Ik ben me al enige tijd aan het oriënteren op pakkengebied en ben er nog steeds niet over uit. Aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar verwacht/hoop ik parttime of fulltime te gaan werken bij een bank/verzekeraar/pensioenfonds/vermogenbeheerder/consultantcybedrijf, aangezien ik aankomend jaar maar 2-3 vakken heb, welke ieder 8 weken in beslag nemen, alvorens ik aan de master kan beginnen. Na afronding van de master zal ik naar verwachting bij een soortgelijk bedrijf aan de slag gaan. Uiteraard zal ik het ook dragen bij studiegerelateerde activiteiten.
Zodoende heb ik minimaal twee pakken nodig om mee te beginnen.
Heb eerst overwogen om gebruik te maken van de SuSu MTM-actie (2 voor e750, -), maar uiteindelijk niet gedaan.
Ik zat zelf te denken aan een pak gemaakt van een lichtgrijze wol in een smal streepjes patroon of Prince of Wales en een van een donkere kleur wol, zoals donkerblauw in een chalkstripe verband. Is dit conservatief, zakelijk en veelzijdig genoeg voor de door mij beoogde doeleinden?
Qua budget heb ik vooralsnog e1000, - in gedachte, voor beide pakken.
Weet alleen niet of ik tevreden genoeg ben na aanschaf van bijv. een SuSu pak, doordat ik weet en zie hoe mooi bijv. een Caruso pak is/kan zijn.
Ook zit ik met het probleem dat de mouwen te kort zijn van de meeste RTW jasjes en de jasjes met een lengtemaat niet mooi zitten en te lang zijn. Dus ik twijfel tussen RTW en MTM, misschien is bijv. een Boglioli 'mooi' te verbouwen maar dat weet ik niet.
Merken die ik waardeer: Boglioli, Caruso, Isaia.
Boglioli, RTW: e800-900; MTM: vanaf e900 ?
Caruso, RTW: e900-1000; MTM: vanaf e1000 (of een mooie actie)
Isaia: moet ik misschien niet willen weten.
Merken die meer in aanmerking komen a.d.h.v. mijn budget:
SuSu, RTW: sowieso niet; MTM: vanaf e400 (of actie)
??
Samenvattend ontvang ik graag suggesties op het gebied van:
- stofkeuze i.r.t. werkgebied;
- RTW verbouwbaarheid of kiezen voor MTM;
- suggesties van andere pakkenmerken; en
- eigen advies.
@Moderator: Is het geen goed idee om een topic te openen over Pakken en draagbaarheid per branche? Of is dit er al, ik kon het in ieder geval niet terugvinden.