Auteur Topic: Pakken algemeen  (680121 keer gelezen)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #195 Gepost op: 28 mei 2009 - 16:50:07
tnx voor de tips.

ben 1 x langsgeweest bij suit supply in antwerpen maar vond het maar niks.  de kostuums die pasten qua schouderbreedte hadden hopeloos te korte mouwen.  de verkoopster zei dat ze dat wel konden aanpassen, maar het ging toch over zo'n 6 cm.

uiteindelijk heb ik een maatpak laten maken bij café costume en ben er qua snit en stof zeer tevreden van.  enkel kwam er nogal snel een knoopje los.

ga er volgend weekend nog een nieuw laten maken met een aantal hemden.  kunnen ze meteen het knoopje er terug aanzetten.

prima opgelost, soms kan je inderdaad iets meer geld uitgeven aan een pak zodat je er langer plezier van hebt.
Quotidie potest esse ultimo die

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #196 Gepost op: 28 mei 2009 - 18:28:21
Slecht? Ik heb net voor het bedrag van 180 euro een 80/20% kasjmier/wol overjas samengesteld  :lol: (en uiteraard niet gekocht)

Geloof dat het gedrocht van een jasje op die foto S180 wool/cashmere voor moet stellen... ;) :P

En Linugen: Ach, knoopje los is nooit zo'n probleem lijkt mij. Makkelijk te verhelpen. Kan altijd gebeuren. Zou mij daar niet te druk over maken.

Café Costume ken ik niet. Als ik zo hun fotos bekijk, en vooral de graphics die ze gebruiken in hun 'menu' (stock plaatje die vooral in Thailand en China erg populair zijn) denk ik ook dit plakpakken zijn. Waarschijnlijk een gevalletje van de betere plakpak-toko, ook in Nederland komen die als paddestoelen omhoog schieten.

En SuSu van het rek: Tsja dat van die mouwlengte hoor ik ook wel eens. Denk dat ze de boel standaard een beetje modieus kort willen afleveren.
Vaak laat ik bij andere merken inderdaad de lengte van de mouw wat innemen, terwijl dat bij SuSu  voor mij niet mogelijk is...
Maar als zoveel mensen er last van hebben, vind ik het merkwaardig dat ze geen modellen met een langere mouw hebben... Misschien willen ze mensen naar hun MTM lokken?

Maar goed, ik koop zelf ook niets van het rek bij SuSu. Vind ik het niet spannend genoeg voor, ook al zit het eigenlijk best goed. Enkel hun MTM aanbod is qua prijs/kwaliteit in mijn ogen uniek omdat het niet geplakt is en toch goedkoop. En ik vind het ook nog eens leuk dat het een Nederlands bedrijf is (spul maken ze trouwens ook in China, daar niet van).

Heb trouwens nog steeds niet de tijd genomen om een MTMtje bij ze te laten maken. Durf dus niets te zeggen over de aftersales, etc... Maar daarover kunnen anderen hier veel meer vertellen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #197 Gepost op: 31 mei 2009 - 09:02:21

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #198 Gepost op: 31 mei 2009 - 14:29:47
Mooie guide trouwens.

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #199 Gepost op: 05 juni 2009 - 15:01:10
Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op pakkengebied en ben er nog steeds niet over uit. Aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar verwacht/hoop ik parttime of fulltime te gaan werken bij een bank/verzekeraar/pensioenfonds/vermogenbeheerder/consultantcybedrijf, aangezien ik aankomend jaar maar 2-3 vakken heb, welke ieder 8 weken in beslag nemen, alvorens ik aan de master kan beginnen. Na afronding van de master zal ik naar verwachting bij een soortgelijk bedrijf aan de slag gaan. Uiteraard zal ik het ook dragen bij studiegerelateerde activiteiten.

Zodoende heb ik minimaal twee pakken nodig om mee te beginnen.
Heb eerst overwogen om gebruik te maken van de SuSu MTM-actie (2 voor e750, -), maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik zat zelf te denken aan een pak gemaakt van een lichtgrijze wol in een smal streepjes patroon of Prince of Wales en een van een donkere kleur wol, zoals donkerblauw in een chalkstripe verband. Is dit conservatief, zakelijk en veelzijdig genoeg voor de door mij beoogde doeleinden?

Qua budget heb ik vooralsnog e1000, - in gedachte, voor beide pakken.
Weet alleen niet of ik tevreden genoeg ben na aanschaf van bijv. een SuSu pak, doordat ik weet en zie hoe mooi bijv. een Caruso pak is/kan zijn.

Ook zit ik met het probleem dat de mouwen te kort zijn van de meeste RTW jasjes en de jasjes met een lengtemaat niet mooi zitten en te lang zijn. Dus ik twijfel tussen RTW en MTM, misschien is bijv. een Boglioli 'mooi' te verbouwen maar dat weet ik niet.

Merken die ik waardeer: Boglioli, Caruso, Isaia.
Boglioli, RTW: e800-900; MTM: vanaf e900 ?
Caruso, RTW: e900-1000; MTM: vanaf e1000 (of een mooie actie)
Isaia: moet ik misschien niet willen weten.

Merken die meer in aanmerking komen a.d.h.v. mijn budget:
SuSu, RTW: sowieso niet; MTM: vanaf e400 (of actie)
??

Samenvattend ontvang ik graag suggesties op het gebied van:
- stofkeuze i.r.t. werkgebied;
- RTW verbouwbaarheid of kiezen voor MTM;
- suggesties van andere pakkenmerken; en
- eigen advies.

@Moderator: Is het geen goed idee om een topic te openen over Pakken en draagbaarheid per branche? Of is dit er al, ik kon het in ieder geval niet terugvinden.

Laatst bewerkt op: 05 juni 2009 - 15:10:23 door Luigi

GSA

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #200 Gepost op: 05 juni 2009 - 15:20:12
Ook zit ik met het probleem dat de mouwen te kort zijn van de meeste RTW jasjes en de jasjes met een lengtemaat niet mooi zitten en te lang zijn. Dus ik twijfel tussen RTW en MTM, misschien is bijv. een Boglioli 'mooi' te verbouwen maar dat weet ik niet.

Heb het zelfde probleem, en Boglioli en Oger DFS bieden op zich wel uitkomst in de instap categorie pakken.. Denk dan aan ong 750-1200 euro in aanschaf..

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #201 Gepost op: 05 juni 2009 - 15:24:52
Ik denk dat de draagbaarheid per branche, ver uit elkaar ligt. Zo zijn er bijv. genoeg advocaten die strak in pak, om het maar zo uit te drukken, erbij lopen en sommige die een hobbezak aanhebben waar je niet goed van wordt. Ik denk dan ook zelf dat, het grotendeels, een persoonlijke voorkeur van mensen is en dat het hier niet zozeer branche afhankelijk is, maar eerder functie afhankelijk, kom je bijv. in aanraking met klanten of zit je de hele dag achter je laptop. Maar goed ik zou er naast kunnen zitten..

Over je vraag, begrijp ik het goed dat je 1000e wil uitgeven voor een twee pakken? Dan zijn de merken die je waardeert denk ik niet haalbaar. Een goede oplossing die ik laatst in een post van Sergio tegen kwam was het kopen van een 'merk' pak dat je waardeert en daarbij een SuSu pak kopen. Om deze later te kunnen vervangen voor een duurder en mooier pak. Dit omdat je budget op dit moment niet toereikend is.

Verder kan je natuurlijk ook eens kijken of Menco een leuk pak voor je heeft, maar goed dat is puur persoonlijk..

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #202 Gepost op: 05 juni 2009 - 16:43:35
In de advocatuur kan het bar en boos zijn...
Bij de grote kantoren gaat het nog wel, maar tegenwoordig kom je bij de top-10 jongens vaak ook nog weg met je jasje en das aan de kapstok hangen. Kun je die snel even van het haakje halen als je een keer een client moet spreken, maar de rest van de tijd mag het meer casual... Goed voor het -kuch kuch- 'open deuren beleid' (echt, die zin heb ik te vaak te horen gekregen) en informele, collegiale sfeer... Zelfs kantoren die van origine als traditioneel of zelfs corporaal bekend staan, lijken tegenwoordig hun best te doen van dit image af te komen...

Ik kan je kleine kantoortjes tonen waarbij je denkt dat je de sociale dienst binnen loopt... Werkelijk pauper...

Ergste vind ik nog wel de meervoudige kamer van de rechtbank A'dam... Daar heb ik nu al een paar keer meegemaakt dat de OvJ een spijkerbroek en wit t-shirt onder zijn toga aan had... Da's pas stijlloos...
Wel een leuk contrast toen diezelfde OvJ in de zaal met Brammetje M. zat... Als ik het mij goed herinner had hij weer eens een DB'tje aan, iig zeer lelijke loafers, en in meen mij te herinneren dat hij zelfs een gouden armband om had... (inhoudelijk was het trouwens ook niet veel soeps)

Anyways, om ontopic te blijven. Denk dat je het beste gewoon kan kijken wat de interne cultuur van het bedrijf is waar je wil gaan werken, en daar dan net een stapje boven gaan zitten.
Als je uberhaupt de tijd neemt om na te denken over je kleding, zit je bijna automatisch boven de middenmoot...
Laatst bewerkt op: 05 juni 2009 - 16:54:27 door Confrère

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #203 Gepost op: 05 juni 2009 - 19:14:20
@Moderator: Is het geen goed idee om een topic te openen over Pakken en draagbaarheid per
branche?

Voilà: Pakken en draagbaarheid per branche.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #204 Gepost op: 06 juni 2009 - 00:51:00

Wel een leuk contrast toen diezelfde OvJ in de zaal met Brammetje M. zat... Als ik het mij goed herinner had hij weer eens een DB'tje aan, iig zeer lelijke loafers, en in meen mij te herinneren dat hij zelfs een gouden armband om had... (inhoudelijk was het trouwens ook niet veel soeps)

Hoe was het verhaal (en de kleding) van Bram M.?

R.Guthman

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #205 Gepost op: 18 juni 2009 - 12:15:04
Ik heb een vraagje:

Ik kwam laatst in een serie(The Mentalist) een pak tegen waarvan de kleurcombinatie mij zeer  aansprak. Ik wist niet hoe de desbetreffende kleur heette en besloot het even na te vragen op een forum, daar werd bij verteld dat de kleur aubergine heet. Tevens kreeg ik het commentaar dat aubergine en krijtstreep echt niet meer kan. Natuurlijk trek ik me niks aan van andere mensen, maar ik zou toch wel graag van wat meer "kennisrijke" mensen op dit gebied commentaar horen, dit is het desbetreffende pak(de man op de foto is een agent van een federaal intelligentiebureau, mocht je het willen weten:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #206 Gepost op: 18 juni 2009 - 12:58:12
Ik zeg altijd tegen mijn vriendin dat als het allemaal echt zo zwart-wit was, dat prins Charles dan nooit als best-dressed kon worden gekozen. Die man draagt namelijk wat hij mooi vind en het laat hem compleet koud wat anderen vinden van zijn smaak.

Als jij dat echt een mooie kleur vind voor een pak, en volgens mij ziet het er wel aardig uit inderdaad, dan moet je daar voor gaan.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #207 Gepost op: 18 juni 2009 - 14:14:49
[verhaal luigi]

voor zover ik weet heeft boglioli geen mtm programma. caruso mtm doet normaal geloof ik rond de 1400 dus dat valt af. soms als actie met uitlopende stoffen voor 1000.
van een puur wollen pak kunnen de mouwen doorgaans een cm of 3 a 4 verlengd worden, wellicht biedt dat je genoeg lengte. dan gewoon voor rtw gaan met enkele aanpassingen.
als je de dfs lijn een beetje past, heb je nu 2 pakken voor 800e. met vermakingen erbij blijf je dan nog binnen je budget. tuurlijk is een caruso mooier maar dan ben je toch wel minimaal 750 per pak kwijt in de sale.

//edit//
isaia moet je sowieso vergeten :P
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #208 Gepost op: 18 juni 2009 - 14:42:29
@Alberts:
Ik ging er gewoon van uit dat Boglioli wel een mtm-programma zou hebben, wel jammer.
Bedankt voor je tips, ik ga volgende week waarschijnlijk naar het zuidwesten van het land en wellicht heeft hij iets voor mij hangen (boglioli).
Anders kom ik misschien nog wel even naar die DFS-pakken kijken, klinkt niet verkeerd 2 voor 800. Bedankt voor je reactie;). Offtopic: succes met FEB12007.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #209 Gepost op: 18 juni 2009 - 19:19:45
No problen, jij ook succes. Ik weet wel zeker dat ik hem haal, vak ligt me wel en tussentoets ging prima.
Caruso en boglioli zijn trouwens nog best verschillende pasvormen, de boglioli valt veel smaller. Ik heb zelf meer met caruso dan met boglioli, maar ik kan dat niet echt beargumenteren eigenlijk. Boglioli heeft in de voorjaar/zomer collectie vrij veel zijde mengingen en dan is de mouwen uitleggen eigenlijk geen optie, dat blijft zichtbaar. Dus in die zin zit je rtw sowieso vast aan wol, wat opzich niet erg is.
Succes in ieder geval met de zoektocht.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?