Auteur Topic: Pakken algemeen  (680124 keer gelezen)

lovezilli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #165 Gepost op: 02 januari 2009 - 23:59:47
Doe je goed, eerste pak een Borrelli. Je weet nu wel dat je nooit meer genoegen gaat nemen met minder :wink:
Veel draagplezier!!!
The system of yesterday in a market of today is 'chapter eleven' tomorrow

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #166 Gepost op: 13 februari 2009 - 09:19:04
Klein schopje voor een vraag waarop ik niet zo 1,2,3 een antwoord kan vinden met de zoekfunctie. Ik heb geprobeerd het een en ander te verduidelijken met een plaatje. Vaak als ik een RTW jasje pas zit hij op de bovenkant van de schouder (2) prima, gewoon strak zonder plooien en dergelijke. Maar bij de overgang van de schouder naar de arm (1) blijft er vaak nog wat ruimte over, wat met name te zien is als je je arm zijwaarts omhoog beweegt. Persoonlijk vind ik het niet echt mooi moet ik eerlijk zeggen, maar betekent dit ook per definitie dat het pak niet past of is dit niet te vermijden met RTW?
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de taillering op de rug. Het mooist vind ik het wanneer het pak met de holling van de rug meevalt, maar laatst zag ik een verkoper bij de Oger bij wie het rugdeel wat losser viel, wat rechter naar beneden zeg maar. Is dit toelaatbaar of is het echt een vereiste dat de vorm van de rug goed te zien is?

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #167 Gepost op: 13 februari 2009 - 11:44:35
ik heb zelf een tamelijk billig rtw pak van suitsupply, en die heeft beide problemen niet (te weten: zit goed bij de schouders en is ingenomen op de rug). het is helemaal recht van het rek, niets vermaakt. en mijn lichaamstype is zo'n beetje "dwangarbeider". dus ligt denk ik aan de pasvorm van het pak, die niet aansluit op jouw lichaamstype. als je er minder waarde aan hecht, of gewoon een bepaald pak wil hebben kun je er vrede mee hebben denk ik

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #168 Gepost op: 13 februari 2009 - 11:47:45
Niet vermaakt en toch ingenomen op de rug ;)
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #169 Gepost op: 13 februari 2009 - 13:31:42
Klein schopje voor een vraag waarop ik niet zo 1,2,3 een antwoord kan vinden met de zoekfunctie. Ik heb geprobeerd het een en ander te verduidelijken met een plaatje. Vaak als ik een RTW jasje pas zit hij op de bovenkant van de schouder (2) prima, gewoon strak zonder plooien en dergelijke. Maar bij de overgang van de schouder naar de arm (1) blijft er vaak nog wat ruimte over, wat met name te zien is als je je arm zijwaarts omhoog beweegt. Persoonlijk vind ik het niet echt mooi moet ik eerlijk zeggen, maar betekent dit ook per definitie dat het pak niet past of is dit niet te vermijden met RTW?
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de taillering op de rug. Het mooist vind ik het wanneer het pak met de holling van de rug meevalt, maar laatst zag ik een verkoper bij de Oger bij wie het rugdeel wat losser viel, wat rechter naar beneden zeg maar. Is dit toelaatbaar of is het echt een vereiste dat de vorm van de rug goed te zien is?

Het is zaak pasvorm en silhouet niet door elkaar te halen. Een 'extended shoulder' betekent niet per se een slechte pasvorm, en een jasje dat wat rechter naar beneden valt evenmin. Zie ook dit artikel, waarin e.e.a. beter wordt verwoord dan mij nu lukt:

http://permanentstyle.blogspot.com/2008/04/silhouette-and-fit-know-difference.html

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #170 Gepost op: 13 februari 2009 - 20:04:13
Ok dat verduidelijkt al het een en ander, al lijkt een slecht silhouet me ook niet een nastreefbaar iets. Misschien is het handig om een foto van twee RTW Suit Supply jasjes die de 'gebreken' enigszins vertonen (de onderste iets meer dan de bovenste). Over de mouwen twijfel ik ook een beetje op de foto, maar goed. Ja of nee?

Oh, en het shirt is bagger en staat op de nominatie om binnenkort als poetsdoek gebruikt te worden, maar het was de eerste die ik tegenkwam.

http://img11.imageshack.us/img11/8421/img0352cc5.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/54/img0001ft8.png
Laatst bewerkt op: 13 februari 2009 - 20:06:35 door Vodro

Sinned06

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #171 Gepost op: 15 februari 2009 - 17:11:55
In de nieuwe elsevier mannenmode van dit voorjaar:

"Handleiding: pak kopen voor beginners en gevorderden. Waar moet moeten we op letten en wat schuilt er achter de fraaie buitenzijde?"

Misschien nog een aantal nuttige tips  8)

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #172 Gepost op: 18 februari 2009 - 00:45:57
Als die editie uit is ga ik hem zeker aanschaffen, bedankt voor de tip.

Heeft iemand misschien nog commentaar op de twee foto's, ook als het negatief is? Ik word liever hier afgezeken dan dat ik voor joker loop. :)

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #173 Gepost op: 01 maart 2009 - 12:44:49
Hallo forumleden,

ik heb sinds kort een antracietkleurig pak en vroeg mij af wat hier het beste bij zou passen aangaande shirt, das en schoenen.

Zelf zat ik te denken aan donkerbruin suede schoenen met een wit overhemd en donkerbruine das.

Het is geen pak dat iedere dag word gedragen, maar puur bij (feestelijke) gelegenheden. Welke kleuren overhemd zou hieronder kunnen, zelf dacht ik aan de wat veiligiere kleuren lichtblauw en wit, maar misschien ook licht/zachtgeel? En kwa schoenen donkerbruin suede is dat wat of maakt het dat te casual/vrijetijds?

Graag zie ik uw reacties tegemoet.
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Diverander

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #174 Gepost op: 01 maart 2009 - 12:50:58
Hallo forumleden,

ik heb sinds kort een antracietkleurig pak en vroeg mij af wat hier het beste bij zou passen aangaande shirt, das en schoenen.

Zelf zat ik te denken aan donkerbruin suede schoenen met een wit overhemd en donkerbruine das.

Het is geen pak dat iedere dag word gedragen, maar puur bij (feestelijke) gelegenheden. Welke kleuren overhemd zou hieronder kunnen, zelf dacht ik aan de wat veiligiere kleuren lichtblauw en wit, maar misschien ook licht/zachtgeel? En kwa schoenen donkerbruin suede is dat wat of maakt het dat te casual/vrijetijds?

Schoenen lijken mij ok, maar dan wel gelijke riem.

Als shirt kun je bij antreciet alle kanten op: roze, licht blauw, wit.
Persoonlijk vind ik geel niet echt mooi.

"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak"

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #175 Gepost op: 01 maart 2009 - 13:29:38
Hallo Diverander,

goed om te horen dat schoenen ok zijn. Zwart zou denk ik ook nog kunnen maar oogt dan denk ik al gauw iets te ouwelijk en te donker. Een mooie riem had ik nog niet aan gedacht, bedankt.

Roze lijkt me niet zo eigenlijk, en hoe zit het met motiefjes? Streepjes, of ruitjes bijvoorbeeld. Kan dit of is dit meer iets voor de doorgewinterde pakkendrager?

Nog das opties?
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Diverander

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #176 Gepost op: 01 maart 2009 - 13:33:08
Streepjes en ruitjes moeten gewoon kunnen, echter moet het wel passen bij je strop.
"Het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak"

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #177 Gepost op: 01 maart 2009 - 13:49:13
Donkerbruine suède schoenen moeten in principe wel kunnen, lijkt me. (Zou niet voor derby's gaan.) Zorg ervoor dat de patronen van het hemd en de das bij elkaar passen, dus in beginsel niet een druk gestreept of geruit shirt combineren met een das met een druk patroon. Omdat je zegt dat je het pak voornamelijk bij niet bijzonder formele gelegenheden zult dragen, moet een gestreept of geruit shirt wat mij betreft zeker kunnen. Draag er dan een rustige, bijvoorbeeld effen, das bij. Andersom kan natuurlijk ook: een gestreepte of anderszins opgevrolijkte das met een effen wit of lichtblauw hemd. Ik ben zelf niet zo'n fan van lichtgele shirts, hoewel ik af en toe wel een mooi geel - vrijwel altijd Brits - hemd tegenkom. Als je er niet zeker genoeg over bent, kun je het beter vermijden. De donkerbruine kleur die je in gedachten hebt voor de das, kan mijns inziens goed. Donkerblauw kan ook vrijwel overal mee. Zelf ben ik wel een liefhebber van polka dots.

Edit: Zinsconstructie.
Laatst bewerkt op: 01 maart 2009 - 13:53:14 door Jesper

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #178 Gepost op: 01 maart 2009 - 13:56:44
Hallo forumleden,

Zie wat Jesper zegt.

Maar heb je al een paar keer voor de spiegel gestaan. Combineer maar eens wat. Uiteindelijk moet jij het in orde vinden. Dat wij (SF) het ook mooi of stijlvol vinden is natuurlijk secundair.

Ik zou zeggen probeer eens wat (de spiegel vertelt het toch niet verder).
If you feel lucky....post some bodyshots. dan kunnen we gericht schieten :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Pakken algemeen
Reactie #179 Gepost op: 01 maart 2009 - 14:01:10
Alleen dan wel liever in het topic Kleurencombinaties.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors