ervaring met Hout Brox pakken. Is het geplakt of niet??
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring hier.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #185 Gepost op: 14 mei 2009 - 08:27:52
Plakwerk volgens mij. Heb er jaren geleden informatie over gevraagd en toen ging het ook om plakwerk. Is ook wel aan de prijs te zien.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #186 Gepost op: 14 mei 2009 - 10:40:51
Heeft iemand toevallig een website over hoe een (rtw) pak wordt gemaakt? Kan er zo snel geen vinden.

In het engels zou nog beter zijn  :D
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

linugen

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #187 Gepost op: 27 mei 2009 - 16:39:50
Hallo

Graag zou ik weten of er iemand ervaring heeft met suitopia.com of tailor4less.com.  De search functie levert niks op en ik kan helaas ook geen enkele topic vinden waarbij deze vraag kan aansluiten.   Als newbie kan ik zelf blijkbaar geen nieuwe topic openen.  Hoe los ik dit het beste op?

mvg
tom

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #188 Gepost op: 27 mei 2009 - 16:56:33
Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst, past hier prima.

De eerste indruk is dat je deze twee leveranciers beter kunt mijden. Pakken van redelijke kwaliteit zijn doorgaans duurder en als ik het goed zie, moet je zelf je maten nemen en doorgeven, waarbij nogal wat verkeerd kan gaan. Voor niet te veel geld, zou je waarschijnlijk beter bij een winkel als Suitsupply kunnen langsgaan.
Laatst bewerkt op: 27 mei 2009 - 17:06:34 door Jesper

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #189 Gepost op: 27 mei 2009 - 21:41:26
En bij Suitopia.com gaat m'n virusscanner op tilt. Een Trojan: "JS:Redirector-H4 [trj]"

linugen

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #190 Gepost op: 28 mei 2009 - 09:58:34
Heb intussen een (franstalige) review gelezen van iemand die er een kostuum heeft besteld.  het resultaat is bijzonder triestig.  te mijden lijkt me dus.

http://depiedencap.leforum.eu/t5558-J-ai-teste-les-Costumes-sur-Mesure-Tailor4Less-com.htm

Misschien wel geschikt voor hemden, daar kan minder misgaan lijkt me.  Ze zijn echt wel goedkoop.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #191 Gepost op: 28 mei 2009 - 10:05:59
Goedkoop is duurkoop en derhalve dus nooit doen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #192 Gepost op: 28 mei 2009 - 16:33:38
Die fotos bij die review site zijn gewoon pure horror!
Ik heb al veel goedkope (veelal) Aziatische troep voorbij zien komen, maar dit is toch een van de meest treurige voorbeelden die ik recent tegen ben gekomen.
Wat een zooi... Het zou verboden moeten worden...

Spaar inderdaad maar door. Als je weinig kwijt wil zijn, neem gewoon lekker een willekeurig goedkoop plakpak van het rek. Zorg dat het pak goed zit, en laat kleinigheden aanpassen bij een goede kleermaker. Oh, en zorg natuurlijk dat het van een net stofje is (gewoon fatsoenlijk 100% wolletje).
Zoiets is altijd een goed begin.
Wil je gelijk een stapje hoger gaan zitten, neem een SuitSupply made-to-measure (MTM) pak en sla gewoon hun spul van het rek (RTW) over (da's namelijk gewoon geplakt, maar trouwens wel vaak een aardige fit en met leukere stoffen dan de gemiddelde herenmode zaak om de hoek).

Wil je boven de 500 euro gaan zitten, zijn er nog veel meer opties als je een goed, ongeplakt pak wil. Maar als je een beginner bent, en veel geld wil uitgeven heb ik slechts 1 goede tip voor je: lees eerst een tijdje de verschillende onderwerpen hier op het forum en maak dan je eigen keuze.

Have fun, maar loop gewoon even heel ver om al die Aziatische plak-'maat'pak toko's.

linugen

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #193 Gepost op: 28 mei 2009 - 16:45:26
tnx voor de tips.

ben 1 x langsgeweest bij suit supply in antwerpen maar vond het maar niks.  de kostuums die pasten qua schouderbreedte hadden hopeloos te korte mouwen.  de verkoopster zei dat ze dat wel konden aanpassen, maar het ging toch over zo'n 6 cm.

uiteindelijk heb ik een maatpak laten maken bij café costume en ben er qua snit en stof zeer tevreden van.  enkel kwam er nogal snel een knoopje los.

ga er volgend weekend nog een nieuw laten maken met een aantal hemden.  kunnen ze meteen het knoopje er terug aanzetten.

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #194 Gepost op: 28 mei 2009 - 16:49:42
Slecht? Ik heb net voor het bedrag van 180 euro een 80/20% kasjmier/wol overjas samengesteld  :lol: (en uiteraard niet gekocht)