Auteur Topic: Handschoenen  (248765 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Handschoenen
Reactie #390 Gepost op: 21 oktober 2010 - 02:50:19
Ik ben op zoek naar leren handschoenen voor de winter voor bij mijn donkerblauwe parka en nu vraag ik me af of iemand een goed adresje weet in A'dam? Budget: om en nabij de 100 euro.
Ik zou er anders moeten bijlopen met ski handschoenen en dat blijf ik toch een stom gezicht vinden. Ik had al gekeken bij de bijenkorf maar die standaard maten pas ik niet echt goed, (heb geen grote handen maar naar verhouding wel lange dunne vingers.)

Waarom per se Amsterdam? Chester & Jeffries kan je voor dat geld prima handschoenen leveren. Op maat nog wel.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #391 Gepost op: 21 oktober 2010 - 07:15:42
Waarom per se Amsterdam? Chester & Jeffries kan je voor dat geld prima handschoenen leveren. Op maat nog wel.

De levertijd, ik wil ze het liefst zo snel mogelijk hebben. En mijn OV-chip werkt weer eens niet mee dus buiten Amsterdam kan wel maar liever niet te ver weg ;).
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 21 oktober 2010 - 08:57:51
Ik heb geen grote handen maar naar verhouding wel lange dunne vingers.
tetralogie van Fallot?
Be yourself no matter what they say

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 21 oktober 2010 - 09:43:58
Niet meteen gaan schelden, Carpe.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #394 Gepost op: 21 oktober 2010 - 18:34:07
tetralogie van Fallot?

Volgens mij is dat geen symptoom van Tetralogy of Fallot. En ik heb die afwijking sowieso niet.
Het is meer dat als bij mij een handschoen in de breedte past het bij de vingers tekortschiet.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 21 oktober 2010 - 23:53:54
Volgens mij is dat geen symptoom van Tetralogy of Fallot. En ik heb die afwijking sowieso niet.
Het is meer dat als bij mij een handschoen in de breedte past het bij de vingers tekortschiet.

Je kan in Amsterdam the English Hatter proberen. Mijn stel handschoenen zijn boterzacht, heel slanken passen perfect. Wel enigszins aan de prijs, I must add.

dewortel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 22 oktober 2010 - 02:00:06
Citaat
Dat Chester & Jeffries klinkt wel goed. Ziet er ook wel ok uit op de website. Zijn ze dan ook mider goed dan een handschoen van 200 euro of valt dat verschil wel mee?

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 22 oktober 2010 - 02:54:55
Dat Chester & Jeffries klinkt wel goed. Ziet er ook wel ok uit op de website. Zijn ze dan ook mider goed dan een handschoen van 200 euro of valt dat verschil wel mee?

Er zijn veel plaatjes en reviews van CJ handschoenen te vinden op het forum. Consensus is dat ze het geld meer dan waard zijn.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 22 oktober 2010 - 09:04:48
Ik heb nog geen handschoen in mijn handen gehad van 200 euro, maar over het algemeen gaat "Alle waar is naar zijn geld" op. Je kan handschoenen van 200 euro niet vergelijken met Chester & Jef. handschoenen van 60 euro. Toch zijn de Chester & Jef. heel erg goed.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 22 oktober 2010 - 19:58:13
Ben even een half uurtje aan het surfen in het hotel. Zit nu in Kent. Ik ben maandag bij CJ geweest. Een klein fabriekje met zo'n zes personen constant aan het werk achter de machines. Een goedlopend zaakje. Stapels handschoenen in allerlei kleuren stonden klaar om verzonden te worden. Dan word je best wel enthousiast. Jammer dat toch alles op bestelling moet. Ik heb twee paar besteld, City of Gent in dark tan en in suede (donkerbruin). Het verschil met Man about Town is dat het naaiwerk met de hand wordt gedaan (zo is geloof ik de naam, kan nu even niet zo makkelijk op hun site kijken) en Man about Town wordt machinaal gestikt. Het scheelt dan ook in de levertijd. Zes i.p.v. twee weken.
Zo, en nog snel even op de site van Vitesse kijken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 22 oktober 2010 - 20:00:03
Wel foto's maken, Willem!

Zakdoek?nee pochet!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 24 oktober 2010 - 13:47:10
nieuwe winter nieuwe handschoenen... net 2 paar besteld bij C&J.. zwarte military gloves zonder voering(WPC).. en grijze met cashmere voering (paris) voor bij al het zwart/groen en blauw van de winter garderobe..
Stijl, het hebben is belangrijker dan het erover praten...

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #402 Gepost op: 25 oktober 2010 - 15:24:38
Hoe los horen handschoenen eigenlijk te zitten bij de pols, als er geen elastiek of knoopmechanisme is? Mijn huidige leren handschoenen (Bijenkorf) zitten op de vingers goed genoeg maar laten dan zo veel ruimte open bij de pols. Maar anders kan ik 'm vast weer niet aankrijgen...

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 25 oktober 2010 - 16:03:11
Heb ik ook GuyS. Maar anders kan je er niet in.

Mediaman

• Gast
Reactie #404 Gepost op: 03 november 2010 - 21:43:04
Deets, brits, sinds 1777: http://www.dents.co.uk/